הפגנה נגד תוכנית מתאר, הרצליה צילום ועד הפעולה
הפגנה נגד תוכנית מתאר, הרצליה צילום ועד הפעולה

אוהלים, שלטים והמון משתתפים: הפגנה נגד תוכנית המתאר בהרצליה

מטה המאבק נערך לדיון על משיכת תכנית המתאר של הרצליה מהוועדה המחוזית ומתכנן מפגן כוח מול בית העירייה

פורסם בתאריך: 22.8.17 14:47

טה המאבק בתוכנית המתאר ובתוכניות הבנייה בהרצליה מתכנן, לדברי הפעילים, לצאת להפגנה הגדולה ביותר שנראתה בעיר בשנים האחרונות.

לקראת הדיון שנקבע בוועדה המחוזית ב-12.9 בעניין משיכת תכנית המתאר של הרצליה והחזרתה לשינויים במתכונת עירונית, מתכנן מטה המאבק בעיר לצאת להפגנה במועד הסמוך לדיון מול בית העירייה. "אנחנו מבקשים מכולכם להצטרף אלינו למפגן כוח זה", נכתב בפוסט בפייסבוק הקורא לתושבים להצטרף להפגנה. "אנחנו רוצים להוציא את ההפגנה הגדולה ביותר שנראתה בהרצליה בשנים האחרונות, כדי להסביר לראש העיר שאנחנו בחרנו אותו ולא שר האוצר, וכי חובת הנאמנות שלו היא אלינו".

נזכיר, כי ב-18.6 החליטה מועצת העיר לבקש למשוך את תכנית המתאר שהופקדה בוועדה המחוזית בחזרה למועצת העירייה, על מנת לבצע בה תיקונים נדרשים. בתחילת החודש הודיעה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז תל אביב כי תדון בבקשה זו. זאת על אף שבאמצע יולי הודיעה הוועדה כי התוכנית תידון במסגרת ועדת המשנה להתנגדויות לפי הליך סטנדרטי ולא יתקיים דיון בבקשת העירייה למשוך את התכנית.

במטה המאבק בעיר מעריכים, כי ההפגנה המתוכננת תהיה גדולה יותר מההפגנה שהתקיימה בחודש יוני האחרון אליה הגיעו קרוב לאלף איש. "אם היו כמעט אלף איש בפעם שעברה, הפעם יהיו הרבה יותר", אמר הפעיל במאבק נגד תכנית המתאר בהרצליה, צביקה דותן. "הקמנו ארגון גג ארצי נגד תכניות המתאר העירוניות ויש לנו עכשיו תמיכה מלאה מכל הערים במטה זה. מהמטה הארצי יבואו ויסייעו לנו, הן באמצעים כספיים והן בכוח אדם, לטובת קיום ההפגנה. אנחנו מתכננים לקיים את ההפגנה מספר ימים לפני הדיון במחוזית, להקים מאהל מחאה ולישון בו מול משרדי העירייה מספר ימים לפני ההפגנה עצמה. כשעובדי העירייה יגיעו בבוקר וילכו אחר הצהריים הם יראו אותנו, למרות החום ולמרות שזה לא נעים.

"אנחנו מבקשים מראש העיר דבר פשוט – התחייבת למשוך את התכנית, תעשה את זה. אנחנו רוצים להבהיר לראש העיר שהוא נבחר על ידי התושבים כדי לדאוג להם ולא כדי לדאוג לכחלון ולאביגדור יצחקי. המסר שנעביר הוא שאנחנו מתכוונים לתמוך בו ולגבות אותו על מנת שימשוך את התכנית ויבטל אותה, אך אם לא יעשה זאת, נמשיך לפעול בצורה חריפה הרבה יותר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר