הדמיית הנת"צ בוייצמן. הדמיה: נתיבי איילון

נדחה ערעור הסוחרים בנושא פרויקט מהיר לעיר בויצמן

הסוחרים טענו בערעורם לפגמים שנפלו בביצוע הפרויקט. השופטים דחו את הטענות וציינו כי הפרויקט אמור לתת תנופה לחיי החברה, הכלכלה והתרבות בעיר

פורסם בתאריך: 15.2.21 08:33

בית המשפט העליון דחה את הערעור שהוגש על ידי קבוצת סוחרים מכפר סבא בעתירה שהוגשה נגד העירייה, הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, משרד התחבורה וחברת "נתיבי איילון" בנושא פרויקט "מהיר" לעיר". הדיון התקיים בבית המשפט העליון בפני ההרכב – הנשיאה אסתר חיות, השופט ג'ורג' קרא והשופט מני מזוז.
העתירה, שהוגשה בזמנו לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, עסקה בטענות נגד פרויקט "מהיר לעיר", אותו מקדם משרד התחבורה באמצעות "נתיבי איילון" בכל מטרופולין דן להקמת נתיבי תחבורה ציבורית שיחברו את הערים, יקצרו זמני נסיעות ויפחיתו עומסי תנועה, וזאת לצד שדרוג תשתיות.
הפרויקט בכפר סבא, המתבצע בימים אלה ברחוב ויצמן, כולל את שדרוגו הנרחב של הרחוב הראשי בעיר, בין היתר שדרוג מובל הניקוז המרכזי למניעת הצפות בחורף, סלילת שבילי אופניים, נטיעת מאות עצים, ריהוט רחוב חדש, שדרוג התאורה, הצבת תחנות אוטובוס חדשות עם מערכות מדיה חכמות והחייאתו של הרחוב כולו. הפרויקט מתבצע במקטעים ויעניק קדימות לתחבורה הציבורית בעיר, על ידי התווית מסלול ייחודי אמצעי לתחבורה הציבורית.
העותרים (קבוצת הסוחרים) טענו לפגמים שנפלו לטעמם ביישום הפרויקט, כמו לדוגמה שלא הוכנה תוכנית מתאר מיוחדת לפרויקט שתאפשר לכל מי שנפגע להגיש התנגדות, ושהפרויקט מיושם על ידי החלת תקנות התעבורה והצבת תמרורים דרך רשות התמרור. שופטי בית המשפט העליון דחו את טענות המערערים ואף קבעו כי העתירה נידונה בבית המשפט המחוזי תוך בדיקה מפורטת של כל תהליך קבלת ההחלטות ואופן יישומו, וכי כל ההחלטות התקבלו כדין, באופן העולה בקנה אחד עם הוראות החוק ועמידה בנוהלי בטיחות. עוד קבעו שופטי בית המשפט העליון בהחלטתם, כי לא הייתה כל סיבה להכין תב"ע (תוכנית בניין עיר) חדשה כל עוד מבוצעות העבודות בזכויות הדרך הסטטוטורית ותוך קבלת אישורם של כל הגופים הממונים והמוסמכים בנושא.
יצוין כי בדיון במחוזי בו נדחתה העתירה נגד הפרויקט, ציין השופט לטובה את השקיפות בה נקטה העירייה לאורך כל התהליך, בין היתר על ידי ביצוע שיתוף ציבור בשלבי יישומו של הפרויקט, עריכת כנסים לתושבי העיר, פרסום באתר האינטרנט העירוני, יידוע תוך מתן הזדמנות להעלות בעיות ומתן פתרונות נקודתיים – ובסופו של הליך נדחה כאמור הערעור.
עוד נקבע בפסק הדין, כי הפרויקט בעל אופי ציבורי מיוחד, שאמור לתת תנופה לחיי החברה, הכלכלה והתרבות בעיר, וכי "לא מן הנמנע שעבודות ביצוע הפרויקט יגרמו לאי-נוחות לעותרים. אולם, יש לזכור כי תכליתו של הפרויקט היא לשרת את האינטרס הציבורי, בכך שתיווצר רשת מטרופוליטנית רציפה, יעילה ונוחה של צירי העדפה לתחבורה ציבורית שכוללת נת"צ עם העדפה ברמזורים, סלילת שבילי אופניים ושדרוג המרחב העירוני".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מיכל

    מה עם פרוייקט התפוז ותחנה מרכזית של נצבא??? זה לא מטריד אף אחד? יהייה פה קטסטרופה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר