מבחן בגרות צילום אילוסטרציה אילן אסייג למצולמים אין קשר לכתבה

דחיית הבגרות במתמטיקה: "העירייה בחרה לצערנו בפתרון הקל"

ההחלטה לדחות באופן גורף את בחינות הבגרות במתמטיקה, פרט לתלמידי החינוך המיוחד וכיתות המב"ר, עוררה ביקורת אצל תלמידים ובהנהגת ההורים. יובל קדוש: "מדובר בהחלטה שלא מתחשבת בתלמידות ובתלמידים שלמדו לבחינה"

פורסם בתאריך: 19.5.21 16:18

כעס בקרב תלמידים והורים על החלטת העירייה לדחות את בחינת הבגרות במתמטיקה ל-9.6, זאת בניגוד לערים אחרות בשרון ובסביבה שהודיעו שהבגרות תתקיים במרחבים המוגנים היכן שניתן. לאחר שבשני בערב הודיעה העירייה על דחייה גורפת של הבחינה שאמורה הייתה להיערך היום לכל הנבחנים, הודיעה אתמול בערב העירייה שלבחינה שמיועדת להתקיים מחר, חמישי, ייגשו רק תלמידי החינוך המיוחד וכיתות המב"ר. תלמידים אחרים, אשר למדו לבחינה כבר זמן רב, פתחו עצומה שקראה לעירייה לקיים את הבחינה כמתוכנן, אך ללא הועיל. הורים אמרו: "בעוד בערים אחרות איפשרו לפחות לחלק מהתלמידים להיבחן במועד המקורי, בעיריית כפר סבא בחרו למצערנו בפתרון הקל".

כאמור, היום ומחר (רביעי וחמישי), מתקיימות בחינות הבגרות במתמטיקה ברחבי הארץ, בגרות לה מתכוננים התלמידים זמן רב והיא נחשבת לאחת הבחינות הקשות והמלחיצות עבורם. במשרד החינוך הודיעו שלאור המצב הביטחוני ניתן לדחות את הבגרות בערים בהן הילדים נמצאים בבית ל-9.6, ולחלופין ניתן לקיים את הבחינות השבוע במרחבים מוגנים, ובכל מקרה ההחלטה נתונה לרשות המקומית. בשני בערב, הודיעה עיריית כפר סבא על ביטול בחינות הבגרות בעיר, זאת בניגוד לערים אחרות בשרון כמו רעננה, הרצליה והוד השרון, בהן בחלק מבתי הספר מתקיימת הבחינה.  בהמשך הודיעה העירייה כי "בישיבות התייעצות שנערכו, בהשתתפות מנהלי התיכונים, פיקוח משרד החינוך ומנהלות אגף החינוך בעיריית כפר סבא, הוחלט במשותף כי לבחינת הבגרות במתמטיקה שתתקיים ביום חמישי, 20.5, יגשו רק תלמידי מב"ר והחינוך מיוחד מכיתות י"א וי"ב המעוניינים בכך. שאר התלמידים יבחנו במועד החלופי, 9.6. יו"רים מהנהגות ההורים בתיכונים תומכים בהחלטת מנהלי ביה"ס".

ההודעה של העירייה עוררה כעס בקרב תלמידי תיכונים שטענו: "העירייה הייתה צריכה לחשוב מחוץ לקופסה על פתרון יצירתי ולא ללכת על הפתרון הקל". חלקם פתחו עצומה הקוראת לקיים את בחינת הבגרות כמתוכנן. "כולנו למדנו, התכוננו, עברנו מתכונות ומבחנים ואנחנו מחכים לסיים עם מתמטיקה", הם כותבים, "דחיית הבגרות ל9.6.2021 תגרום לכך שלא נוכל ללמוד לבגרות כמו שלמדנו עד כה משום שנצטרך לגשת בו זמנית למספר רב של מתכונות פנימיות ובגרויות במקצועות אחרים".

גם בהנהגת ההורים העירונית ביקרו את החלטת העירייה. יו"ר ההנהגה, יובל קדוש, אמר: "ההחלטה היא של העירייה בלבד. מייד עם צאת ההודעה של פיקוד העורף פניתי למנהלת אגף החינוך בבקשה שיחשבו על זה בכובד ראש וינסו לתת מענה למאות התלמידים שכן למדו והתכוננו לבחינות. עודכנתי ממנהלת אגף החינוך שההחלטה נלקחה בשיתוף עם המנהלות והמנהלים של בתי הספר. לטעמי האישי מדובר בהחלטה שלא מתחשבת בתלמידות ותלמידים שלמדו והתכוננו לבחינות, וגם כך השנה הזאת כל כך לא קלה ופשוטה עבורם.  יש כאן מכלול של שיקולים ואני לא בטוח שההחלטה שמה את טובת הילדים לפני יתר השיקולים. ברשויות שכנות עשו סקרים בקרב התלמידים ואף העבירו את ההחלטות לבתי הספר".

קיראו גם:

הבגרות במתמטיקה: העירייה החליטה לדחות בחודש את הבחינה בכל התיכונים בעיר

בהמשך, לאחר שהעירייה ציינה שמדובר בהחלטה משותפת עם הנהגת ההורים, הוסיף קדוש: "בניגוד להודעת העירייה, לצערנו לא נעשתה כל התייעצות עם הנהגת ההורים בטרם לקיחת ההחלטה והאמירה כי יו"רים מהנהגות ההורים בתיכונים תומכים בהחלטת מנהלי ביה"ס מתייחסת לכך שאכן היו"רים תומכים בהחלטות של המנהלים שלהם. לא זה שיתוף הפעולה שאנו מצפים בשלב זה בין העירייה להנהגת ההורים"

מעיריית כפר סבא נמסר: "בצל המצב הביטחוני הקשה, אגף החינוך בכפר סבא התבקש לקבל החלטה מורכבת, תוך עמידה בהנחיות המחמירות של פיקוד העורף. בהחלטה משותפת עם פיקוח משרד החינוך ומנהלי התיכונים בעיר, הודיע אגף החינוך על דחיית הבגרות במתמטיקה, לאחר התייעצות וקבלת המלצת המנהלים. החלטה זאת נבעה מתוך דאגה לביטחון הנבחנים והנחת מוצא שאף תלמיד לא צריך להבחן תחת לחץ נפשי או איום פיזי. ערים נוספות ברחבי הארץ בחרו בדומה לכפר סבא במועד החלופי שהציע משרד החינוך. נמשיך לשים את ביטחון תלמידינו בראש".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר