צילום ליאור קפלן

אין פרטנר: מאחורי פרשת השבוע וזמני כניסת ויציאת שבת בכפר סבא

יעקב ראה ברוח הקודש שהוא ועשיו הולכים להיות במלחמה ארוכה מאוד של אלפי שנים וחשב שאולי ייתכן לסיים זאת כבר עכשיו. אבל אז המלאכים חזרו עם תשובה. פרשת וישלח

פורסם בתאריך: 4.12.20 14:10

כניסת השבת בכפר סבא: 16:05

יציאת השבת בכפר סבא: 17:15

אין פרטנר: פרשת וישלח

ערב שבת פרשת וישלח. סיפור מפגש יעקב ועשיו.  יעקב שולח מלאכים, ממש לא שליחים בני אדם, לפגוש את עשיו. מה בדיוק רצה לבדוק יעקב? מה היתרונות במלאכים על פני שליחים רגילים?

יעקב היה נביא וראה ברוח הקודש שהוא ועשיו הולכים להיות במלחמה ארוכה מאוד של אלפי שנים, וחשב שאולי ייתכן לסיים זאת כבר עכשיו. בתפילת שחרית אומרים כל יום את הפסוק: "ועלו מושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשיו והיתה לה' המלוכה". זה יהיה לעתיד לבוא כשיעקב ועשיו יתחברו – "ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד". ואת זה יעקב ניסה לעשות כאשר שלח מלאכים אמיתיים לברר את מצבו הרוחני של עשיו. ונענה -"וַיָּשֻׁבוּ הַמַּלְאָכִים אֶל יַעֲקֹב לֵאמֹר בָּאנוּ אֶל אָחִיךָ אֶל עֵשָׂו וְגַם הֹלֵךְ לִקְרָאתְךָ וְאַרְבַּע מֵאוֹת אִישׁ עִמּוֹ: אמנם הוא אחיך, אבל לא רק שהוא לא פרטנר לשלום, אלא הוא מלווה ב-400 כוחות טומאה להילחם בך.

* * *

בשבת זו, יום י"ט כסלו, חג הגאולה של בעל התניא מייסד חסידות חב"ד. רבי שניאור זלמן מלאכי השתמש במשל לבן מלך שחלה אנושות, והדרך היחידה להצילו הייתה לשחוק את האבן היקרה שבכתר המלך, ולתת מהאבן השחוקה לפיו. האבן היקרה, הסביר הרבי, היא תורת החסידות, שמעטרת את כתרו של מלך מלכי המלכים ולא נועדה להיות נגישה לכל אדם. אך במצב חריג, בעת שבנו יחידו של מלך מלכי המלכים נמצא בסכנה רוחנית קשה – ודאי שמוכן האב להשתמש באבן היקרה וכביכול להשחית אותה כדי להציל את בנו – את עם ישראל.

הסבר זה הצדיק גילוי מועט של החסידות – למען הצלת הבן. הקטרוג שב והתעורר כאשר החל רבי שניאור זלמן לחשוף ולהפיץ את תורת החסידות בהיקפים רחבים ועמוקים מעבר לנדרש להצלה, במטרה להוסיף בבריאותו הרוחנית של הבן, של עם ישראל. אך כאמור, גם קטרוג זה בוטל.

לתורת החסידות יש תפקיד – להכין את עם ישראל לגאולה השלמה. בזמן הגאולה יתגלו סודות התורה הנשגבים ביותר ויהיו מובנים לכול. החסידות מהווה טעימה מאותם סודות ולפיכך ההכנה הראויה לגאולה היא הנחלת החסידות להמוני העם, מוסברת בכל רמה אפשרית ומתורגמת לכל שפה.

שבת שלום!

הרב יעקב מזרחי הוא מנהל בית חב"ד כפר סבא.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר