כפר סבא. צילום באדיבות עיריית כפר סבא
כפר סבא. צילום באדיבות עיריית כפר סבא

דוח הלמ"ס: הכפר סבאים מרוויחים הכי הרבה, חיים הכי הרבה והכי מרוצים ממקום המגורים שלהם

הדוח בדק שורה של מדדי איכות חיים ודירג את הערים הגדולות בישראל. עוד לפי הדוח: הכפר סבאים מוציאים הכי הרבה על דיור ומרוצים מאוד מהפארקים והשטחים הירוקים. עם זאת, העיר אחרונה במדד התושבים המעריכים כי חייהם ישתפרו בשנים הקרובות

פורסם בתאריך: 29.12.20 08:27

כפר סבא מובילה במדד תוחלת החיים בערים גדולות בישראל ובשביעות הרצון של התושבים ממקום מגוריהם. כך עולה מדוח מדדי איכות חיים, קיימות וחוסן לאומי שצפויה לפרסם בימים הקרובים הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והגיע לידי צומת השרון. המידע בדוח נוגע ברובו לשנת 2019.

כפר סבא מככבת בפסגת המדדים במספר רב של תחומים, רובם חיוביים, אך מעטם גם שליליים. ההשוואה נעשתה בין 16 הערים הגדולות בישראל, שבהן יותר מ-100 אלף תושבים. על פי הדוח, כפר סבא נמצאת במקום השני במדד שיעור התעסוקה של בני 15 ומעלה, מעל הממוצע הארצי ושנייה רק לתל אביב. כמו כן, שיעור המועסקים במשרה חלקית שלא מרצון היה הכי נמוך בכפר סבא (0.4 אחוזים בלבד).

נתוני תעסוקה מעודדים נוספים מגיע ממדד ההכנסה החציונית ברוטו של משק בית, בו כפר סבא נמצאת במקום הראשון עם 25,790 שקלים בממוצע לחודש. למרות זאת, במדד בני ה-20 ומעלה המרוצים ממקום העבודה שלהם, כפר סבא נמצאת במקום ה-13 מתוך 16, מתחת לממוצע הארצי. כפר סבא מובילה בשיעור המועסקים שהעידו כי עבודתם תואמת את תחום לימודיהם, עם 75 אחוזים. בכפר סבא ישנו גם האחוז הגדול ביותר של תושבים המרוצים ממצבם הכלכלי, עם 73 אחוזים.

במדד תוחלת החיים, שמשקף את השנים 2019-2017, נקבע כי כפר סבא היא העיר הגדולה עם תוחלת החיים הגדולה ביותר – 84.8 שנים בממוצע, מעט יותר מרמת גן. בשורה טובה נוספת מגיעה ממדד ההרוגים והפצועים קשה של הולכי רגל ובתאונות דרכים, שם כפר סבא נמצאת במקומות האחרונים.

במדד התושבים שמדווחים על בריאות טובה בערים הגדולות, כפר סבא במקום הרביעי, ומעל הממוצע הארצי, אחרי בית שמש, בני ברק, תל אביב ורמת גן. לעומת זאת, במדד התושבים שחשו דיכאון, כפר סבא נמצאת במקום החמישי עם 30 אחוזים, כשמעליה רק תל אביב, רמת גן, בת ים ובאר שבע.

כפר סבא מככבת כאמור גם בתחום הדיור, כאשר היא מובילה במדד המרוצים מדירתם עם 91.8 אחוזים, ונמצאת במקום האחרון (לטובה) במדד הנפשות לחדר עם 0.68 נפשות לחדר בממוצע. עם זאת, בכפר סבא גם נרשמה ההוצאה הגבוהה ביותר לדיור בחודש של גרים בדירות שבבעלותם, עם 4,814 שקלים בממוצע.

תוצאה שלילית עבור כפר סבא נמצאת במדד האנשים שהיו מרוצים מהתחבורה הציבורת בעירם, שם כפר סבא נמצאת במקום האחרון ביחד עם אשקלון, עם 34 אחוזים בלבד. בתחום הלימודים, כפר סבא מובילה במדד אחוז הלמידה בערים הגדולות. מבין התושבים בני ה-36 המחזיקים בתעודת בגרות, כפר סבא נמצאת במקום השלישי והרבה מעל הממוצע הארצי, כשמקדימות אותה רמת גן ותל אביב.

במדד התושבים שנותנים אמון בממשלה, כפר סבא נמצאת במקום ה-13 מתוך 16 ומתחת לממוצע הארצי. לעומת זאת, במדד האמון במערכת המשפט, כפר סבא נמצאת במקום השלישי הרבה מעל הממוצע הארצי, עם 70 אחוזים.

במדד שביעות הרצון מאזור המגורים, כפר סבא נמצאת במקום הראשון כש-95.3 אחוז מהתושבים העידו שהם מרוצים מאזור המגורים שלהם. כפר סבא נמצאת במקום השני, אחרי ראשון לציון, במדד שביעות הרצון מפארקים ושטחים ירוקים באזור המגורים. במדד המרוצים מהחיים, כפר סבא נמצאת במקום השישי מתוך 16.

נתון מפתיע בנוגע לכפר סבא מגיע במדד התושבים המעריכים כי חייהם ישתפרו בשנים הקרובות, שם כפר סבא נמצאת במקום האחרון עם 47 אחוזים בלבד. השיעור הגבוה ביותר של שימוש באינטרנט מבין הערים הגדולות נמצא בכפר סבא עם 94 אחוזים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אריכות החיים בעיר נובע בעיקר בגלל מיקום ריבוי בתי אבות/דיור מוגן בעיר. ואילו הדברים השליליים ביותר בסקר שייכים לתחבורה הציבורית. ודומני שהממונה על תיק התחבורה בעיר הוא ממר"צ. ושלא יספרו לנו שזה בגלל העבודות שמבצעים ברח' ויצמן, הסקר לפי מה שכתבתם היה לפני שהתחילו העבודות ויוצרים פקקים בעיר.

  2. עמנואל חיים

    ומה מספר המתחסנים מקורונה בכפר סבא? מתוך סקר שפורסם כפר סבא לא מוזכרת בין 66 הישובים הראשונים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר