סולל לוי. צילום באדיבות דובר צה"ל

מנהג בוס ללוחם בגבעתי: סולל לוי, בן יחיד לעולים מצרפת, הגשים בשבוע שעבר חלום

"כשהתגייסתי כג'ובניק בכיתי במשך שלושה ימים", מספר לוי, תושב כפר סבא, "עכשיו אני מרגיש שטוב לי, שאני עושה משהו משמעותי. סוף סוף אני מתגייס באמת"

פורסם בתאריך: 21.8.20 08:47

בעידן הטיקטוק והסטוריז שכובש את בני הנוער, לא מובן מאליו לשמוע על סיפורו של סולל לוי, תושב כפר סבא בן 19, שלא היה מוכן לוותר כדי להגיש את חלומו – שירות קרבי בצה"ל. לוי, בן יחיד להורים שעלו מצרפת, שובץ כשגוייס לצה"ל כנהג בוס, אבל בזכות עקשנות יוצאת דופן וכוח רצון מרשים הוא הגשים את חלומו והתחיל בשבוע שעבר את שירותו בחטיבת גבעתי.

"חשבתי שאהיה ג'ובניק, בגלל שאני ילד יחיד", מספר לוי בראיון לצומת השרון, "חודשיים לפני שהתגייסתי עבדתי בבית קפה בכפר סבא יחד עם אנשים שעשו שם את העבודה המועדפת שלהם. אנשים שהיו לוחמים ביחידות קרביות והם סיפרו לי כל כך הרבה חוויות וסיפורים, ושמעתי מהם על כלים וערכים שהם רכשו בשירות המשמעותי שלהם. הרגשתי שאני חייב לעשות את זה גם. הבנתי שיש לי שלוש שנים בצבא, אז או שאני לוקח אותן כמתנה ומנסה להוציא מהן כמה שיותר, או שאני מנסה לתקתק אותן כמה שיותר מהר עד שייגמרו".

ביום הגיוס הגיע לוי לקצין מיון. הוא הסביר לו שהוא בן יחיד ורוצה להיות לוחם. לאחר מסע שכנועים צירף גם מסמך חתום על ידי הוריו, המאשרים לו לשרת ביחידה קרבית. "הייתי בטוח שהוא יתן לי זימון לחטיבות או לגיבושים כדי להגיע לתפקיד לחימה, אבל הוא אמר לי שהטופס שהבאתי מההורים לא מאושר ושהייתי צריך לטפל בזה קודם", נזכר לוי. "התפרקתי שם, זה היה אחד הרגעים הקשים ביותר שחוויתי. אחרי הטירונות הגעתי לבסיס באילת כדי לשרת כנהג בוס ומיד אמרתי למפקד שלי שאני רוצה להיות לוחם ושזה חשוב לי. הוא הבטיח לעזור לי אבל בטווח הארוך, כעבור שמונה חודשים".

לוי התאכזב שוב אחרי שהבין שחלומו נדחה לפחות בשמונה חודשים אבל המשיך בשירותו כנהג. בחודש מאי הגיש טופס לשינוי שיבוץ, אליו צורפו המלצותיהם של מפקדו ובכיר נוסף ביחידה. כעבור עשרה ימים קיבל את הבשורה שכל כך חיכה לה – בקשתו התקבלה והוא שובץ לחטיבת גבעתי. "אם יש חטיבה שדיברה אלי זו חטיבת גבעתי", מספר לוי, "הרגשתי שזה מקום טוב אחרי שקראתי הרבה ודיברתי עם חיילים ומפקדים שהיו ביחידה. נכנסתי לדחיית שירות של חודש וחצי ובשבוע שעבר התחלתי את הטירונות".

סולל לוי. צילום באדיבות דובר צה"ל

איך אמא שלך קיבלה את המעבר החד שעשית?

"אמא שלי מאוד נבהלה בהתחלה. אני בן יחיד ואני מבין את הפחד שלה ושותף לו. לא לזה היא ציפתה, אבל יחד עם חברים שלי שהתגייסו לפני הצלחנו להרגיע אותה. בסופו של דבר את ההורים שלי עניין שאני אהיה באמת מאושר. כשהתגייסתי כג'ובניק בכיתי במשך שלושה ימים והייתי מפורק. הרגשתי שאי לא מגשים את עצמי ושמונעים ממני לתרום ולתת משהו טוב בשביל עצמי ובשביל המדינה. עכשיו אני מרגיש שטוב לי, שאני בחטיבה טובה ועושה משהו משמעותי. סוף סוף אני מתגייס באמת".

עם הגיוס לגבעתי הגיע לוי לבסיס קציעות, בסיס האימונים החטיבתי של גבעתי, שם יסגור 21 ימים לפני שיחזור שוב הביתה. "כבר בשבוע הראשון שלי בגבעתי הרגשתי מדהים", הוא מספר מהבסיס, "קצת מוזר פתאום להתחיל במקום חדש, עם אנשים חדשים ומפקדים חדשים. הכרתי המון אנשים בשבוע הזה".

בטח לא תופתעו לשמוע שהשאיפות של לוי לא הסתיימו במעבר לגבעתי, והוא כבר חושב קדימה. "המטרה שלי היא להיות מפקד", הוא אומר, "בעזרת השם אני רוצה לחתום קבע ולצאת לקצונה. המטרה הראשונית שלי היא להגיע לסיירת. יש לי מטרות שאני רוצה להשלים ושום דבר לא ימנע את זה ממני".

סולל לוי. צילום באדיבות דובר צה"ל


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. עופר

    אלוף העולם
    גאה וגאים בך מאוד אתה תגיע רחוק
    דוגמא להרבה חיילים ונחישות כל הכבוד
    משפחת זהבי

  2. אליאור

    כל הכבוד , כן ירבו אנשים כמוך , אתה מהווה דוגמה לדור שלך, עלה והצלח!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר