ממה שיינפיין ומוזיאון השואה הוירטואלי

מיזם ייחודי בכפר סבא: מוזיאון שואה וירטואלי

המטרה היא שכל שורד שואה תושב העיר יוכל לתעד את סיפורו האישי ואת סיפורם של בני משפחתו. ממה שיינפיין: "חובה עלינו להעביר זאת מדור לדור"

פורסם בתאריך: 8.4.21 14:53

עיריית כפר סבא מקימה בימים אלה מוזיאון שואה וירטואלי, שבו כל אחד מתושבי העיר יכול להעלות זיכרונות ולספר את סיפורם האישי של שורדי או קורבנות שואה, כל זאת בליווי תמונות. הפרויקט הייחודי הזה, הוא סוג של שגריר זיכרון לדורות הבאים. מי שעומד מאחורי היוזמה להקמתו הוא יו"ר מינהלת גמלאים, אזרחים ותיקים ושורדי שואה, וחבר המועצה, אברהם (ממה) שיינפיין, שאומר: "הרעיון שעומד מאחורי הפרויקט הוא להמשיך לספר את הסיפור ולהעביר אותו מדור לדור. מדובר ברעיון שהוא ייחודי לכפר סבא, שאין אותו עדיין בארץ. כיו"ר שורדי שואה, אני כל הזמן חושב יחד עם חברי הוועדה איך לספר את הסיפורים של האנשים ששרדו ושל האנשים שנרצחו, איך לזכור ולהזכיר את הזוועות שעשו הנאצים ולהעביר אותם מדור לדור".

ממה שיינפיין

שיינפיין מציין שהפרויקט מבוצע בעזרת חברה חיצונית אשר יודעת לתעד את הדברים והם עובדים בשיתוף פעולה להקמת האתר, והעלאת סרטונים וסיפורים: "הרעיון הוא שכל משפחה תוכל לספר את הסיפור האישי שלה, להכניס את ציר הזמן המשפחתי על מנת להעביר זאת לדורות הבאים. כל סיפור נבדק ועובר עריכה על ידי אנשי המקצוע, כשהמטרה היא לפתח את האתר וליצור שיתופי פעולה עם גופים נוספים כמו מערכת החינוך. השלב הבא זה לתעד את הסיפור של המשפחות שאין להן את האפשרות לעשות זאת לבד".
ראש העירייה, רפי סער, אמר: "הנצחת זיכרון השואה, הגבורה והתקומה הוא מחובתנו כדור ממשיך. פרויקט ההנצחה הכפר סבאי יאפשר לנו להעביר לדורות הבאים את סיפור גבורתם הלא ייאמן של שורדות ושורדי השואה הכפר סבאיים. הפלטפורמה הדיגיטלית מאפשרת הנצחה והנגשה שטרם נראתה בתחום המוניציפלי, מתוך אחריות שלנו כלפי תושבינו השורדים ואני מזמין את משפחות השורדים להיכנס לאתר ולהנציח את סיפורי הגבורה של בני משפחותיהם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר