בית הכנסת בית עזרא. צילום פרטי

חגי תשרי בצל הקורונה: העירייה תפצל את המניינים ופתחה קורס לחזנים ובעלי תפילה

ברקע החשש מהתפרצות הנגיף, הודיעה העירייה שתקצה מבנים לצורך פיצול התפילות ותצייד את בתי הכנסת בכסאות נוספים. תפילת יום הכיפורים ותקיעת השופר יתקיימו בהתאם להגבלות התו הסגול

פורסם בתאריך: 3.9.20 05:59

בכפר סבא נערכים לקראת חגי תשרי המתקרבים, שיצויינו השנה בצל הגבלות הקורונה וחשש מהתפרצות נרחבת עוד יותר של הנגיף. העירייה הודיעה על היערכות לשינוי במסגרות התפילה בבתי הכנסת, הצטיידות מתוגברת ופתיחת קורסים לחזנים ובעלי תפילה, במטרה שכל תושבת ותושב יוכלו ליהנות מהפעילות העירונית בתקופה זו.

בין הפעולות, העירייה נערכת לפיצול המניינים מחוץ לבתי הכנסת, בחצרות או במבנים נוספים שהעירייה מקצה לצורך התפילות, וזאת במטרה לצמצם ולמנוע התקהלויות באולמות בתי הכנסת, אך לאפשר תפילה לכל המעוניין. כמו כן, פנו העירייה והמועצה הדתית לכל גבאי בתי הכנסת על מנת לסייע בארגון לקראת תקופת הימים הנוראיים והעירייה כבר ערוכה לצייד את בתי הכנסת בכיסאות ישיבה נוספים, לצורך ניודם מהמבנים הקבועים לחצרות בתי הכנסת, ולהצבת צליות בחצרות.

בנוסף, פתחה העירייה כאמור קורס לחזנים ובעלי תפילה, על מנת לתגבר את המניינים הנוספים, כמו גם קורס ללימוד תקיעת שופר לתגבור המניינים. תקיעת השופר תתבצע ביום ראשון, ב' ראש השנה (20.09.2020) בכמה מוקדים שונים ברחובות העיר, וגם עבור קבוצות הסיכון ואנשים שנמצאים בבידוד, שאינם יכולים להגיע לבתי הכנסת. תפילות יום הכיפורים שהתקיימו בשנים האחרונות עבור הציבור הרחב במתקני העירייה השונים ברחבי העיר, יתקיימו גם השנה, בהתאם לכל הנחיות משרד הבריאות.

סגן ומ"מ ראש העיר, עו"ד איתן צנעני, הוסיף: "אנו עושים את כל המאמצים על מנת לאפשר לתושבות ולתושבי כפר סבא להתפלל בימים הנוראים ולשמוע תקיעות שופר גם בתקופה לא פשוטה זו, והכל בהתאם להנחיות הממשלה ולהגבלות התו הסגול. חגי תשרי הם חלק חשוב מהוויה של העם היהודי ואני מאחל לכל תושבות ותושבי כפר סבא שנה טובה ומתוקה, שנת בריאות והצלחה".

ראש העיר, רפי סער, אמר: "אנו עדיין בעיצומו של מאבק ארצי נגד התפשטות נגיף הקורונה, אך מצווה עלינו לחגוג את פתיחתה של שנה עברית חדשה. את שנת תשפ"א נחגוג בצורה שונה, אחרת – אך אנו ערוכים לכל תרחיש ואני מאחל לכל תושבות ותושבי כפר סבא שנה טובה, שנה בטוחה ובריאה ושנמשיך לפרוח, לשגשג ולהצליח. יחד, ננצח את הקורונה ונמשיך להוביל את העיר לעתיד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר