נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: כניסת ויציאת השבת ומסר מפרשת השבוע

פורסם בתאריך: 11.6.21 10:01

יום שישי ראש חודש תמוז
א' תמוז ערב שבת פרשת 'קורח'

הדלקת נרות: 19:27
צאת השבת: 20:29

הרב יעקב מזרחי מספר על פרשת השבוע, פרשת קורח:

הרב יעקב מזרחי

בפרשה אנו קוראים על אדם בשם קורח ממשפחת קהת משבט לוי. קורח החל בקמפיין נגד משה, כשאליו מצטרפים מאתיים וחמישים איש. טענתם היתה שמשה ואהרן לא יותר קדושים מאשר כל הקהל. קורח פתח את מסע ההשמצות נגד משה דווקא אחרי אירוע המרגלים. המרגלים טענו, שהדרך ל"הארה" רוחנית היא להקדיש את החיים ללימוד תורה, תוך התנתקות מגשמיות.
אפילו קרח הסכים, שבמדד של לימוד תורה, אין שום ספק, שמשה הוא הרבה מעל כולם. ומשה טען לעומת המרגלים: לא זו דרך היהדות!!!

הדרך ל'הארה' עוברת דווקא דרך קיום מעשי פיזי של המצוות: הנחת תפילין, קביעת מזוזה, תן צדקה, תעלה עליך איזה חיוך טוב ויד תומכת לחבר או לסתם יהודי וכן הלאה. זו הדרך להגיע לחיים רוחניים אמיתיים. המעשה הוא העיקר!!!

אהה, אם ככה, טען קורח, אז "מדוע תתנשאו על קהל השם?". אם המעשה הוא העיקר, במה שונה הנחת התפילין שלך, משה, או הציצית שלך או הסוכה משל יהודי אחר?

משה ענה לו: "בוקר ויודע ה' את אשר לו ואת הקדוש והקריב אליו".

במילה 'בוקר' משה נתן לקרח תשובה על טענתו. המעשה צריך להיות מואר כמו 'בוקר' על ידי מודעות וכוונה. כלומר, משה בכלל לא מתייחס עניינית לטענה. הוא לא שולף תירוצים ונימוקים, אילן יוחסין או מסמך חוזי כלשהו. חכו לבוקר, והקב"ה הוא זה שיתן את המענה וההכרעה לכל הטענות שלכם, אני בכלל לא צד בעניין. 'מצווה ללא כוונה – כגוף בלא נשמה' מעשה כזה שמביא לידיעת ה' ולגילוי אלוקות בעולם. במצוות כאלה משה אכן נעלה מהעם.

כמו תמיד, יש כאן הוראה לחיים הפרטיים שלנו. פרשה זו מלמדת אותנו, שמעבר לקיום בפועל, צריכים לעבוד עבודה פנימית כדי שהמצוות תהיינה מוארות. כך נעשה לקב"ה "דירה" – משכן בעולם התחתון הפיזי. הגיע הזמן להפוך את שנאת חינם לאהבת חינם. מה הבעיה לאהוב אהבת חינם הרי אין זה עולה כסף. ומי לא אוהב דברים חינמיים. חיוך אינו עולה כסף,

פרשת קורח חלה תמיד בסמיכות ליום הגאולה ג' בתמוז, יום בו השתחרר כבוד קדושת האדמו"ר הריי"צ (רבי יוסף יצחק, האדמו"ר הקודם מליובאוויטש) ממאסרו ברוסיה הסובייטית על הפצת יהדות. גם אצלו, כנשיאם של ישראל ומנהיגם, באה לידי ביטוי יכולת מופלאה של ההתמסרות למען הכלל, לצד דאגה לפרטי פרטים בחייו של כל יהודי ויהודי.
וכן לפני 27 שנים החל נסיון האמונה הגדול ביותר לעם ישראל שלא רואים את הרבי מליובאוויטש בעיניים גשמיות, וחובתינו להמשיך באמונה שהרבי חי וקים איתנו.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר