השלטים שנתלו בשכונה הירוקה נגד הדיפו. צילום באדיבות וועד השכונה
השלטים שנתלו בשכונה הירוקה נגד הדיפו. צילום באדיבות ועד השכונה

ראשי הרשויות ביקשו 90 יום למציאת חלופה למיקום הדיפו. הות"ל: "יש עד 26 באוגוסט"

ראשי הרשויות של כפר סבא, המועצה האזורית דרום השרון והוד השרון דורשים ארכה כדי לגבש את החלופה. הות"ל בתגובה לצומת השרון: "תינתן שהות עד 26 באוגוסט על מנת להגיע להסכמות"

פורסם בתאריך: 6.8.20 08:21

הוועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל) לא נענית בינתיים לבקשת עיריית כפר סבא, המועצה האזורית דרום השרון ועיריית הוד השרון, שדורשות ארכה של 90 יום למועד הגשת חלופה מוסכמת למיקום הדיפו – מוסך לטיפול ואחסנה של קרונות קו המטרו M1 המתוכנן לקום בשטח שמצפון לשכונה הירוקה בכפר סבא. כך עולה מתגובת הות"ל לפניית צומת השרון.

הות"ל, נזכיר, נתנה לרשויות לפני כשבועיים, בתום דיון בו אושר מיקום הדיפו בשטח שמצפון לשכונה הירוקה, ארכה עד 26 באוגוסט להגשת החלופה. אתמול פנו ראשי הרשויות ליו"ר הות"ל וביקשו כאמור ארכה של שלושה חודשים. בתגובת הות"ל לצומת השרון נמסר כי "בהמשך לבקשת המועצה האזורית דרום השרון ועיריית כפר סבא, לנסות ולהגיע להבנות בדבר חלופה מוסכמת למיקום הדפו, ולאור העובדה כי הוועדה רואה בחיוב כל ניסיון להגיע להסכמות בעניין זה, תינתן שהות עד 26.8.2020 על מנת להגיע להסכמות על מיקום הדיפו, בהתאם לקריטריונים הנדרשים".

בהודעה שהוציאו אתמול לתקשורת נכתב כי ראש עיריית כפר סבא רפי סער, ראש המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני-גונן וראש העיר הוד השרון אמיר כוכבי, שלחו ביום שלישי את המכתב ובו הדרישה האמורה ליו"ר הות"ל ולמנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן. "מדובר בהחלטה שעלולה לסכן מאוד את בריאותם ואת איכות חייהם של עשרות אלפי התושבים המתגוררים בתוך ובסמוך למתחם המיועד", כתבו השלושה, "לא ניתן לנו מספיק זמן להביע את ההסתייגויות הרבות לתוכנית הרסנית זו, בשם עשרות אלפי תושביהם המתנגדים לה. בהחלטה בסיום הדיון, נאמר כי התוכנית תופקד, אך יינתן זמן לראשי הרשויות עד ל-25 לאוגוסט להציע לות"ל חלופה מוסכמת. פרק זמן זה הינו לעג לרש, מאחר שמציאת חלופה מוסכמת באזור תעשייתי (כפי שמוסכם על ראשי שלושת הרשויות) אמורה להתקבל לאחר דיונים ובחינות רציניות ומעמיקות. אי לכך, אנו מבקשים שהתאריך האחרון להגעה להסכמה בדבר חלופה מוסכמת יוארך ב-90 יום לפחות, וזאת על מנת לאפשר בחינה מקצועית ומשמעותית לרבות הצגתה בפני הצוות המקצועי של נת"ע והות"ל. מיותר לומר, כי סוגיה משמעותית כל כך כמיקום הדיפו והצגת חלופות ריאליות, אינו יכול להיעשות כלאחר יד ונדרשת חשיבה יסודית, לרבות התייעצות עם בעלי מקצוע".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אביב

    הרי ברור לכולם שאת מתחם הדיפו ימקמו במזרח העיר פשוט מושכים זמן בשביל לא לתת לתושבים שם זמן להתארגן למאבק…. לשכונות הירוקות יש מלא כוח ובסוף שוב ינצלו את השכבות היותר חלשות בעיר

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר