בית ספר דבורה עומר. צילום עזרא לוי
בית ספר דבורה עומר. צילום עזרא לוי

הופסקה עבודתה של המורה המחליפה שהעבירה לתלמידי יסודי שיעור על מניעת הפלות. יו"ר ועד ההורים התפטרה

"היא הפעילה שיקול דעת מוטעה, שלא בזדון, והציגה תוכן שאינו תואם את גיל התלמידים", מסרה מנהלת בית הספר דבורה עומר שבו לימדה המורה. "זה בכלל לא חלק ממערך השיעור שהיא התבקשה ללמד. זה לא בית ספר פרטי שלה", אומרים בהנהגת ההורים

פורסם בתאריך: 14.6.20 19:33

משרד החינוך החליט להפסיק את עבודתה של מורה מחליפה, שהקרינה בסוף השבוע שעבר, לתלמידי כיתה ה' בבית הספר דבורה עומר, סרטון בנושא מניעת הפלות, ולתלמידי כיתה ו' העבירה שיעור בנושא מניעת הפלות והפנתה את התלמידים לצפות בסרטון ביוטיוב. הדיווח על הקרנת הסרטון בכיתה ה' פורסם הבוקר באתר מיינט כפר סבא. במקביל, בעקבות המהומה שקמה, התפטרה יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר, הילה שלו, מתפקידה.

הערב נודע כי היום התקיימה פגישת חירום של הורים עם צוות בית הספר. עוד לפני כן, בבוקר, נערך שימוע למורה והיום אחר הצהריים הוחלט כאמור על הפסקת עבודתה באופן מיידי. גורמים בהנהגת ההורים העירונית סיפרו לצומת השרון כי מדובר במורה מחליפה לא קבועה, שסיפרה לתלמידים את סיפורה האישי, כולל הפלה שעברה. "זה חמור כי אין למורה שיקול דעת לדבר על דברים כאלה בלי ליידע אף אחד מראש", אומרים בהנהגה, "זה בכלל לא חלק ממערך השיעור שהיא התבקשה ללמד. היא מצאה לנכון לעשות את זה כי היא חושבת שזה חשוב, אבל זה לא בית ספר פרטי שלה. אף אחד לא יודע גם מה הנזק שיכול להיגרם מצפייה בסרטון כזה ומדיבורים על הנושא הזה באופן שהוא לא פדגוגי ומושכל לתלמידים. בכל מקרה, צוות בית הספר ישוחח עם התלמידים ויסביר להם את משמעות הדברים".

בתוך כך לצומת השרון נודע כי יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר, הילה שלו, התפטרה מתפקידה. "היא לא רוצה את זה", אומרים בהנהגת ההורים העירונית, "יושבים עליה מכל ערוצי התקשורת בעיר וזה לא משהו שהיא רוצה להתמודד איתו". שלו סירבה להגיב.

תגובת עיריית כפר סבא: "מדובר במורה מחליפה, שאינה מורה מן המניין בבית הספר. מדובר בשיקול דעת שגוי ואנו רואים זאת בחומרה. בהתאם, נערך בירור בנושא, בעקבותיו יינקטו צעדים למניעת הישנות מקרים מאין אלו".

משרד החינוך העביר את תגובת מנהלת בית הספר דבורה עומר, אור-לי עדי: "המורה הממלאת מקום רצתה להסביר את נושא ההעצמה האישית דרך המקרה הפרטי שלה. היא הפעילה שיקול דעת מוטעה, שלא בזדון, והציגה תוכן שאינו תואם את גיל התלמידים. לאחר היוועצות עם כל הגורמים הפיקוח והטיפולי כונס חדר המורים וחודדו הנהלים. מחר יכנסו לכיתה יועצת פסיכלוגית ומנהלת וינתן מענה בשיח מקצועי והולם לתלמידים. אם ידרש בעקבות השיחה טיפול פרטני גם זה ינתן.

"יו"רית ועד ההורים בבית הספר עשתה את עבודתה בצורה טובה ביותר במהלך כל השנה. שיתופי הפעולה וערוץ שיח פתוח קבוע לאורך כל השנה. בחירתה לסיים את תפקידה היא אישית ומשיקוליה. צר לי שכך הייתה צריכה הייתה לסיים את תפקידה, תרומתה ושיתופי הפעולה השנה למען כולם הייתה מבורכת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גולן

    מנהלת מומחית באי לקיחת אחריות וסתימת פיות עם הבטחות חסרות כל בסיס

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר