מסיבת העיתונאים על האיצטדיון החדש, שלמה שרף רפי סער ויצחק שום, צילום דוברות העירייה

הבשורה של רפי סער: לויטה ייהרס, במקומו ייבנו איצטדיון חדש ושכונת מגורים

ראש העירייה מוביל תוכנית מהפכנית על שטח האיצטדיון הוותיק, מגרשי מחלקת הנוער וחניון האוטובוסים הצמוד. הבוקר אמר סער: "היום החלום מתחיל להתהוות"

פורסם בתאריך: 23.2.22 11:31

כולם מכירים את איצטדיון לויטה המיושן בכפר סבא, את הריחוק של המגרש מהיציעים, את האקוסטיקה הנוראית שלו ואת תנאי הצפייה הלא נוחים. אוהדי הפועל כפר סבא מייחלים כבר שנים ארוכות לאיצטדיון חדש וחדיש, ועתה ייתכן כי מגיעה הבשורה. ראש העירייה רפי סער, מוביל יוזמה בשיתוף עם רשות מקרקעי ישראל, לה שייך השטח, לבניית איצטדיון חדש, בסמוך לאיצטדיון הקיים.

התוכנית אותה יזם סער ונמצא בתהליך גיבוש בין הגורמים המעורבים בדבר, כוללת בתוכה את שטח האיצטדיון הקיים שהוא יחסית גדול, את שטח מתקני מחלקת הנוער, ואת שטח חניון האוטובוסים המצוי דרומית למגרשי הנוער. יצוין כי אצטדיון לויטה יושב יחסית על שטח גדול, בשל השטחים המצויים מאחורי השערים.

רפי סער. צילום אילן ספרא עיריית כפר סבא

הדמיית פרויקט האיצטדיון החדש, קרדיט קולקר אפשטיין אדריכלים

התוכנית הוצגה על ידי רפי סער הבוקר במסיבת עיתונאים מיוחדת, בה נכחו גם סגן ראש העירייה אורן כהן, מחזיק תיק הספורט, סגן ראש העירייה דגני הרוש, מנהל רשות הספורט בעירייה, שאול מיטלברג, ויצחק שום ושלמה שרף שבירכו על התוכנית. על פי התוכנית על שטח חניון האוטובוסים ומתקני מחלקת הנוער, וככל הנראה גם על חלק קטן משטח האיצטדיון הקיים, ייבנה איצטדיון חדש, עם כ-8,000 מקומות ישיבה, מוקף ביציעים מכל ארבעת צידיו, מה שקרוי בשפת הכדורגל "איצטדיון אול אראונד". מדובר באצטדיון ברמה אירופאית עם שטחי מסחר כמו בערים הגדולות באירופה. לצידו ייבנו מגרשים למחלקת הנוער ברמה גבוהה. כמו כן יוקם חניון תת קרקעי ענק. על שאר השטח, מתוכננת לקום שוכנת מגורים חדשה, ובה יהיו על פי ההערכה כ-500 יחידות דיור. מדובר בשכונה שתהיה מבוקשת מאחר והיא תהיה ממוקמת בצמוד לפארק כפר סבא.

אצטדיון לויטה צילום עזרא לוי

סער אמר: "לעיר עם קבוצה כה ראויה בליגת העל, מגיע אצטדיון ראוי. מיום כניסתי לתפקיד לפני 3 שנים, הבטחתי שנקים אצטדיון ראוי בעיר כפר סבא והיום החלום מתחיל להתהוות, זהו צעד חשוב להמשך הפרויקט".

שלמה שרף אמר: ״אני מברך את ראש העיר רפי סער על היוזמה החשובה. מדובר בבשורה אמיתית לתושבים, סוף סוף בונים כאן אצטדיון. כעת יוכלו השחקנים המצויינים שלנו ששיחקו באצטדיונים אחרים, לשחק באצטדיון הבית העירוני שלהם, שייבנה לתפארת העיר״.

 

 

אצטדיון לויטה מכיל רישמית כ-5,800 מקומות ישיבה. על פי ויקיפדיה, "תכנונים לבניית האצטדיון החלו בשנת 1966, עת שיחקה הפועל כפר סבא במגרש הפרדסים ברחוב טשרניחובסקי בעיר, בסמוך לבית החולים מאיר. מספר שנים לאחר מכן אישרה העירייה את התוכנית לבנייתו. בניית האצטדיון נדחתה בשל קשיים בגיוס ממון להקמתו. חומות האצטדיון הוקמו בשנת 1976, ובניית היציעים החלה כשלוש שנים לאחר מכן. לאחר זמן מה הופסקו העבודות למספר שנים בשל קשיים תקציביים, ובנייתו הסתיימה בשנת 1986. האצטדיון נחנך ב-11 באוקטובר 1986. ב-26 באוקטובר נכבש השער הראשון באצטדיון על ידי שחקנה של הפועל כפר סבא, מאיר נזהר, אשר כבש בניצחונה של קבוצתו בתוצאה 0–2 על מכבי נתניה.

שיא הצופים באצטדיון נקבע ב-18 באפריל 1987 כש-9,000 צופים חזו בניצחונה של בית"ר ירושלים, שזכתה באותה העונה באליפות המדינה, על הפועל כפר סבא בתוצאה 2–3. 2,000 מן הצופים שחזו במשחק הועברו לסוללת עפר בצדו המזרחי של המגרש לאחר שהיציע המערבי התמלא לחלוטין. בשנת 2000 הוחלט לקרוא לאצטדיון על שמו של יאיר לויטה, אשר היה במשך 30 שנים יו"ר הפועל כפר סבא. בצעירותו שימש לויטה, בין היתר, בתור שוערה של הפועל ומכבי כפר סבא. בשנת 2006 הסתיימו שיפוצים נרחבים באזור האצטדיון שכללו בניית מגרש חניה מסודר בתחום האצטדיון, שיפור דרכי ההגעה אליו ושיפוץ חדרי ההלבשה וחדרי השופטים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יוחנן

    על פניו – תכנית רעה.
    לדחוף 500 יח' דיור באותה משבצת עם אצטדיון כדורגל ומגרשי אימונים – רעיון רע מאד.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר