העץ וכבלי החשמל צילום באדיבות התושבים
העץ וכבלי החשמל צילום באדיבות התושבים

מחדל: התושבים התריעו, אבל העץ נדלק וגרם להפסקת חשמל גדולה

תושבים פנו לפני כשבוע למוקד העירוני והתריעו על עץ שנגע בכבל חשמל ועל ניצוצות. הנושא הועבר לטיפול חברת החשמל אך דבר לא נעשה, ובשבת האחרונה נדלקה צמרת העץ, מה שגרם להפסקת חשמל למשך שעות

פורסם בתאריך: 23.11.21 09:00

הפסקת חשמל גדולה נוספת אירעה בשבת האחרונה בכפר סבא, באזור מרכז העיר, כתוצאה ממגע בין צמרת עץ לכבלי חשמל ודליקה שפרצה במקום. זאת למרות שתושבים דיווחו על ניצוצות כבר שבוע לפני כן וביקשו לגזום את צמרת העץ.

תושבים דיווחו למוקד העירוני ב-13.11 בשבת הקודמת, על סכנה מעץ שנוגע בכבלי החשמל ברחוב טרומפלדור מספר 22, ועל כך שנוצרו ניצוצות מהמגע בין העץ לכבלים. הם ביקשו לגזום את העץ בדחיפות כדי שלא ייגע בקווי החשמל. לדבריהם התשובה שקיבלו היא שהנושא באחריות חברת החשמל והועבר לטיפולה. עבר שבוע, דבר לא נעשה ובשבת האחרונה באותו מקום, נוצרה שוב דליקה בעקבות המגע בין העץ לכבלי החשמל שגררה הפסקת חשמל של יותר מארבע שעות ובמספר רחובות. כזכור, רק שבוע קודם פרסמנו, כי תושבי שכונת הפרחים סובלים מזה כשנה מהפסקות חשמל מרובות וללא כל התרעה מוקדמת. כאמור, גם בשבת האחרונה המשיכו תושבי כפ"ס להתרגל לחיות בעלטה. בעיריית כפר סבא אומרים כי דיווחו לחברת החשמל, זו האחרונה מסרה כי בהנחיית כיבוי אש הופסקה אספקת החשמל הסדירה עד סיום טיפול האירוע.

עדי, שמתגוררת ברחוב טרומפלדור, ובעלה יצר את הקשר עם המוקד העירוני, מספרת: "בשבת הקודמת ב-13.11 בעלי התקשר למוקד 106 ואמר להם שיש ניצוצות של אש מחוטי החשמל ושיבואו לטפל. אמרו לו שיטופל ושום דבר לא נעשה. במוצאי השבת האחרונה, בסביבות שש בערב, נדלקה הצמרת של העץ ונוצרה שריפה. זה ממש צמוד לחניות רכבים על המדרכה וזה היה מסוכן ומפחיד. הורידו את מתח החשמל בכל השכונה והושבתו ארבעה רחובות. אצלנו בטרומפלדור החזירו את החשמל אחרי ארבע וחצי שעות, בעשר וחצי בלילה! הגיעו אנשים לגזום את צמרות העצים, כנראה מחברת החשמל. אנחנו התרענו מראש למוקד העירוני, והאחריות שלהם היא להודיע לחברת החשמל, ולא רק להודיע, אלא לוודא שזה יטופל. מדובר בסכנה ממשית. למה צריך לחכות לשריפה כדי לפעול? זה כנראה משהו רווח במדינה לחכות שיקרה חלילה אסון ואז לעשות משהו. אני פונה לגורם שלא אני משלמת ארנונה, כי זה קרה ברחוב, במרחב הציבורי. העירייה לא דאגה שזה יטופל וככה זה גם נראה. לא לעניין להשבית ארבעה רחובות עם כמות כזו גדולה של תושבים ולקלח ילדים בלילה תחת אור נרות. חלילה יכול זה היה להיות גם אובדן בחיי אדם אם השריפה הייתה מתפשטת. יש לי חברה עם תינוק בן 4 חודשים שלא יכלה לקלח אותו כי לא היו מים חמים".

מחברת החשמל נמסר:" כחלק מההתארגנות לחורף ביצעה חברת החשמל בתאריך 14/11/21 גיזום לאורך רחוב טרומפלדור. כדי שלא לפגוע באספקת החשמל ללקוחות, העבודה בוצעה תחת מתח חי. למרות זאת, לצערנו צעד זה כנראה לא הספיק. עם קבלת המידע הוזמן גוזם למקום ובהנחיית כיבוי אש הופסקה האספקה הסדירה בקו. החברה העמיקה את הגיזום ברחובות המדוברים, כך שאנו מקווים שתקלות דומות לא יחוו בזמן הקרוב. אנו מתנצלים על אי הנוחות הזמנית ועומדים לרשותכם בכל זמן. יחד עם זאת, בשנה האחרונה חברת החשמל מינתה צוות ייעודי ברשות מנהל מרכז הביצוע לשיפור האמינות בשכונת הפרחים בכפר סבא. הצוות יבחן את האירועים האחרונים וישפר בהתאם את התשתיות באזור ואת התקשורת מול הלקוחות".

מכבאות והצלה השרון נמסר: "ביום שבת התקבלו קריאות על עץ שנגע בכבל חשמל וגרם לדליקה. לוחמי האש מתחנת השרון שהגיעו למקום האירוע וידאו כי השריפה לא מתפשטת עד להגעת חברת החשמל. בהגעת חברת החשמל למקום האירוע, התבקשו עובדי חברת החשמל לנתק את אספקת החשמל לעמוד הבוער בכדי להתחיל פעולות כיבוי בבטחה. נציין כיכ רכב פרטי עמד מתחת לעמוד ונטפו עליו חלקיקים בוערים מהעמוד. בעל הרכב אותר לאחר זמן מה. פעולות הכיבוי ארכו כשעתיים בהן חברת החשמל ניתקה והחזירה את החשמל לפרקים. לאחר פעולות הכיבוי, הטיפול הועבר לחברת החשמל לתיקון העמוד והחזרת אספקת החשמל לתושבים".

מעיריית כפר סבא נמסר: "בשל הסכנה הטמונה בכך, חברת החשמל היא הגוף הבלעדי המוסמך להפעיל צוותי גיזום עצים בקרבת כבלי חשמל. כמו בכל קריאת מוקד, דיווחה העירייה באופן מידי לחברת החשמל על המפגע, ובעקבות כך נגזמו כלל העצים אשר עלולים להוות סכנה בטיחותית ברחוב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר