מכשיר למדידת טמפרטורה בכפר סבא צילום ד''ר אור אלכסנדרוביץ' ופרופ' דוד פרלמוטר

חדש בכפר סבא: תחנה מטאורולוגית על גלגלים, שמאתרת נקודות חמות במיוחד בעיר

מידי יום שלישי יוצאת עגלה קטנה וחכמה לסיור ברחבי כפר סבא על מנת למדוד טמפרטורה, אחוזי לחות ועוד. בשיתוף פעולה עם הטכניון ואוניברסיטת בן גוריון יאותרו הנקודות החמות של העיר כדי לייצר מרחב נעים יותר עבור התושבים

פורסם בתאריך: 6.7.21 08:47

תושבי כפר סבא נתקלו בשבועות האחרונים בעגלה מוזרה משהו, שמסתובבת ברחבי העיר מידי יום שלישי. מדובר בעגלה עם תחנה מטאורולוגית קטנה, המודדת את טמפרטורת האוויר, הלחות, מהירות וכיוון הרוח ומדד החשיפה לשמש כתוצאה מקרינת אור ואור חוזר. זאת כחלק מתוכנית העירונית להתמודדות עם שינויי האקלים. המדידות מתבצעות פעם בשבוע למשך כחודשיים במהלך שעות היום בנקודות שונות בעיר ובעיקר במרכזה. הציוד אינו פולט קרינה מסוכנת.
תוצאות המחקר, שיתבצע באמצעות הטכניון ואוניברסיטת בן גוריון, יאפשרו לזהות Hot Spot (נקודות "חמות") בהן כדאי להתמקד ולהיערך בצורה מיטבית יותר לשינויי האקלים. אותן נקודות רגישות הן למשל אזורים בהם כסות ירוקה דלה, או שטח נרחב של אספלט ו/או קירוי מבנים מזכוכית, בהם הטמפרטורה המורגשת עולה. תוצאות המחקר והמיפוי ישמשו את הצוות העירוני העוסק בקירור העיר כבסיס לתוכנית רב שנתית. צוות זה הינו אחד מתוך ארבעה צוותים מקצועיים שמובילים את התוכנית העירונית, ביניהם: ניהול משאב האנרגיה, ניהול נגר וחוסן קהילתי.
יש לציין, כי מדובר בשיתוף פעולה של אגף תכנון במנהל הנדסה, מחלקת גנים ונוף שבאגף חזות העיר ואגף קיימות וחדשנות יחד עם הטכניון בהובלת ד"ר אור אלכסנדרוביץ ואונ' בן גוריון בהובלת פרופ' דוד פרלמוטר".

שלומית קיטרו, עיריית כפר סבא

מכשיר למדידת טמפרטורה בכפר סבא צילום ד"ר אור אלכסנדרוביץ' ופרופ' דוד פרלמוטר

שלומית קיטרו, מנהלת היערכות עירונית לשינויי האקלים, מסבירה: "בימים אלה אנחנו בונים תוכנית היערכות לשינויי אקלים רב שנתית לשנת 2030. לפי צפי אחוזי המימוש בתוכנית המתאר, האוכלוסייה בעיר צפויה לגדול בכ-35%, כלומר העיר תהפוך להיות יותר מבוטנת עם פחות שטחים ירוקים ויותר עומס תחבורתי. במקביל, הטמפרטורה של כדור הארץ נמצאת במגמת עלייה, ולכך השלכות רבות, בהן הגברת אי החום העירוני, הצפות, התפשטות מזיקים ועוד. מחקר זה מאפשר לנו למדוד את מאזן הקרינה הכוללת מגוף האדם – קרינה מחום, קרינה מאור ואור חוזר בנקודות שונות בעיר החל ממרכזה. כבוד גדול מבחינתנו שמיזם זה מתבצע אצלנו ובמימון הקרן הלאומית למדעים".
איך התושבים מגיבים לעגלה יוצאת הדופן?
"היא בהחלט מושכת תשומת לב, יש הרבה מבטים, אנשים שואלים ומתעניינים".

ראש העירייה, רפי סער, אמר: "עיריית כפר סבא מובילה תכנית אסטרטגית ארוכת טווח במקצועיות ואחריות ליצירת שינוי אמיתי שיספק כלים אפקטיביים להתמודדות עם שינויי האקלים. אני מודה לצוות המקצועי שמוביל את התוכנית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר