עצרת המחאה בכפר סבא. צילום באדיבות העירייה

מאות הפגינו בכפר סבא במחאה על אונס בת ה-16 באילת

את המחאה יזמו תושבות העיר מורן מישל ושלי סבר ולקחו בה חלק גם ראש העירייה, סגניו ויו"ר מועצת הנשים בכפר סבא חברת המועצה עדי לוי-סקופ. מישל: "סוף סוף הגענו להבנה שהציבור יכול וצריך לדרוש מהמערכת לעבוד בשבילו, ומוכן לצאת מהבית בשביל שזה יקרה"

פורסם בתאריך: 25.8.20 07:48

כמה מאות של תושבות ותושבי כפר סבא, לבושים בחולצות אדומות, הפגינו ביום ראשון ברחבת קניון ערים בעיר במחאה על האונס הקבוצתי של בת ה-16 במלון באילת לפני כשבועיים. בעצרת המחאה השתתפו גם ראש העירייה רפי סער, סגניו דני הרוש ועילאי הרסגור-הנדין, חברת מועצת העיר ויו"ר מועצת הנשים העירונית עו"ד עדי לוי-סקופ, חברות וחברות מועצה, הבמאי והסטנדאפיסט רשף לוי ואחרים.

את המחאה בעיר יזמו מורן מישל ושלי סבר. "24 שנים שאני מספרת את הסיפור שלי ומרגישה שדבר לא משתנה", אמרה מישל, "אני חושבת שבימים אלה, סוף סוף הגענו להבנה שהציבור יכול וצריך לדרוש מהמערכת לעבוד בשבילו, ומוכן לצאת מהבית בשביל שזה יקרה. זה, לצד הגברים שמצטרפים לדרישה ומתייצבים לצדנו הנשים, מעיר תקווה שהשינוי אכן יקרה בקרוב, למען הילדות והילדים שלנו וגם למעננו, כי הגיע הזמן שנוכל לחיות בשקט במרחב בטוח".

סבר: "נשבר לנו מהאשמת הקורבן! אני בעד שכל מי שיטען שילדה בת 16 הזמינה אונס, יכנס לכלא בעצמו על הסתה לאלימות. אף ילדה בת 16 לא מזמינה גברים לסקס כשהיא שיכורה. גבר בן 27 צריך להיות ברור בלומר – לא תודה, את רק בת 16".

מעיריית כפר סבא נמסר שסער ולוי-סקופ אף חתמו על הצהרה משותפת של ראשי רשויות ומועצות מקומיות ויועצות לקידום מעמד הנשים, המופנית לראש הממשלה ומגנה את התופעה של אלימות, לרבות אלימות מינית כלפי נשים וכלפי ילדות וילדים ודרישת התערבות מיידית לצורך קידום המדיניות ויישום הפעולות הנדרשות למניעת אלימות מגדרית.

סער אמר בעצרת: "אנחנו בעיצומו של רגע היסטורי. רגע של שינוי ממשי. החברה הישראלית כולה משתנה ומבינה – שמים סוף לאלימות נגד נשים. זה כבר לא מאבק של נשים בלבד כמו שהיה אפשר לחשוב. כולנו ביחד, גברים ונשים כאחד, אומרים די! לצערי, כדי שהרגע ההיסטורי הזה יגיע, היינו צריכים להיחשף לחדשות מזעזעות על אונס מחריד שקשה לעכל שהתרחש בכלל, בו נלקחה מנערה בת 16 הזכות על גופה, פעם אחר פעם. אני מחזק ומחבק כל נפגע ונפגעת תקיפה מינית ומבטיח – נעשה הכל, אבל הכל, כדי להילחם באלימות. יש לנו אפס סובלנות לאלימות. לכולנו זכות יסוד לחיים בכבוד ובביטחון. זו האחריות שלי כראש עיר ושל כולנו כחברה".

לוי-סקופ: "הייתי בעשרות רבות של מחאות והפגנות בחיי, וזו לא מחאה רגילה. זו נקודת ציון היסטורית ומכוננת בתולדות המאבק באלימות נגד נשים. סוף סוף המחאה מובלת יחד על ידי כל החברה – נשים וגברים ביחד. כפר סבא נאבקת באלימות נגד נשים באופן בלתי מתפשר, עם התגייסות עירונית וקהילתית רחבת היקף ומעוררת גאווה. נמשיך להיאבק ביחד על חינוך חובה לשוויון מגדרי ומיניות בריאה מגיל הגן בסבסוד מלא, הקמת חדרים אקוטיים לטיפול בנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בכל בתי החולים בארץ, הקמת מחלקות מיוחדות לעבירות מין במשטרה, בבתי המשפט, בפרקליטות ובסיוע המשפטי ולמען אכיפה וענישה בלתי מתפשרת עם קביעת עונשי מינימום. אנו מחויבים ומחויבות להצלחת המאבק, זוהי השליחות המשותפת של כולנו למען הילדים והילדות שלנו ולמען החברה כולה".

מעיריית כפר סבא נמסר עוד כי היא מפעילה כמה תוכניות למיגור האלימות המגדרית, בהובלת מנהלת המחלקה להתנהגות סיכונית שני חן כהן, מועצת נשים עירונית ויועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה טלי רונה. "בין התוכניות שהופעלו בשנה האחרונה ניתן למצוא תוכניות חינוכיות לתלמידים ולתלמידות בבתי הספר היסודיים והעל יסודיים, השקת תוכנית "לילה טוב" ליצירת מקומות בילוי בטוחים בעיר יחד עם בעלי עסקים והמשטרה, הכשרת שגרירות לזיהוי אלימות במשפחה בקהילת 'מאמנט' ועוד", מסרה העירייה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר