עדי לוי סקופ, צילום נופר חן

משרד הפנים: מינויה של עדי לוי סקופ למ"מ יו"ר דירקטוריון החברה לתרבות ופנאי תקין

במשרד הפנים הבהירו בתגובה לפנייה נוספת של צומת השרון כי החברה פועלת לפי תקנון שאושר לה בעבר, ולא לפי נוהל אסדרה שנכנס לתוקף מאוחר יותר ולא הוחל רטרואקטיבית

פורסם בתאריך: 26.1.22 13:47

סוף לסאגה: משרד הפנים הבהיר בתגובה לפניית צומת השרון, כי מינויה של חברת דירקטוריון החברה לתרבות ופנאי ומועצת העיר, עדי לוי סקופ, לתפקיד מ"מ יו"ר דירקטוריון החברה, הינו תקין, ואין בו שום פסול. במשרד הפנים הדגישו כי המינוי תקין, "זאת מאחר והחברה העירונית פועלת לפי תקנון שלה שאושר בעבר על ידי משרד הפנים, ולא לפי נוהל אסדרה שנכנס לתוקף מאוחר יותר ולא הוחל רטרואקטיבית". עוד מסרו במשרד הפנים, כי "נוהל אסדרת חברה עירונית לתועלת הציבור קובע כי לא ניתן למנות ממלא מקום קבוע כיו"ר הדירקטוריון וככל שהחברה תעדכן את התקנון ע"פ נוהל האסדרה, לאחר מכן היא לא תוכל למנות ממלא מקום קבוע ליו"ר דירקטוריון החברה".

בכך, בהודעת משרד הפנים כי המינוי תקין, באה לסופה הסאגה שהתנהלה בימים האחרונים. תחילת הסיפור בחודש פברואר 2021, אז מונתה לוי סקופ לתפקיד תחת יו"ר הדירקטוריון – ראש העירייה רפי סער. בדצמבר האחרון, 2021, פנו חברי האופוזיציה למשרד הפנים בנושא. בפנייה נטען: "להבנתי, לפי נוהל אסדרת חברות עירוניות המינוי אסור. היועץ המשפטי של החברה לתרבות ופנאי קבע כי הדבר מותר בשל תקנון החברה. אשמח לחוות דעתכם והנחייתכם בנושא". ב-17.1.22 נענתה הפנייה ע"י משרד הפנים: "בהתאם לנוהל האסדרה אין למנות מ"מ קבוע ליו"ר דירקטוריון. כרגע, החברה פועלת בניגוד לכללי הרגולציה. יש להגיש בקשה לתיקון תקנון החברה, אשר יתאים לכללי משרד הפנים ולחוקים הרלוונטיים".

 

 

כעבור 24 שעות פנה עו"ד חן סומך, היועץ המשפטי של החב' לתרבות ופנאי בכפ"ס למשרד הפנים, וטען כי החברה איננה חברה בתהליך אסדרה וכי התקנון שלה מאפשר למנות מ"מ קבוע ליו"ר הדירקטוריון, כך ציין במכתבו: "החברה איננה חברה בתהליך אסדרה, היא חברה רשותית שנרשמה ב-2012, ולמותר לציין כי תקנון החברה אושר ע"י אגף התאגידים וכך התאפשר רישומה של החברה. לפי סעיף 31 ב', דירקטוריון החברה ימנה מ"מ קבוע ליו"ר הדירקטוריון, אשר ישמש כיו"ר הדירקטוריון בהיעדרו של היו"ר. הוראה זו קיימת בתקנון החברה שאושר ע"י משרד הפנים מקדמה דנא, ולא חל בו כל שינוי מאז מועד רישומה של החברה". עוד התייחס היועמ"ש סומך להתערבותו של משרד הפנים בנושא: "הרעיון לפיו אין מקום למינוי כאמור ויש לבצע מינוי מפעם לפעם במצב של צורך, הוא בכל הכבוד הראוי התערבות בניהול הפנימי של החברה ובמשטר התאגידי של החברה".

גם לוי סקופ עצמה אמרה בשבוע שעבר כי "מינויי נעשה כדין ובהתאם לתקנון החברה שאושר ע"י משרד הפנים". מהחברה לתרבות ופנאי נמסר בשבוע שעבר: "המינוי נעשה כדין ובהתאם לכללי המנהל התקין ותקנון החברה שאושר ע"י משרד הפנים".

היום כאמור, בתגובה לפנייה נוספת של צומת השרון, הובהר ממשרד הפנים כי המינוי תקין ואין בו פסול.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר