צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג

טענות של ההורים על התשלום שהעירייה גובה עבור קייטנות הגנים

צביקה דוידוביץ', יו"ר ועד הגנים העירוני: "יש פער של 141 שקל לילד ומדובר ב-4,000 ילדים". העירייה: "השנה תעריף תשלום הורי הגנים מורכב יותר"

פורסם בתאריך: 2.7.21 08:13

אתמול  נפתחו הקייטנות לילדי הגנים בכפר סבא, כאשר ברקע טענות של ההורים כלפי העירייה. מחלוקת התגלתה בין הצדדים בפגישה שהתקיימה שלשום. שתי נקודות מהותיות מהוות את סלע המחלוקת, האחת דרישת העירייה לתשלום עבור הקייטנה, שהוא גבוה יותר לטענת ועד הגנים מזה שההורים אמורים לשלם. נקודה נוספת – פער בין מספר ימי הקייטנה שהעירייה מוכנה לספק אל מול דרישת ההורים המסתמכת על סיכום עבר.
צביקה דוידוביץ', יו"ר ועד הגנים העירוני: "העירייה דורשת 1,974 שקליםח ואנחנו לא מסכימים. יש תעריף מסוים כפול מספר הימים, אין שום הסבר רציונלי. בדצמבר 2019 קבענו את התעריף שנשלם ביולי 2020 וגם השנה הסתמכנו על הסיכום הזה. יש פער של 141 שקל לילד ומדובר ב-4,000 ילדים. אין להם הסברים. חוץ מזה, אין 21 ימים, יש 20, ובנוסף, 50 ש"ח על תגבור פעולות העשרה, אותם לא אספנו השנה. הם נתקעו על המספר שהם רוצים. פנינו לראש העיר, אנחנו לא מוכנים לשלם את הסכום הזה. לא אנחנו קבענו את הפגישה ל-29.6, אנחנו הזהרנו שלא יישאר זמן. הכניסו אותנו לפינה. ביקשתי שלא יחייבו את ההורים על חודש יולי לפני שאנחנו סוגרים את נושא התעריף. בנוסף, יש סיכום עבר נוסף שהעירייה חוזרת ממנו. אנחנו מקבלים 17 ימי קייטנה במהלך השנה, אלו ימים שבהם משרד החינוך סגור כגון פסח, סוכות, חנוכה, אבל יש קייטנות בתוך הגנים, גם זה סיכום מ-2019 שאפילו התחיל הרבה קודם. העירייה טוענת שהפער בין מה שהמדינה נותנת שזה 14 יום למה שבכפר סבא נותנים שזה 17, את הפער הזה החליטה העירייה השנה לא לתת. למה? חוסכים כסף! בעירייה אומרים, שהשנה בגלל הסגרים לא ניתנו כל הימים, אבל הם לא מוכנים לתת את ההפרש של ה-3 ימים לא בכסף ולא בימים. אמרנו להם שזו התחייבות שלכם – מנכ״ל, גזבר, מנהל אגף החינוך. הצענו לקזז את שלושת הימים מהתשלום של הקייטנה ביולי. מבחינת העירייה זה לא לדיון בכלל, כי הם לא מכירים ב-17 יום".

הדר לביא, חברת המועצה: "עיריית כפר סבא גבתה כספים מהורי הילדים בגנים העירוניים ללא תיאום בגובה של מאות שקלים עבור כל ילד. בישיבת מועצת העיר הקרובה ננסה להבין מדוע חויבנו אנחנו ההורים במאות שקלים יותר ממה שנדרשנו לשלם ומדוע הזדרזו לגבות את הכסף על אף ההזדמנות לקיזוז? למה טוענת העירייה שביול"א יש 14 ימי חופשה שנתיים כשיש בה 17? יצרנו בכפר סבא את היול"א, מודל ייחודי לעיר, ואנחנו ניאבק לשמר אותו ואת היתרונות שלו. לא ניתן לפגוע בו, זה חינוך ילדינו. ראש העיר, את הגירעון של עיריית כפר סבא שיצרת, אתה לא תכסה מכספי הורים על שירותים שהם לא קיבלו. מציעים לך שוב לבנות תכנית התייעלות כלכלית עירונית כדי שנצא מהבור הזה".

יו"ר הנהגת ההורים העירונית, יובל קדוש: "ועד הגנים הוא חלק בלתי נפרד מהנהגת ההורים העירונית. כמו בגנים, גם בנושא צהרוני בתי הספר אנו נתקלים בסירוב לא ברור להשיב כספים שנגבו בגין פעילויות שלא התקיימו ולזכות את ההורים. לצערנו, השיח עם עיריית כפר סבא בנושא חינוך גלש, ולא בפעם הראשונה, לשיח כלכלי. במקום לעסוק ברווחת התלמידים וחיזוק צוותי החינוך הנפלאים שלנו, אנו נאלצים להתמודד שוב עם קיצוצים וגזירות חד צדדיות. הייתי מצפה שלדיון כל כך חשוב ומשמעותי על רווחת ילדינו יביאו נציגות של השירות הפסיכולוגי החינוכי, בכדי לבחון את הצרכים שלהם, במיוחד אחרי השנה הקשה שעברנו. במקום זאת, מי שניהל את הדיון היה הגזבר. זה אומר הכל".

מעיריית כפר סבא נמסר: ״השנה תעריף תשלום הורי הגנים מורכב יותר מבשנים קודמות ומצריך היערכות שונה. התעריף מורכב מעלות קול הקורא לבית הספר של החופש הגדול, גני יול״א, תוספת שבוע קייטנה לחודש יולי, תוספת העשרה, שמירה ושעת פעילות נוספת במהלך יולי. בנוסף, התעריף הסופי מגלם סבסוד של העירייה לצורך התוספות כאשר התעריף הסופי הינו 1,970 שקל״.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אני

    חחחח תבואו לצפון קייטנה עש שעה 4 עם הזנה 1100 .עד שעה 13:00 זה 300 שקל

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר