אושוויץ צילום AFP
אושוויץ צילום AFP

בהשפעת הקורונה: מחסור בבתים מארחים ל"זיכרון בסלון" ביום השואה

70 שורדי שואה נרשמו השנה לפרויקט בכפר סבא ומבקשים לספר את סיפורם, אך אין מספיק בתים מארחים. כל הגורמים המעורבים בפרויקט יצאו בקריאה לציבור להירשם לאירוח שורד או שורדת שואה

פורסם בתאריך: 1.4.21 08:24

עיריית כפר סבא יצאה בקריאה לציבור הרחב לפתוח את הלב ואת הבית ולארח שורדי שואה, שיספרו את סיפורם החשוב במסגרת פרויקט "זיכרון בסלון". כ-70 שורדי שואה בכפר סבא, המבקשים לספר את סיפורם, נרשמו ל"זיכרון בסלון" אך טרם נמצאו מספיק בתים מארחים. בעירייה מציינים שייתכן שהשנה, בשל הקורונה, ישנה ירידה במספר התושבים המוכנים לארח את הפרויקט בביתם.
מפגשי זיכרון בסלון מתרחשים בכל העולם. בכפר סבא השתתפו בשנים האחרונות במיזם חשוב זה מאות מתושבות ותושבי העיר, ששמעו את הסיפורים המרגשים ולקחו חלק בדיון על זיכרון השואה. זיכרון בסלון הוא מסורת ישראלית המאפשרת לציין את יום הזיכרון לשואה ולגבורה בצורה משמעותית ואינטימית בסלון הבית, במרכזים קהילתיים, מועדוני גמלאים, בתי ספר ועוד, בין חברים ואורחים. הפעילות בעיר מתקיימת באמצעות מינהלת גמלאים, אזרחים ותיקים ושורדי שואה, אגף קהילה וחברה, עמותת "אלומה", עמותת "סביון".

ראש העירייה, רפי סער, אמר: "אני קורא לכל קהילת כפר סבא להתגייס למען המשך קיומו של הפרויקט החשוב הזה. חובת ההנצחה מוטלת על כל אחת ואחד מאיתנו, ואנו נעשה כל שביכולתנו כדי לתת במה לשורדים ולשורדות ולהשמיע את קולם".

היכנסו לקרוא את התכתבה הקודמת בנושא:

החלה ההיערכות למיזם זיכרון בסלון בכפר סבא: "מדובר בחובה לאומית"

תושבות ותושבים שיתנדבו לפתוח את ביתם, יזכו לליווי צמוד של גורמים מקצועיים וצוות מתנדבים מעמותת "זיכרון בסלון", שידריכו ויתנו כלים למארחים ולשורדים. הערב יתקיים באופן שמתאים לרוח הקהילה ומשקף את מגוון האנשים שהתקבצו בסלון, ובהתאם להנחיות, תוך חלוקת הערב לעדות, חלק אומנותי ושיח פתוח בין יושבי הסלון על חשיבות זיכרון השואה בהווה ובחברה שלנו.
יו"ר מינהלת גמלאים, אזרחים ותיקים ושורדי שואה וחבר המועצה, אברהם (ממה) שיינפיין, אמר: "בשנה שעברה, בשל מגבלות הקורונה, נבצר מאיתנו לקיים את אירוח מיזם 'זיכרון בסלון' בבתי התושבים. מדובר במיזם חשוב מאין כמותו, המאפשר מפגש ישיר ומרגש עם השורדות והשורדים ואני קורא לתושבים להתנדב ולקחת חלק בפרויקט הנצחה זה".
תמי בן אור שורדת שואה, יו"ר עמותת אלומה: "תושבות ותושבי כפר סבא היקרים, זה שנים אנו מובילים באיכות וכמות את 'זיכרון בסלון'. אנא, תנו גם הפעם כתף וסלון. בעוד ימים אחדים אנחנו יוצאים לדרך. אני פונה אליכם מתוך לבי ללבכם, זו אחת הדרכים הנאורות הקשר האישי, להביט ישר לעיניכם ואתם מקשיבים לקורותינו בשואה. זו ההזדמנות האחרונה לחלקנו הגדול לספר את האמת. יש לכם את הזכות הגדולה לשמוע ממקור ראשון את הסיפורים ולנו יש התקווה שאתם תהוו לנו לפה להעביר הלאה".

המעוניינים לארח או להתארח בערב של "זיכרון בסלון" מוזמנים להיכנס כאן לאתר של עמותת "זיכרון בסלון"


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר