עופר פיפר. צילום שמרית טורנר
עופר פיפר. צילום שמרית טורנר

"יש כאן מדינת משטרה אלימה ומסוכנת". עופר פיפר מציג: סיוט בתחנת המשטרה

בפוסט שפרסם הבוקר חושף הסטנדאפיסט הכפר סבאי שזומן לחקירה בחשד להתחזות והטרדות מיניות. ההסבר שנתן לא סיפק את החוקר, שלדבריו התנהג כלפיו בזלזול ואטימות והחרים את הטלפון שלו למשך שבועיים. מאז לא שמע מהם. תגובת המשטרה: "אין הלימה בין המתואר לבין המציאות"

פורסם בתאריך: 26.7.20 18:01

הסטנדאפיסט הכפר סבאי, עופר פיפר, הפיץ הבוקר (ראשון) פוסט חריף, שהפך ויראלי, בעקבות התנהלות מקוממת לדבריו של משטרת ישראל, שזימנה אותו לפני כחודשיים לחקירה בחשד להתחזות והטרדות מיניות ברשת. "לפני חודשיים פחדתי לשתף כאן כי פחדתי שיחשבו עלי דברים רעים", כתב פיפר, "פחדתי לספר מה שקרה לי במשטרת ישראל. אבל עכשיו כשכולם כבר מבינים שהמשטרה אצלנו יוצרת תחושת פחד ולא תחושות ביטחון והגנה, אני מעז לספר כי איני אשם בשום דבר ואני מבין שאין לי ממה לפחד".

בפוסט טוען פיפר כי לאורך כל החקירה החוקר התנהל באטימות ואף לקח ממנו את הטלפון הנייד שהוא מקור כל פרנסתו. רק כעבור כמה ימים, ואחרי התערבות של עורך דין, הוחזר הטלפון לפיפר. את החשדות נגדו הוא כאמור מכיש מכל וכל, וטוען כי מקור ההאשמות נגדו הוא ככל הנראה אלמונית שמטרידה סטנדאפיסטים רבים ברחבי הארץ. מאז אותו אירוע, אומר פיפר, איש במשטרה לא חזר אליו בנושא ולא דווח לו על התפתחות בחקירה או על הסרת החשדות נגדו.

פיפר מספר כאמור בפוסט שלפני כחודשיים קיבל שיחת טלפון מהמשטרה בבקשה שיגיע למחרת לתחנת המשטרה בשעה 9:00. "קמתי בבוקר, ויתרתי על כל עיסוקי והלכתי לתחנת המשטרה בדיוק ב-8:50", הוא כותב, "בתחנת המשטרה העבירו אותי מאחד לשני. אף אחד לא הבין מי אני ומה אני עושה שם. יכולתי בקלות ללכת משם פשוט. עד שאחת הפקידות אמרה 'חכה כאן'. אני ממתין עד 10:20 כמו ילד טוב ירושלים, עושה בינתיים סידורים; מיילים, והודעות ורושם ללקוחות שאתקשר יותר מאוחר. ואז מגיע אדם ומכניס אותי לחדר ומיד מודיע לי שאני חשוד בחשד להתחזות והטרדות מיניות ברשת. הייתי בהלם, הלב שלי דפק. אבל מיד עם הגיון פשוט נרגעתי. כבר איזו חצי שנה יש מישהי שעדיין לא נתפסה שמטרידה סטנדאפיסטים ברשת: מסכסכת, מקללת, דרך פרופילים מזויפים. כל אחד כאן יכול עכשיו לכתוב עופר פיפר בעברית בסרגל החיפוש של פייסבוק ולראות בעצמו פרופיל מזויף שלי. ההיגיון אם ככה אומר שמי שהתלוננה עלי היא אותה מתחזה ובא לציון גואל".

לדבריו ביקש להראות לחוקר התכתבויות בנושא אבל אז קרה משהו לא צפוי. "אותו חוקר לקח לי את הטלפון ואמר לי 'אסור לך לפתוח אותו במהלך החקירה' וביקש את הקודים שלי. מתוך אמון במערכת נתתי לו. חשבתי שהוא רוצה יחד איתי לתפוס את אותה מטרידה . לאחר חקירה של שעה ומשהו הוא אמר 'הטלפון שלך מוחרם לחצי שנה'. אמרתי 'מה?', הוא: 'מותר לנו'. מעניין כמה אנחנו תלויים במכשירים שלנו כי עד אותו רגע לא עניין אותי כלום, אבל אז הידיים שלי התחילו לרעוד. גם מהסיבה שכבר באותו הערב הייתה לי הופעה בזום וכל הנתונים, הפרטים והטלפונים ליצירת קשר – במכשיר. באותו השבוע היו לי שבע הופעות מתוכננות וכל הפרטים נמצאו על מכשיר האייפון שלי – התכתבויות עם הלקוחות בווטסאפ ויומן אישי ומה לא. 'לפחות תן לי לבדוק שעשיתי גיבוי או לשלוח פרטים אלי'. 'כלום אתה לא נוגע במכשיר שלך מרגע זה'. אמרתי לו 'שמע אני חייב את המכשיר זה הפרנסה שלי בוא אני אראה לך תוך שנייה תבין שזה לא אני, מטרידים אותי כבר חודשיים'. ביקשתי ממנו לעשות גיבוי לפחות לווטסאפ. לא הסכים, ובאופן משפיל ובלתי הולם ללא שום הגיון, סתם מתלונה כלשהי, של מישהי פלונית, אלמונית, ללא כל מחשבה, לקחו ממני טביעות אצבע וצילמו אותי כמו אחרון הפושעים. חוויה נוראית של אטימות ורשעות. אמרתי לו 'מה אני אעשה??!! יש לי עבודה היום! יש לי ילדים!'. הוא: 'תקנה טלפון חדש'. ללא כל חשד סביר, ללא כל עילה, ללא כל צו. נלקחה ממני השליטה על חיי נאלצתי לצאת מהתחנה ללא הפלאפון שלי".

לדבריו, אחרי יומיים נזכר שהייתה לו הופעה באותה תחנת משטרה, בפני שוטרים. "התקשרתי לאחד מהשוטרים, שהזמין אותי אז. הוא דיבר עם אותו חוקר, נתן לי את הטלפון הישיר שלו ואמר לי 'תתקשר אליו עכשיו. דיברתי איתו והוא יעזור לך'. כפי שאמר לי אותו בחור התקשרתי אל החוקר שאמר לי כמו עבריין דוחה – 'אני אומר לך שלא תקבל ת'טלפון שלך, אתה שולח חברים שלי לדבר איתי? אם עוד פעם אחת תפנה אלי אני אוסיף שיבוש חקירה! אם אתה רוצה תתקשר לתחנה! וניתק'. אחרי שבועיים שאני מתקשר כל יום לתחנה ונבלם באמירות רעות ואטומות, הבנתי שאני חייב עורך דין. פניתי לחבר ילדות, רודף צדק, חכם מעין כמותו, שמיד עזר לי – שלח מכתב אחד לתחנה ובום, הפלא ופלא, חזר אלי העורך דין ואמר לי: 'לך תיקח את הפלאפון שלך ותבין את החשיבות של עורכי דין'. הגעתי שוב לתחנה, אז ייבשו אותי שם שלוש שעות עד שקיבלתי את המכשיר. בינתיים היו לי אלפי הוצאות, ביטול עבודה וכו', אבל את המשטרה לא ניתן לתבוע".

פיפר טוען בסוף הפוסט שלו:" יש כאן מדינת משטרה אלימה ומסוכנת הולכת וגדלה, ואם לא נעצור את כדור השלג הענק הזה כולנו יחד, כולנו נידרדר יחד אתו, לתהום, לפחד, לפיות סגורים ולראשים כפופים. כמו שאני מרגיש כבר חודשיים. אין למשטרה עניין ביצירת ביטחון והגנה לאזרחים. יש שם שחיתות ורצון בכוח, כסף וכבוד. מוכר לכם? לכן, בזמן שאתם מפגינים, חשוב לא פחות לתעד את מחדלי המשטרה. זאת מלחמה סופר חשובה של ערכים מול שחיתות, רשע וכוח".

פיפר לצומת השרון: "עורך הדין שלי אמר שהתיק שלי הועבר לפרקליטות וצריך לבטל את זה. מאז לא הזמינו אותי לעוד חקירות. במשטרה לצערי מבינים רק כוח או יוקרה או כסף. אם אין שום אינטרס אז לא יעזור כלום. כשבן אדם מגיע לחקירה הוא צריך לחשוב כמו קרימינל – כי ככה חושבים במשטרה. צריך לחשוב בצורה כוחנית ואינטרסנטית ולא עם צדק. צריך לחשוב כמוהם. הם מנסים להפיל אותך ממקום של כוח".

כשהאשימו אותך בהתחזות והטרדה נבהלת?

"הם טענו שהטרדתי והתחזיתי ברשת למישהו אחר. צחקתי. עד שלא לקחו לי את הנייד לא פחדתי. ברגע שלקחו אותו, הידיים שלי התחילו לרעוד והתחננתי על חיי. זה היה רוע מוחלט. שום דבר לא עזר. זה פשוט עצוב".

ומה קורה עם התלונה על המתחזה?

"אני לא יודע מי זאת. שיטת הפעולה שלה היא כזו שהיא פותחת פרופיל פיקטיבי ומתחילה למתוח אותך וצוחקת עליך. בקשר למצב התלונה אנחנו עוד לא יודעים כי המשטרה לא מזיזה את עצמה. אנשים נפגעו ולא אכפת לה. כל עולם הסטנד אפ נפגע מזה".

אז מה הלאה?

"אני אפרסם את זה ככל יכולתי. אני רוצה שהמשטרה תספוג את המחיר שאני ספגתי".

תגובת המשטרה: "אין הלימה בין המתואר לבין המציאות. מרגע הגעתו לתחנת המשטרה ועד לרגע תחילת גביית גרסתו חלפה פחות משעה, במהלכה נחקר גם כחשוד באזהרה. כחלק מפעולות החקירה בעבירות המתבצעות ברשת, נלקח הנייד שלו ובהמשך הוצא בבית המשפט צו לחדירה לנייד על מנת לבדוק את החשדות נגדו. לא ניתן לאפשר לחשוד לבצע פעולות בנייד במהלך חקירה או בסיומה מחשש לשיבוש החקירה. לאחר שהסתיימה חקירת הנייד ותוך עשרה ימים הועבר לרשותו הנייד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושב כפר סבא

    מצחיק כמה זה עצוב.

    ממתי המשטרה הייתה שמירה על האזרחים… חחחחח

    המשטרה שומרת רק על אנשי כוח, ממון ופוליטיקה(שמאלנית).

    ועבר לכך היא מקור לפחד, אלימות, ורגיפה בקרב העם!

    ממש כאחרון הפושעים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר