צילום אילוסטרציה צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

בעקבות גל הפריצות: בגאולים מקימים סיירת תושבים

התושבים אף ביקשו להזיז את נקודת האיסוף של העובדים מהשטחים שנמצאת בסמוך לשכונה, לאיזור התעשייה

פורסם בתאריך: 10.1.21 16:24

תושבים בכפר סבא, בעיקר בשכונות המזסרחיות, מתלוננים על גל גניבות באחרונה. התלונות הן על גניבת רכבים, אופנועים ואף פריצות לבתים. בשכונת גאולים אף החליטו תושבי השכונה להקים סיירת תושבים, על מנת ליצור נוכחות ובעיקר הרתעה לגנבים. "השכונה שלנו סובלת הרבה שנים מגניבות ופריצות, בעיקר פריצות אופרטיוניסטיות, כלומר פריצות שהן לא מתוכננות, אלא גנב שעובר ברחוב, מסייר ובהזדמנות אחרת מגיע ולוקח דברים מהחצר, מהבית או פורץ לרכב", מסביר יו,ר ועד השכונה, רונן בשארי. "אחת הבעיות זה שבצומת של כביש 40, פינת וויצמן סמוך לקניון G ישנה נקודת ריכוז של פועלים מהשטחים שמגיעים לעבוד בכפר סבא ולאור כך יש לא מעט אנשים שמסתובבים אצלנו בשכונה, לפעמים ללא מטרה. לכן ביקשנו להעביר את נקודת המפגש למקום אחר, לאזור התעשייה, נקודה שתהיה נוחה הן לקבלנים שיגיעו לאסוף את העובדים והן לעובדים שיהיה להם קל להמתין במקום", הוא מסביר. "גל הגניבות בשכונה גורם לנו להבין שיש קשר אחד לשני ויותר מכל, ההבנה שלנו היא שהתשובה הכי טובה למניעת גניבות ופריצות היא נוכחות. בשנה האחרונה זה בא לידי ביטוי אצלנו במעשים. נפגשתי עם גורמים בעיריית כפר סבא וכן עם מפקד העיר על מנת להתארגן ולהקים סיירת תושבים שתסייר בשכונה. אני מתנדב במשטרה מעל לעשר שנים ואני מנסה לגייס גם את הוועדים של השכונות השכנות לנו. מבחינת המשטרה אין פתרון מלבד הגברת הסיורים והנוכחות, אבל זה פלסטר, כמו שמצלמות לא מונעות פשיעה, הדבר היחיד שמונע פשיעה זה נוכחות של תושבים. מאוד חשוב לי להדגיש שאין לנו רצון למנוע מהפועלים פרנסה, אבל חשוב לנו לשמור על ביטחון התושבים".
ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל פועלת בנחישות נגד עבירות הרכוש, ולראיה בשנים האחרונות חלה ירידה משמעותית של עשרות אחוזים בעבירות הרכוש בכלל והתפרצויות בפרט. במהלך השבועות האחרונים הצליחו השוטרים לעצור מספר חוליות של עברייני רכוש וכנגדם הוגשו כתבי אישום. נמשיך להיאבק בעברייני רכוש ופורצים, בכל זמן ובכל מקום.
מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא מעניקה חשיבות רבה לביטחון ובטיחות תושביה ובפעילות משותפת של אגף הביטחון בעיריית כפר סבא ואגף הפיקוח העירוני, עם השיטור העירוני ועם משטרת כפר סבא, לרבות פעילות בלילות, נתפסו מספר חשודים בגל הפריצות שפקד לאחרונה את אזור שכונת גאולים ומזרח העיר. העירייה תומכת ופועלת בשיתוף תושבים להקמת סיירות שכונתיות, דוגמת סיירת השכונות המערביות וסיירת שכונת אליעזר, שהוקמו בסיוע העירייה, ופועלת בימים אלה להקמת סיירת נוספת לשכונות המזרחיות. בנוסף, כחלק מפעילות הביטחון העירונית השוטפת, מציבה העירייה מצלמות אבטחה ייעודיות, בהתאם להגדרת הצורך של משטרת ישראל ושמהוות מרכיב נוסף במאבק בפשיעה, בשיתוף כלל הגורמים המקצועיים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר