בדיקת קורונה
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

יוצאות לדרך הבדיקות הסרולוגיות לילדים: המדריך המלא להורים

היום מתחילות הבדיקות שמטרתן לפטור מבידוד תלמידים שנדבקו בקורונה והחלימו. כל הפרטים על הבדיקות בכפר סבא

פורסם בתאריך: 22.8.21 14:31

עיריית כפר סבא פותחת היום את מתחם הבדיקות הסרולוגיות לילדות וילדים בגיל 3-12 כחלק מההיערכות לפתיחת שנת הלימודים. מטרת הבדיקות הסרולוגיות היא הגדלת מספר התלמידות והתלמידים שיש להם פטור מבידוד, כדי לאפשר שמירה על רצף ושגרת לימודים, ומניעת אובדן ימי לימוד. הבדיקות ייערכו לילדים וילדות, אשר לא אובחנו כחולים ולא הוגדרו כמחלימים בעבר. ילדים וילדות שיימצאו עם רמת נוגדנים גבוהה בבדיקה סרולוגית שמעידה כי היו חולים והחלימו, יקבלו תעודת מחלים ויהיו פטורים מחובת בידוד, אם יבואו במגע עם מאומת/ת. הבדיקה פשוטה, קלה ומתקיימת באמצעות דקירה קטנה באצבע. התוצאות מגיעות ישירות להורים באמצעות קופות החולים, תוך 15-30 דקות.

היום, ראשון 22.08 ייפתח מתחם בדיקות סרולוגיות באולם הספורט בקריית ספיר, רחוב ירושלים 33.
מחר, שני 23.08, ייפתח מתחם בדיקות סרולוגיות בבית אברהם, רחוב אלי הורוביץ 22.
שני המתחמים יפעלו עד לתאריך 02.09 (כולל) בימים א'-ה', בין השעות 13:00-21:00.
על הילדות והילדים להגיע לבדיקה בליווי אחד ההורים או אפוטרופוס, עם תעודת זהות + ספח.

שימו לב: ילדות וילדים שנולדו בסוף שנת 2018 ועולים לגן עירייה, כמו גם תלמידות ותלמידים עד גיל 12 ו-3 חודשים, הלומדים יחד עם בני/ות שכבה מתחת לגיל 12, יוכלו להיבדק אף הם במתחמים אלה.

מבצע הבדיקות הסרולוגיות מיועד כאמור לילדים בגיל 12-3, שלא אובחנו כחולים ולא הוגדרו כמחלימים בעבר. עם זאת, ילידי סוף 2018 שמתחילים ללמוד בגן, יכולים להגיע לבצע בדיקה בחינם במסגרת המבצע. בנוסף, ילדים עד גיל 12 ושלושה חודשים שלומדים באותה שכבת הגיל עם ילדים בני פחות מ-12 (כיתה ו') יכולים לבצע את הבדיקה הסרולוגית במסגרת המבצע.

מטרת המבצע היא כאמור לאפשר שגרת לימודים רציפה באמצעות הגדלת מספר התלמידים שיהיה להם פטור מבידוד במהלך שנת הלימודים, שמירה על רצף ושגרת לימודים ומניעת אובדן ימי לימוד. הבדיקה פשוטה וקצרה ומעניקה לילדים שהחלימו מנגיף הקורונה תעודת מחלים הפוטרת אותם מבידוד בשל חשיפה לחולה מאומת, ויכולת להנפיק את "התו הירוק" המאפשר להיכנס למקומות הפועלים במתווה "התו הירוק". הבדיקה הסרולוגית מאפשרת לאתר נוגדנים לנגיף הקורונה וכך לדעת בסבירות גבוהה האם הנבדק נחשף לנגיף והחלים. באופן זה, הורים יכולים לוודא האם ילדיהם מחוסנים באופן טבעי לנגף קורונה. התוצאות של הבדיקה מתקבלות בתוך רבע שעה.

ההנחיות החדשות: איפה ניתן לבצע בדיקות מהירות לגילאי 3-12 ללא תשלום?

הבדיקות הסרולוגיות אינן חובה אך מומלצות. ילד שחלה והחלים זכאי לתעודת מחלים הפוטרת מבידוד לאחר חשיפה לחולה מאומת, וזכאי להנפיק את ה"תו הירוק". אם נמצאים נוגדנים בבדיקה, לא משנה מה רמתם – המשמעות היא שהנבדק נחשף לנגיף וחלה בקורונה, ולכן זכאי לתעודת מחלים. אם לא נמצאים נוגדים המשמעות היא שאין עדות לנוכחות קודמת של מחלת הקורונה בגוף. התוצאה מתקבלת בהודעה כתובה לנייד, מוזנת לאפליקציית רמזור של משרד הבריאות, ומופיעה בתיק האישי בקופת החולים.

עוד נמסר מהעירייה כי היום, ראשון 22.08, יפעל מתחם בדיקות הקורונה העירוני, בשיתוף פיקוד העורף, בין השעות 14:00-21:00. המתחם יפעל בבית הספר תורה ומדע, ברחוב תל חי 87. מתחם הבדיקות העירוני מיועד לכלל חברות וחברי קופות החולים, ניתן להגיע ללא תור וללא הפניה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר