מדרכה שנצבעה באדום לבן ברחוב הר תבור בכפר סבא, צילום פרטי

"לא סופרים פה אף אחד": ההפתעה שציפתה לתושבי רחוב הר תבור

דיירי הרחוב התעוררו בבוקר וגילו שחלק משמעותי מהרחוב המשולב שלהם נצבע באדום לבן. "ביטלו חניות ויצרו כאן כאילו מדרכה למרות שאין הפרדה מפלסית, זה מסוכן", הם אומרים

פורסם בתאריך: 4.11.21 08:37

דיירי רחוב הר תבור בשכונת גילולהפתעתם ביום שלישי, כי המדרכה ברחוב נצבעת בצבעי אדום לבן. מדובר במקטע של כ-25 מטר, ממה שהיה עד כה רחוב משולב, ובן רגע הפך לרחוב רגיל. הדיירים באזור מנסים מאז לשנות את רוע הגזרה, בטענה כי עיריית כפר סבא גוזלת בין 5-6 חניות ממה שהיה עד כה רחוב משולב בתב"ע (תוכנית בניין עיר), כך שבפועל המהירות המרבית תעלה מ-30 קמ"ש כפי שמותר ברחוב משולב ל-50 קמ"ש ברחוב רגיל. יש לציין, כי רחוב משולב הוא דרך המיועדת למשחקי ילדים, לתנועת כלי רכב ולהולכי רגל, ובכניסה אליו הוצב תמרור. ברחוב כזה משתלבת פעילות כל עוברי הדרך – נהגים, הולכי רגל ואף ילדים, הרשאים לשחק בו.

אין באמת הפרדה מפלסית, רחוב הר תבור, צילום פרטי

דוד, אחד הדיירים ברחוב הר תבור, מספר: "עיריית כפר סבא מתעמרת בנו. מדובר ברחוב הר תבור פינת הר רביד. העירייה בצורה לא חוקית הופכת אותו לרחוב רגיל ללא הפרדה מפלסית. גם ככה אין הרבה חניה בשכונה, ועכשיו לוקחים בין 5-6 חניות לאורך כ-25 מטר עם צביעת השפה באדום לבן, לא סופרים פה אף אחד, משנים עובדות בשטח. לוקחים את חופש התנועה שלנו, העירייה שוללת את הזכות שלנו לנסוע בחלק הזה או להחנות שם ואנחנו מנסים לשנות את המצב. המשיכו לצבוע, למרות שדני הרוש (סגן ראש העיר, ג.ג) כתב לי בתחילת הצביעה שיעביר לבדיקה נוספת של מחלקת תנועה. זה ממש "גיזום" לא חוקי של רחוב משולב מאושר בתב"ע, אשר הצביעה יוצרת כאילו מדרכה דמיונית, למרות שאין הפרדת גובה בין "הכמו מדרכה" שיצרו לבין הרחוב. זה פשוט מסוכן. זה אסור משפטית לפי תקנות התחבורה להפוך רחוב משולב לרחוב רגיל ללא הפרדת גבהים בין המדרכה לרחוב ובכלל אסור לשנות רחוב משולב לרחוב רגיל ללא החלטה במועצת המליאה ואישור הוועדה המחוזית של משרד הפנים".

מעיריית כפר סבא נמסר: "בעקבות תלונות תושבים, ובהתאם לנוהל העירוני, נצבע בימים האחרונים מקטע רח' הר תבור באדום-לבן. הבקשה אושרה מאחר שרוחב הכביש אינו מאפשר הן חניה והן נסיעת רכבים, ואף עלול לפגוע ברכוש פרטי. מדובר בשטח בשיפוט עירוני ולכן בסמכות ועדת תמרור מקומית לקבל החלטה זו. יחד עם זאת, בעקבות פניית תושבים נוספים, תבחן ההחלטה בשנית״.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

חברת המועצה, הדר לביא, אמרה: "הסיפור הזה מצטרף לסיפור סגירת שער הפארק בהר תבור שפוגע בתושבים רבים. לא מפתיע שתושבים מניחים שהנהגת העיר לא פועלת פה לטובת האינטרס הכללי אלא לטובת אינטרס פרטי. גם במקרה הזה אני ועמיתיי במועצת העיר נמשיך ללוות תושבים שנפגעים מהתנהלות לא סבירה עירונית ונעזור ככל יכולתנו לתיקון המצב. מה שברור – לא ככה מנהלים עיר".
תגובת עירייה כפר סבא תובא כאן כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אזרח.

    ביטלו חניות כי יש בתים פרטיים שמחנים רכבים שלהם ברחוב ציבורי ולא בחניות שלהם, מה קשה להכניס רכב לבית פרטי? לפתוח שער לוקח חצי שעה בכל כיוון, תפיסת רכב בחניה יבורית גקומות אחרים בעיר ובכל מקום בארץ לוקח לאחרים חניות ומסכן תנועה.

    העירייה צודקת.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר