הפגנת פעילי מטה המאבק נגד תחנת הכוח בשנה שעברה. צילום באדיבות מטה המאבק

עיריית כפר סבא: שר האנרגיה הודיע שהקמת תחנת הכוח סמוך לעיר ירדה מהפרק

הודעת השר הגיעה אחרי החלטת הממשלה מהיום לעבור לאנרגיות מתחדשות, ואחרי מאבק תושבים של שלוש שנים. מטה המאבק: "הפעולות שלנו נשאו פרי. נאבק על ביטולה החלוט של התחנה". ראש העירייה רפי סער: "ניהלנו מאבק ארוך, קשה ובלתי מתפשר למען התושבים"

פורסם בתאריך: 25.10.20 18:43

שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ בישר היום לראשי הרשויות בשרון ובשומרון שהקמת תחנת הכוח מפגש השלום, שהיתה אמורה לקום שני קילומטר מזרחית לכפר סבא, ירדה מהפרק נכון לעכשיו. כך הודיעה עיריית כפר סבא לפני שעה קלה.

ההחלטה התקבלה בסיומה של ישיבת ממשלה שהתקיימה היום, ובה דנו השרים בהצעת משרד האנרגיה כי עד שנת 2030 30 אחוזים מהיקף ייצור החשמל בישראל יהיה מאנרגיות מתחדשות, ועצירת הקמת תחנות כוח פרטיות בעקבות זאת. לפי הודעת העירייה, במקומה של תחנת הכוח מפגש השלום יוקמו בין תחנה אחת לשתיים קטנות יותר, בצמוד לתחנות כוח קיימות או בצמוד למתקני תשתית אחרים.

"הצלחנו לשמור על כפר סבא ירוקה", אמר ראש העירייה רפי סער, "ניהלנו מאבק ארוך, קשה ובלתי מתפשר למען תושבי כפר סבא ואיכות חייהם ואני שמח כי ההחלטה שהתקבלה בממשלה תומכת בבקשה שלנו. נמשיך להלחם עבור כפר סבא בכל המערכות העתידיות".

נזכיר כי תושבי האזור וראשי הרשויות בשרון ובשומרון נאבקים מזה כשלוש שנים נגד הכוונה להקים את תחנת הכוח, שאמורה היתה לקום בשטח המשולש שבין הכבישים 444, 55 וכביש 6, בין כפר סבא, ג'לג'וליה ומושבי האזור, במרחק של כשני קילומטרים בקו אווירי מכפר סבא. המתנגדים טענו כי התחנה תגרום לזיהום אוויר, רעש וקרינה, תביא לעלייה בתחלואה, לא תאפשר לממש בעתיד בנייה על הקרקעות הסמוכים למושבים באזור ותביא לירידת ערך הבתים והנחלות. הם גם הביעו חשש מפגיעה אפשרית של טילים בתחנת הכוח, בשל מיקומה, הסמוך לקו הירוק.

ממטה מאבק התושבים נמסר: "מטה המאבק הפועל מזה שלוש שנים לביטול תחנות הכוח בשרון שמח לבשר שהפעולות שלנו למניעת בנית תחנת הכוח שלום נשאו פרי. עכשיו אפשר להבטיח את בריאות תושבי האיזור והדורות הבאים. למעלה מחצי מיליון תושבי השרון והשומרון שנאבקו יחד מברכים את שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ, השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל וכל שרי הממשלה שנרתמו למהלך על קבלת החלטה אמיצה שסותמת את הגולל על היוזמה להקמת תחנת כוח מזהמת והרסנית בלב שטח מיושב, תחנת כוח השלום הידועה כתת"ל 91. עוד מברכים התושבים על ההחלטה להגדיל את מכסות ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות מהלך שנכון סביבתית לכל אזרחי מדינת ישראל. ההחלטה גורמת לצמצום משמעותי ודרמטי של תחנות הכח המתוכננות – מתכנון של שמונה תחנות תאושר תחנה אחת או שתיים כשיש עדיפות לתחנה צמודת דופן – לתחנות כוח קיימות או מתקני תשתית. ההיתכנות שתת"ל 91 תקום ירדה באופן חד משמעי. מטה המאבק ימשיך לעקוב אחר התפתחויות אם תהינה ויאבק על ביטולה החלוט של התחנה".

מפורום ראשי הרשויות בשרון המנהלים את המאבק נמסר: "אנחנו פועלים כבר חודשים ארוכים להוביל לביטול ההחלטה שאם הייתה מתקבלת הייתה מהווה בכייה לדורות. אנחנו מברכים את שר האנרגיה שטייניץ ואת שרי הממשלה שתמכו בנו במאבקנו, על ההחלטה החשובה והראויה לשנות את הסעיף הבעייתי וכך להציל את מדינת ישראל מפגיעה חמורה. נוסיף להיות שותפים ככל יכולתנו באינטרס החשוב של ייצור אנרגיות ירוקות, דרך ייצור חשמל ירוק ואנרגיה סולארית ולא באמצעות תחנות כוח מזהמות שהגיע זמנן לעבור מן העולם".

ראש המועצה אושרת גני גונן: "השכל הישר ניצח את האינטרסים הכלכליים. נאבקנו בכל האמצעים; פוליטית, ציבורית ומשפטית נגד הקמת תחנת הכח המזהמת והמיותרת. בשבועות האחרונים אנו ראשי הרשויות בשרון ובשומרון ומטה המאבק של התושבים עברנו שר שר כדי להשפיע על החלטת הממשלה ואנו מברכים עליה".

ממשרד האנרגיה נמסר כי "בדיון הוחלט כי שר האנרגיה ייבחן עד סיום שנת 2024 את עדכון היעדים לשנת 2030, וכן נקבע יעד ביניים שיעמוד על 20 אחוז ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות עד לסוף שנת 2025. ההחלטה היום מצמצמת משמעותית את היקף התחנות שצריך להקים, כמו כן נקבע כי משרד האנרגיה יעלה בפני מוסדות התכנון את חשיבות שיקולי הקמת תחנות בקרבה למתקנים קיימים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יניר

    חדשות טובות. אבל אני מקווה שתושבי כפר סבא ג'לג'וליה והסביבה ימשיכו במאבק. ויבינו שזה רק ההתחלה. כי גם לתושבי חיפה מגיע עתיד, גם לתושבי חדרה, וגם לתושבי בנגלדש

  2. תושב כפר סבא

    למי בכלל הייתה מפריע תחנת הכח בגז?
    לעומת זה הסרחון שמתגבר ברחובות כפר סבא בכל מקום, זו מכה אמיתית.
    אבל בזה קשה קשה לנהל מאבקים בסגנון דמגוגי.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר