לינור אלנר (משמאל) ומיי איתן מתיכון גלילי, צילום פרטי

תלמידות מתיכון גלילי מובילות מאבק למען שורדי השואה

לינוי אלנר ומיי איתן, המתנדבות עם שורדי ושורדות שואה בני העיר, החליטו לרתום את בנות ובני הנוער ברחבי הארץ למען שיפור מעמדם של שורדי ושורדות השואה # יום הזיכרון הבינלאומי לשואה יצוין בעיר במספר אירועים

פורסם בתאריך: 26.1.21 14:27

תלמידות ותלמידי תיכון גלילי בכפר סבא, מובילים בימים אלה מחאה ארצית למען שורדות ושורדי שואה ושיפור מצבם הכלכלי, החברתי והנפשי. מדובר ביוזמה שהחלה במסגרת שעות ההתנדבות של שתי תלמידות כיתה י' בתיכון, לינוי אלנר ומיי איתן, המתנדבות עם שורדי ושורדות שואה בני העיר, במסגרתה החליטו לרתום את בנות ובני הנוער ברחבי הארץ, למען שיפור מעמדם של שורדי ושורדות השואה. בתמיכת הנהלה וצוות בית הספר, והצטרפות למיזם של תלמידות ותלמידי התיכון, הוקמו דף פייסבוק ייעודי תחת הכותרת "סיימנו לשתוק", קבוצת וואטסאפ ועצומה ארצית, עליה חתמו כבר עשרות בנות ובני נוער.
"להזיל דמעה ביום השואה זה לא מספיק – הגיע הזמן של בני הנוער לדבר למען ניצולי השואה" – זוהי כותרת העצומה אותה פתחו, ובה נכתב: "במסגרת מעורבות חברתית בחרנו במפגשים עם ניצולי שואה, שם נחשפנו למצבם העגום, מבחינה כלכלית, נפשית והבדידות הנוראית. הסטטיסטיקה מראה, כי אחד מתוך חמישה ניצולי שואה חסר יכולת כלכלית בסיסית לרכישת מזון ותרופות. החברה והמדינה בחרה להתייחס אליהם כשקופים וזנחה אותם לגמרי. מספרם של ניצולי השואה בארץ הולך ומתמעט מדי יום. שתינו בנות דור שלישי ורביעי לניצולי שואה, חיות ומכירות את הנושא מקרוב. גדלנו על הבסיס שאנחנו פה היום, בארץ ישראל, בזכותם".
ראש העירייה רפי סער אמר: "היוזמה של לינוי ושל מאי מוכיחה את האכפתיות והמעורבות של בנות ובני הנוער שלנו בחברה, והיכולת שלהם לשנות ולהשפיע. כפר סבא כולה עומדת מאחוריהן במחאה החשובה הזו".
לינוי ומאי אמרו: "חובתנו לדאוג לניצולי השואה לחיות את שארית חייהם בכבוד כלכלי, בביטחון חברתי ובידיעה שהם לא לבד. חובתנו, כדור שלישי ורביעי לשואה, לדאוג שמקבלי ההחלטות לא שכחו אותם. זוהי מורשתנו".
כאמור, במסגרת זו, ארגנו שתי התלמידות, יחד עם חבריהם לתיכון, מפגן מחאה שיתקיים ביום רביעי, 27.01 – יום השואה הבין לאומי, כפי שנקבע על ידי האו"ם,  במטרה להעביר את המסר למקבלי ההחלטות ולהראות לשורדי ושורדות השואה – כי לא נשכחו.
מנהלת תיכון גלילי, יעל מטלון, אמרה: "אני גאה מאוד בתלמידות, ביוזמה המרגשת, בנחישות ובאכפתיות. אני מאמינה שהתפקיד העיקרי של בית הספר הוא לחנך לאמפטיה, לאהבת אדם ולראיית האחר, ולכן פרויקט כזה יקבל כל תמיכה אפשרית".

לדף הפייסבוק היכנסו כאן

לעצומה היכנסו כאן

אירועי יום הזיכרון הבינלאומי לשואה: תעורכת פריטים של שורדי שואה

כפר סבא תציין את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, שחל מחר, יום רביעי, ה-27.1, במספר פעילויות. בהובלת בנות ובני הנוער מקבוצת המנהיגות "יד ביד", ובשיתוף עמותת אלומה כפר סבא להנצחה ולהנחלת מורשת השואה, תתקיים תערוכה מיוחדת של פריטים שנאספו משורדי ושורדות שואה בעיר. במסגרת המיזם, המתקיים באמצעות אגף קהילה וחברה, נאספו פריטים כגון בובת ילדות, מתכון משפחתי, מגילת אסתר שנשמרה, טבעת עתיקה – ואלה יוצגו ביום השואה הבינלאומי בתערוכה ייחודית. התערוכה תיפתח מייד עם סיום הסגר בקרית ספיר.
פעילת נוספת היא מפגש סיכום פרויקט אבני נגף, המתקיים זו השנה השביעית בתיכון רבין. מדובר בפרויקט אותו מוביל התיכון יחד עם תלמידות ותלמידים מגרמניה, להנצחת יהודים שנרצחו בשואה, באבני הנגף בערי מגוריהם, ביצירת עמודי זיכרון והנצחת סיפוריהם באמצעות עבודות חקר וכתיבת ביוגרפיות של הנרצחים. המפגש יתקיים בזום בנוכחות ראש העירייה רפי סער, ראש העיר של אשפנבורג בגרמניה, ראש הקהילה היהודית בנירנברג, נציג השגרירות הישראלית במינכן, תלמידי וצוות בית הספר ומנהלת המחלקה לחינוך על יסודי בעירייה, הדס שרעבי. בתיכון כצנלסון יקרינו להורים ולתלמידים את הסרט "סינית אני מדברת אלייך" ויקיימו בזום שיח עם הבמאית.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר