צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

מתקשים עם הזום או הסמארטפון? בני הנוער מהקו החם של ההאב החברתי בכפר סבא ישמחו לעזור

אל הקו מוזמנים לפנות כל מי שמתקשים טכנולוגית, וזה כולל גם אנשי חינוך והוראה. אחד המתנדבים בפרויקט, אריק זינגרמן קרוכמל, בן 16 מתיכון רבין, מסביר איך זה עובד

פורסם בתאריך: 1.10.20 08:23

אתם תושבי כפר סבא וצריכים עזרה עם הפעלת הזום או הסמארטפון? בני הנוער המפעילים את הקו החם של ההאב (HUB) החברתי – חממה ליזמות חברתית טכנולוגית בכפר סבא, עומדים לשירותכם.

אחד המתנדבים בפרויקט הקו החם הוא אריק זינגרמן קרוכמל, בן 16, תלמיד י"א בתיכון רבין. אריק פעיל בחממה הטכנולוגית כבר ארבע שנים והשנה הוא גם מדריך בקבוצת הצילום של החממה. הוא מתנדב גם בהנהגת המחוז של המש"צים ובמועצת הנוער העירונית של כפר סבא. "מגיעות אלינו לקו החם של האב כל מיני פניות של תושבים מכפר סבא שמתקשים עם טכנולוגיה וצריכים עזרה בכל מיני נושאים כמו איך להפעיל את הזום, איך להשתמש במחשב, איך להשתמש בטלפון החכם", מספר אריק, "אנחנו עשרה בני נוער שמתפעלים את הקו הזה".

איך יוצרים אתכם קשר?

"התושבים יוצרים קשר עם עיריית כפר סבא והם מעבירים אלינו את הפנייה שלהם דרך קבוצת וואטסאפ שכל המשתתפים בפרויקט חברים בה. שם אנחנו מקבלים את פרטי הפנייה של התושב עם פרטי קשר שלו. מי שרואה ראשון את הפנייה ופנוי לטפל בה שולח הודעה בקבוצה שהוא מטפל בפנייה ויוצר קשר עם הפונה בטלפון. המענה הוא די מיידי אך במקרים מסוימים יכול להגיע לעד חצי שעה. לא היה אחד שנשאר ללא מענה".

אריק זינגרמן קרוכמל

כמה זמן בממוצע לוקחת שיחה עם אחד הפונים?

"זה תלוי מאוד במקרה, אבל לרוב זה סביב החצי שעה. תלוי עד כמה הבן אדם שנמצא בצד השני מסוגל להבין את מה שאומרים לו. אנחנו מסבירים להם איך בדיוק להשתמש באפליקציה, בתוכנה או בסמארטפון ומה לעשות כשנוצרות להם בעיות במהלך השימוש. אנחנו מסבירים להם בצורה הכי פשוטה שרק אפשר, במובן של איפה בדיוק ללחוץ ומה הם אמורים לראות והם עושים את מה שאנחנו אומרים להם. אנחנו מסבירים להם ממש מאפס, מהתקנת האפליקציה של זום למשל ועד שהם מבינים איך לתפעל אותה. אם אנחנו נתקלים בבן אדם שממש מתקשה ולא מבין אנחנו מנסים לעשות שיחת וידיאו או זום, לשתף את המסך ולהסביר להם בדיוק ויזואלית. לא קרה לי שלא הצלחתי לפתור למישהו את הבעיה".

לכמה אנשים יצא לך לעזור?

"יצא לי לעזור לכעשר פניות שונות של מבוגרים ומורים בבתי ספר".

איך הגעת לקו החם?

"אני מתנדב בהאב כבר שנה רביעית ופנו אלינו בקבוצה הראשית של ההאב ושאלו מי רוצה לבוא לעזור בקו החם שפותחים לתושבי כפר סבא, אז התנדבתי. הקו הזה עובד עוד מהסגר הקודם במרץ. היו לנו מאז 80-70 פניות. הפעם יש אמנם קצת פחות פניות ממה שהיה בסגר הקודם, אבל עדיין יחסית הרבה".

מה תורם לך הפרויקט הזה?

"אני מרגיש אישית שאני עושה משהו משמעותי בשביל התושבים של העיר שלי. גם בכללי זה מרגיש לי די כיף להתנדב ולעשות משהו למען הקהילה בכללי ולא בהכרח רק בשביל כפר סבא".

ספר קצת על החממה.

"החממה הטכנולוגית קיימת מ-2016 והיא פונה לבני נוער מכיתה ז' עד י"ב שגרים ולומדים בבתי הספר בכפר סבא עם ובלי רקע טכנולוגי. יש לנו כבר יותר ממאה פעילים. החממה מורכבת משש קבוצות שכל קבוצה מתמחה במשהו אחר – יזמות, תכנות, צילום, בימוי והפקה, עריכת סרטונים והשנה נפתחה קבוצת פרסום ושיווק שנקראת ניו מדיה ומי שיבוא לקבוצה הזאת ילמד שיווק ופרסום דרך האינטרנט. כל הקבוצות עובדות במסלולים שונים ובסך הכל כל הקבוצות יוצרות את החממה עצמה וכל קבוצה גם עוזרת לשנייה במקרה הצורך. אפשר להצטרף כמובן לכמה קבוצות במקביל ואפילו לכולן, אבל כמובן שצריך להתחייב להגיע כדי לא לתפוס מקום למישהו אחר שרוצה להשתתף. החממה גם עוזרת לעירייה ולתושבים בכל דבר ומענה שהם צריכים במובן הטכנולוגי. השנה יש לנו רצון לקחת את הנושא של התכנות ולעזור לעסקים קטנים שרוצים לפתח אתר. זה כרגע רק בחשיבה. אנחנו לוקחים דמי השתתפות שנתיים של 50 שקלים, שהם דמי רצינות. השנה הפעילות התחילה במפגשים בחממה הטכנולוגית אבל בעקבות הסגר וההגבלות אנחנו עושים עכשיו מפגשים בזום".

ליצירת קשר עם הקו החם התקשרו למספר: 054-7550754, או פנו במייל [email protected]


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר