יעל סער (צילום יוליה שוב) ולירית שפיר שמש (צילום פרטי)

"למה הכל אגו?" | נפלה הצעה להקים אתר חיפוש משרות לאנשים עם מוגבלויות

להצעה התנגדה גם מחזיקת תיק נגישות לירית שפיר שמש, ובמקום זה הוחלט להקים ועדה. יעל סער שהציעה להקים אתר ייעודי: "הציניות הפולטית ניצחה את המוסר"

פורסם בתאריך: 14.3.22 08:36

הפסד לאופוזיציה, אכזבה לבעלי מוגבלויות בכפר סבא: נפלה הצעה לסדר של יעל סער בישיבת המועצה הקוראת להקמת אתר ייעודי לחיפוש משרה עבור אנשים עם מוגבלות כמו גם אפשרות להתנדבות. בין המתנגדים להצעה הייתה גם מחזיקת תיק הנגישות לירית שפיר שמש, חברת סיעת מרצ, שהעלתה הצעה נגדית להקים ועדה לשיפור וקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלות בעיר. נציגי האופוזיציה תמכו בהצעתה של סער יחד עם תהילה מימון מהקואליציה, שאר החברים התנגדו כולל חברי מרצ. חברת המועצה אסנת ספורטה ביקרה אף היא את הצעתה של שפיר שמש, והציעה לכל משתתף במרוץ כפר סבא הקרוב ב-12.3 לקשור סרט סגול על היד במטרה להעלות המועדות להעסקת אנשים עם מוגבלות.

חברת המועצה סער, שיצאה מאוכזבת מהישיבה, אמרה: "חשבתי להרים את הדגל ולעשות משהו נכון. במקום לשתף פעולה, החליטו להקים ועדה. איך אומרים? כשבפוליטיקה רוצים לקבור נושא – מקימים ועדה. הבאתי הצעה קונקרטית – להקים אתר שאנשים יוכלו לפרסם בו משרות, שאנשים יוכלו להיכנס ולחפש משרות, לא משהו שעולה הרבה כסף. יהיו בו משרות ייעודיות לאנשים עם מוגבלויות, כאלה שיש להם חסמים לפנות למשרות רגילות. למדינה יש אתר כזה ("תעסוקה שווה") אך יש בו מעט מאוד משרות, בנוסף לאדם עם מוגבלות קשה להתחרות מול עשרות אחרים שפונים למשרה באתר פופולרי כמו אולג'ובס. אתר כפי שהצעתי יכול לעשות המון טוב לאנשים פה בעיר. מה הבעיה לקבל את ההצעה, למה הכל חייב להיות אגו? זו לא הצעה שמתנגחת פוליטית. מצדי, שיעשו את זה גם בלי לקבל את ההצעה שלי".

לדעתה של סער, מדובר בהחמצה גדולה לעירייה: "עיריית כפר סבא פספסה הזדמנות להיות רשות פורצת דרך בקידום תעסוקה לאנשים עם מוגבלות. הציניות הפוליטית ניצחה את המוסר וקידום התועלת לציבור. הבאנו הצעה שיכלה לשנות את החיים של רבים מתושבי כפר סבא, להיות הגשר בין המעסיקים לבין מחפשי העבודה עם מוגבלות. כולי תקווה שהנהגת העיר תתעשת, תבין את טעותה ותוציא את ההצעה אל הפועל".

סער, חברת סיעת 'כפר סבא מתקדמת' תקפה את מחזיקת תיק הנגישות, לירית שפיר שמש: "מיד כשנגמרה הישיבה, לירית פרסמה הודעה שבזכותה קיבלו הצעה להקים ועדה שתעודד מעסיקים להעסיק אנשים עם מוגבלויות, שזה שקר גמור. היא אמרה בישיבה, שהעירייה מעסיקה מספיק אנשים עם מוגבלות, שזה אגב בכלל לא קשור להצעה שהצעתי. זה היה מופע של זיופים וציניות מאוד מאכזב, נושא כ"כ חשוב, שיכול לשנות מציאות להרבה אנשים".

נוסח הצעתה של יעל סער, כפי שהוגשה למועצת העיר: "העירייה תכיר בחשיבות שילוב עובדים בעלי מוגבלויות בעיר כפר סבא, ותתחייב לפעול בכדי לקדם העסקתם בתחומה. העירייה תקים פורטל לפרסום משרות לבעלי מוגבלויות וכן הזדמנויות התנדבות בכפר סבא. המשרות המוניציפליות המתאימות יפורסמו בפורטל וכן הזדמנויות ההתנדבות, בעלי עסקים יוזמנו לפרסם משרות והפורטל יפורסם על ידי עיריית כפר סבא. כמו כן, על העירייה לפעול להכנת תכנית לעידוד מעסיקים לשילוב בעלי מוגבלויות ותציגה למועצת העיר וזאת עד לעוד שישה חודשים".

עוד נכתב בהצעה לסדר: "בבדיקה באתר 'תעסוקה שווה' של משרד הכלכלה והתעשייה, מוצעות מספר משרות בודדות בלבד לבעלי מוגבלויות בכפר סבא, מתוכן יותר מחצי של מעסיק בודד, זאת כאשר חיפוש כללי של משרות באתר alljobs מחזיר 1,785 משרות פנויות בכפ"ס, מהן ודאי לא מעט גם הן רלוונטיות לבעלי מוגבלויות, כלומר %0.4 מהמשרות בעיר מוצעות באופן ממוקד לבעלי מוגבלויות למרות החוק המגדיר 3% עובדים בעלי מוגבלויות בחברה שמספר עובדיה עולה על 25. כעיר אשר חרטה על דגלה "עיר שווה" השמה את ערך השילוב כערך עליון, חובה עלינו לפעול כדי לעודד תעסוקה לבעלי מוגבלויות כאן בעיר. יש לנו הזדמנות להיות פורצי דרך בתחום ולקחת אחריות מוניציפלית על התחום".

כאמור, מחזיקת תיק הנגישות לירית שפיר שמש, העלתה הצעה נגדית להצעתה של סער, להלן נוסח ההצעה: "למען שיפור וקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלות בעיר, תאשר מועצת העיר הקמת ועדה משותפת ייעודית. בוועדה זו יכהנו יו"ר ועדת נגישות, יו"ר ועדת עסקים קטנים, מנכ"ל העירייה וכל גורם מקצועי שיימצא לנכון מקרב גורמי העירייה ומחוצה לה. הוועדה תגבש מתווה לעידוד העסקת אנשים עם מוגבלויות בקרב כל סוגי המעסיקים בעיר. כמו כן, תוביל הוועדה מדיניות להתנדבות של אנשים עם מוגבלויות ללא ניצול מצד מעסיקים פוטנציאליים, ותגיש את המלצותיה למועצת העיר במהלך הקדנציה הנוכחית".

 

לירית שפיר שמש, האם את חושבת שאתר לפרסום משרות לאנשים עם מוגבלויות הוא רעיון רע?
"זה אינו תפקידה של מועצת העיר להחליט על רעיון בודד לקידום תעסוקה של אנשים עם מוגבלויות בעיר, אלא להתוות מדיניות למען קבוצת האוכלוסייה הזו ולהשאיר את הסעיפים לפרטיהם במסגרת המתווה שייקבע על ידי גורמי מקצוע ואנשים עם מוגבלויות".

האם את לא חושבת שאת פוגעת בהתחייבות שלך למצביעים שלך ואנשים עם מוגבלויות כשאת מסכלת הקמת אתר שכזה?
"מחויבותי כנציגה של אנשים עם מוגבלויות במועצת העיר היא להוביל ולקדם תכנית אחראית ומיטבית לקידום התעסוקה של אנשים עם מוגבלויות, שתיקבע כאמור בוועדה מתוך מחשבה מעמיקה ומסודרת".

כתבת בפוסט לאחר ישיבת מועצת העיר, כי ההצעה הזו לסדר ביוזמתך עברה. מי שיזמה את ההצעה היא חברת המועצה יעל סער. מדוע לקחת את הקרדיט?
"עיסוקי הוא במבחן התוצאה, ולא במאבקים שתמו על שולחן המועצה. העובדה היא, שחברי מועצת העיר הבינו שהצעתי לסדר היא נכונה ונבונה ובעלת סיכויים רבים יותר לקידום תעסוקה בקרב אנשים עם מוגבלויות".

חברת המועצה אסנת ספורטה אמרה: "בישיבה התביישתי להיות חברת מועצת העיר כפר סבא. בעקבות פניות של תושבים עם מוגבלויות, ששיתפו אותנו בקושי שלהם להשתלב במקומות עבודה בעיר, העלתה חברתי לאופוזיציה יעל סער הצעה לסדר להקמת פורטל עירוני למשרות ייעודיות לאנשים עם מוגבלויות, ובנוסף, הצענו לפעול לעידוד מעסיקים לשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברות הפועלות בעיר. ההצעה נדחתה ברוב קולות הקואליציה. במקומה, הציעו חברי הקואליציה להקים ועדה. עוד ועדה. על רקע ההחלטה המבישה הזאת, אני קוראת לכל המשתתפים במרוץ כפר סבא ע"ש רס"ל זיו בלאלי למנף את המרוץ להעלאת המודעות להעסקת אנשים עם צרכים מיוחדים. איך? קשרו סרט סגול על היד, ונדע שגם לכם אכפת".

מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא פועלת באופן שוטף לקידום אנשים עם מוגבלויות, תוך שוויון הזדמנויות וצמצום פערים מתמיד, והינה פועלת כל העת למען קידום תעסוקה של תושבות ותושבים עם מוגבלויות בעיר. במהלך השנים האחרונות פיתחה העירייה מענים רבים חדשים לאוכלוסייה זו, בין היתר קהילות תומכות, הקמה והפעלת מועדוניות, מסגרות תעסוקה ופנאי, ואנו ממשיכים לפתח מענים נוספים, בין היתר בכל הנוגע לשילוב במקומות העבודה. יש לציין כי בעירייה מועסקים עובדות ועובדים עם מוגבלויות, כחלק ממדיניות עירונית כוללת, ואנו מעודדים וקוראים לבעלות ובעלי העסקים בעיר ולרשויות אחרות להצטרף אלינו ליוזמה חשובה וברוכה זו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר