אוטובוסים של מטרופולין. צילום: עזרא לוי
אוטובוסים של מטרופולין. צילום: עזרא לוי

"כאוס מוחלט": הלימודים חזרו השבוע ואיתם הבלגן בהסעות התלמידים

הגבלת מספר הנוסעים באוטובוסים יחד עם מחסור בנהגים בגלל הרמדאן גרמו השבוע לאיחורים רבים ולביטולים של קווי הסעות בכפר סבא. מטרופולין: "הסרת המגבלות, יחד עם האישור שהתקבל להחזיר את מרבית קווי התלמידים, יאפשר חזרה לפעילות מלאה"

פורסם בתאריך: 22.5.20 09:36

מערכת הסעות התלמידים בכפר סבא ממילא נחשבת לבעייתית בלשון המעטה, לאורך השנים הצטברו תלונות במערכת ופורסמו ידיעות באשר להתנהלותה, אבל ביומיים האחרונים, כך מספרים הורים ותלמידים צומת השרון המצב היה יוצא דופן בחומרתו. גורמים בוועדי ההורים כינו זאת בפנינו "כאוס מוחלט". לטענתם, בגלל מחסור בנהגים בחברת מטרופולין עקב הרמדאן קווים לא הגיעו בזמן לתחנות, אם בכלל, ובעקבות זאת תלמידים נשארו להמתין זמן רב בתחנות. בתוך כך, מספר התלמידים המותר באוטובוס היה קטן – 20 בלבד, בגלל הוראות משרד הבריאות אבל הקווים לא תוגברו באוטובוסים נוספים. אם מוסיפים לזה את החום הכבד ואת העובדה שחלק מהתלמידים יצאו מהבית אך התייאשו בסופו של דבר ולא הגיעו ללימודים – תקבלו אנדרלמוסיה גדולה.

"היה תוהו ובוהו, זה היה באמת חריג", מספר אחד ההורים, "הבעיה היא שכל זה עלול להחריף בשבוע הבא. רבים מהנהגים של מטרופולין הם מוסלמים שחוגגים בימים אלה את הרמדאן ולכן הם לא מגיעים לעבודה. זה אומר שיש מחסור בנהגים, זה חוזר בכל שנה אבל זה הרבה יותר מורגש כעת כי בגלל משבר הקורונה מותר להכניס לאוטובוס מספר מוגבל של תלמידים. לכן יש צורך דווקא בתגבור הקווים. באפליקציה של התלמידים מופיעים הקווים שאמורים לקחת אותם ואת השעות שבהן הם אמורים לצאת מכל תחנה. אתמול הם פתחו את האפליקציה והתבטל קו 85 הקריטי שרוב התלמידים עולים עליו, וגם קווים נוספים. אז הם יצאו מהבית ופשוט נתקעו בחוץ בחמסין הזה".

"אין פה סודות. כולם יודעים שיש בעיה בעיר עם ההסעות", מספרת אם לתלמיד בעיר, "גם בימים שבשגרה האוטובוסים נוסעים מלאים וצפופים אבל השבוע זה היה בלתי אפשרי. גם איחור של אפילו חצי שעה בבוקר הוא משמעותי, כי הילדים נתקעים בדרך ולא מגיעים ללימודים. אנחנו צריכים שיהיה מישהו שייקח את זה על עצמו ויטפל בזה. יש פונקציות חדשות בעירייה שמטפלות בנושא הזה וקיבלו בירושה את הרעה החולה הזאת, ומישהו צריך לסייע להם. לנו ההורים קשה לצפות בילדים שלנו סובלים בהסעות והקושי הזה עוד יגבר עם פתיחת החטיבה החדשה".

"היה לנו יום זוועת עולם", מספר תלמיד, "חצי מהקווים לא פעלו כמו שצריך. בוטלו הקווים של השעה 7:30. אני לא מאחל לאף אחד לסבול בחום כמו שאני והחברים שלי סבלנו. שמישהו כבר יעשה משהו בעניין הזה. אני יודע שבוועד ההורים בבית הספר שלי במשך כל השנה עשו עבודה קשה ומיפו את שעות יציאת האוטובוסים והחזרה שלהם, אבל אני לא יודע מה עשו עם זה. יש הרבה בעיות עם ההסעות אבל אני מקווה שלקראת פתיחת שנת הלימודים הבאה זה ישתפר. שמישהו ייקח את זה על עצמו".

מחברת מטרופולין נמסר כי הפעלת התחבורה הציבורית וקווי התלמידים כפופה להנחיות הממשלה. "הסרת המגבלות על מספר הנוסעים, יחד עם האישור שהתקבל להחזיר את מרבית קווי התלמידים, יאפשר חזרה לפעילות מלאה", נמסר.

מעיריית כפר סבא נמסר: "באופן טבעי, תהליך החזרה לשגרה מלאה ולמסלולי תחבורה ציבורית מלאים, בהתאם להנחיות של משרד הבריאות ומשרד התחבורה, הינו תהליך מדורג ואיטי. עיריית כפר סבא עושה ותעשה ככל אשר לאל ידה לקדם את התחבורה הציבורית למול חברת מטרופולין, על מנת שזו תחזור לפעילות מלאה, ומעדכנת את התושבים על כך באופן שוטף ובשקיפות מלאה. יש לציין, כי עד יום רביעי השבוע, התחבורה הציבורית פעלה ברחבי הארץ כולה בתפוסה של 50 אחוז בלבד, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, ועל מנת לסייע לתלמידות ולתלמידי העיר להגיע לבתי הספר, החזירה העירייה את קווי ההסעות המופעלים על ידה באופן מלא. החל מיום חמישי, 21 במאי, החזירה חברת מטרופולין את מערך התחבורה הציבורית במלואו, בתפוסה מלאה, למעט הספסל שמאחורי נהג האוטובוס – בהתאם להנחיות הממשלה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אריאלה

    גם בלי קורנה יש באלגן על ההסעות … אל מי שאני מכירה פשוט לא סמך על ההסעות והסיע!!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר