העץ על הרכב

העירייה תשלם 19 אלף שקלים לתושבת שעץ נפל על רכבה

בית המשפט פסק גם שהעירייה תשלם שכר טרחת עורך דין ואגרת משפט. מדובר באירוע שקרה בספטמבר 2019, כאשר ענף קרס על רכבה של התובעת ברחוב אנה פרנק

פורסם בתאריך: 14.2.21 08:49

עיריית כפר סבא תשלם סכום של 19,303 אלף שקלים לתושבת העיר, בגין נזקי רכוש לרכב כתוצאה מנפילת ענף עץ על רכבה ברחוב אנה פרנק בעיר. כמו כן תשלם העירייה שכר טרחת עורך דין בסך 2,895 שקלים. המקרה אירע ב-2/9/2019, אז החנתה התושבת את רכבה ברחוב. בשעות הערב קיבלה שיחת ממשטרת ישראל והשיטור העירוני שהודיעו לה שעץ נפל על רכבה. למחרת הגיעו לרחוב לדברי התובעת נציגים מעיריית כפר סבא, אשר גזמו את כלל העצים ברחוב.
נציג העירייה אמר בדיון שהעירייה משקיעה כשלושה מיליון שקלים בשנה בטיפול בעצים בעיר ומחלקת גנים ונוף בעירייה זכתה בפרס על הטיפול במשאב העצים העירוני ממשרד החקלאות. עוד הוא ציין שביוני 2018, בוצע טיפול יזום בכל העצים ברחוב בו נפל העץ ובמהלך 2019 בוצע סקר רחוב פעם נוספת, בוצע גיזום על ידי צוות גיזום של העירייה והטיפול שבוצע הוא מעבר לסביר. הוא ציין שנפילת הענף הייתה ספונטנית ולא ניתן היה לצפות אותה.
עו"ד כץ אמר בדיון: "עצם זה שאנחנו רואים שיום אחרי זה הורידו חלקים מהעץ, מראה שהיו צריכים לעשות את זה לפני שהענף נפל. מדובר במצב שהפעם נפגע רכוש, אך בפעם הבאה יכולה להיות פגיעה בנפש ואז יעמידו לדין את האחראי על כך". עוד הוא הוסיף שיש לבדוק את העצים בתדירות גבוהה יותר וכי הבדיקה האחרונה הייתה שבעה חודשים לפני נפילת הענף על הרכב.

עורך הדין אמיר כץ

בשיחה עם צומת השרון הוסיף עו"ד כץ: "העץ נפל בספטמבר, תקופה שהטמפרטורות גבוהות, אין גשמים ורוחות ולכן אין סיבה שעץ כזה ייפול. על העירייה להגיע כל חודשיים לבדוק שהעצים יציבים, מאחר ומדובר בסכנת נפשות, מה עוד שמספר שבועות לפני שהעץ נפל, אחת השכנות התריעה על כך, אך דבר לא נעשה".
השופט ציין בהחלטתו: "במסגרת שיקול הדעת יש להביא בחשבון מספר עניינים, ובהם התנהלות העירייה בשגרה בטיפול בעצים ברחבי העיר, הפעולות שבוצעו לאחר המקרה, העובדה שסיבת הנפילה של הענף לא נבדקה על ידי אגרונום ונטל הראיה". לבסוף הוסיף שבנסיבות אלה, הוא מורה לעיריית כפר סב לשלם תוך 30 יום, פיצוי מלא והוצאות אגרה ומשפט.

מעיריית כפר סבא נמסר: "מדובר בתביעה משנת 2018, שאינה מעידה כלל על אופן הטיפול בעצים המתבצע ברחבי העיר. מאחר וכפר סבא בת 118 שנה והנוף ותיק מאוד וכולל עשרות אלפי עצים, חלקם עתיקים, ישנם מקרים שלא ניתן לצפות ולמנוע נפילת עץ למרות כל הנעשה בעיר, עדיין ישנם מקרים של נפילות ספונטניות של עצים. אנו מצרים על המקרה ונמשיך לפעול בנושא, לטפל ולשמר את העצים ואת הנוף הירוק בעיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר