טל ברמן סגל, יור הנהגת ההורים בבית ספר ברנר

הישג להנהגת ההורים בכפר סבא: בוטל איחוד כיתות בשנה הקרובה

טל ברמן סגל, יו"ר הנהגת ההורים בבי"ס ברנר, יזם מהלך לביטול איחוד הכיתות ופנייה לשרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, שקיבלה החלטה אמיצה ונכונה והודיעה אתמול כי בשנה הקרובה אכן לא יאוחדו כיתות. ברמן סגל: "אני מתרגש, יכול להיות כאן אחרת"

פורסם בתאריך: 24.6.21 08:36

הישג אדיר להנהגת ההורים בכפר סבא בקנה מידה ארצי. אתמול, יום רביעי, שלחה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון מכתב למנהלי כלל המחוזות בארץ בנושא ביטול איחוד הכיתות בבתי ספר יסודיים וחטיבות הביניים בשנת הלימודים הקרובה. היא ציינה כי לאור שנת הקורונה והצורך בצמצום פערים לימודיים ומתן מענים רגשיים וחברתיים, בשנת הלימודים הקרובה לא יאוחדו כיתות כתוצאה מהפחתת תלמידים. הבשורה –  מבנה הכיתות שהיה בשנת הלימודים האחרונה יישאר במתכונתו הנוכחית גם בשנה הבאה.

חלק מכובד בכך יש ליו"ר הנהגת ההורים בבית הספר ברנר בכפר סבא, טל ברמן סגל, שיזם פנייה לשרת החינוך לפני כשבועיים בשם כלל בתיה"ס היסודיים בעיר במטרה לעצור את איחוד הכיתות. ברמן סגל שיזם את המהלך, מציין שקיים שיחות עם חבריו להנהגת ההורים, עם ראש העירייה ועם ראשי אגף החינוך שנרתמו כולם למהלך. במכתב ששלח לשרת החינוך הוא ציין, כי לאחר שנתיים קשות מאוד בתוך משבר הקורונה, הפגיעה בילדים, הסגרים והלימודים מרחוק, הפגיעה ברמת הלימודים ובעיקר הקשיים החברתיים שהתקופה הזו הביאה – המהלך של איחוד הכיתות הרסני בהשלכותיו על הילדים ומצבם הנפשי והחברתי. בתקופת הקורונה העבודה בקבוצות קטנות, כשהתאפשרה, הוכיחה שהילדים מקבלים הרבה יותר מאשר להיות חלק מכיתה גדולה מאוד. עוד הדגיש ברמן סגל, כי המשמעות בפועל של איחוד כיתות, היא שבכל שכבה שבה הדבר קורה, כמות התלמידים בכיתה הולכת לעלות אל כמעט המקסימום האפשרי 34, תוך תהליך פירוק והרכבת כיתות מחדש.

ברמן סגל אמר לצומת השרון: "יזמתי את המהלך בכפר סבא לפני כשבועיים. הבאתי את זה להנהגה העירונית והבנתי שיש חמישה בתי ספר בכפר סבא שזה קורה בהם, אז החלטתי לפעול. במקביל ראינו כתבה בירושלים ובפתח תקוה אז פניתי לעירייה ולמשרד החינוך. התאגדנו יושבי ראש הנהגות מבתי הספר שבהם היה צפוי המהלך. פנינו לעירייה, הייתה שיחה עם ראש העיר, פגישה עם ראש אגף חינוך וראש מחלקת בתי ספר יסודיים, וגם ניסחתי מכתב לשרת החינוך, יפעת שאשא ביטון. שלחתי במייל וגם אליה אישית אחרי שהשגתי את הטלפון האישי שלה. התכתבנו בווטסאפ והיא ענתה והבטיחה לטפל. היום יצאה ההודעה והיא אישרה לי אישית בווטסאפ שזה אכן אמיתי. ואז זה פורסם בטלוויזיה ובכל אמצעי תקשורת".

טל ברמן סגל ויפעת שאשא ביטון, ההתכתבות

ברמן סגל מסביר: "מהלך של איחוד כיתות ערב ירידה בכמות התלמידים בשכבה. בשכבה של ארבע כיתות שבהן 25-26 תלמידים, לרדת ל-3 כיתות עם 34 תלמידים, כי ״זה התקן״. זה היה אמור לקרות בעוד ארבעה בתי ספר בכפר סבא, ובעוד בתי ספר רבים בארץ, ואחרי שנתיים של גיהינום לתלמידים עם הקורונה זה היה מהלך רע מאוד".

מהי הרגשתך לאור ההישג?

"ערבוביה נפלאה של התרגשות, שמחה על ההחלטה ובעיקר הבנה שיכול להיות פה אחרת – בשיח, בדרך, בקבלת ההחלטות ובעיקר בעשייה למען מי שצריך. אני יודע שזה נשמע כמו סיסמאות גדולות אבל זה לא, זה באמת מה שאני רואה, שקורה ויכול להמשיך לקרות".

ברמן סגל הודה לראש העירייה רפי סער: "חשוב לציין שהייתה תמיכה מראש העיר ואגף החינוך בעירייה, ולהבנתי גם ראש העיר פנה לשרת החינוך וכתב מכתב בעניין".

יו"ר הנהגת ההורים העירונית בכפר סבא, יובל קדוש: "אנחנו שמחים ומברכים על ההחלטה. זה מרגש. יש פה סוף סוף תחושה שהשרה באה לעבוד עבורנו. שאפו ענק לטל ברמן סגל על היוזמה. זה רק מוכיח שההורים הם חלק בלתי נפרד ממערכת החינוך. היה פה שיתוף פעולה מדהים, גם ראש עיריית כפר סבא היה שותף. זה מראה שכשאנחנו עובדים יחד אז אפשר להשיג הרבה דברים. שוב, זו החלטה נכונה ומרגשת".

ראש העירייה, רפי סער, אמר על ההחלטה: "בשם הורי ותלמידי כפר סבא אני רוצה להודות לשרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, שנענתה לפנייה שלי ושל הורים מודאגים רבים, לבטל את צמצום הכיתות בעיר. בעקבות ההחלטה, 9 כיתות מבתי ספר בעיר שהיו אמורות להתאחד השנה, להפוך לצפופות ולפגוע בתנאי הלימוד – לא יצומצמו ויישארו כפי שהן. אתם יודעים שהחינוך של ילדי כפר סבא נמצא בראש סדר העדיפויות שלי, ולכן פעלתי באופן מהיר כשזיהיתי שהם עלולים להיפגע כתוצאה מאיחוד הכיתות. יש שרת חינוך בירושלים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. רז

    לא ברור מה ההישג לועד. רק בית ספר אחד נהנה מזה שאר בתי הספר הכיתות מפוצצות בלא פחות מ30 ילדים בכיתה

  2. ל פ

    כל הכבוד לליעד ומעיין מועד ג2 שעשו מאמץ עילאי בשכנוע וגרמו לזה לקרות.

  3. לימור

    שקר וכזב!
    אומנם יצאת בהצהרה מצוינת אך בפועל לא הקצת תקן של שעות לכך ולכן בהוראת המפקחים, המנהלים יאלצו לאחד כיתות בשנה הבאה כך שבכל כיתה ילמדו 40 תלמידים!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר