צלב הקרס שהוסר בכפר סבא, צילום פרטי

מקומם: צלב קרס וכיתוב נאצי רוססו ברחבת קניון ערים

צלב הקרס והטקסט שרוססו הוסרו על ידי העירייה. תושבים העלו טענות נגד טיפול המוקד העירוני ונגד הזמן שחלף עד שהגרפיטי המקומם הוסר

פורסם בתאריך: 30.4.22 09:55

מרגיז: גרפיטי של צלב קרס עם כיתוב באנגלית זיג הייל, שמשמעותו בגרמנית – "הריעו לניצחון!" ביטוי שגור בתקופת גרמניה הנאצית שנאמר בשילוב הצדעה במועל יד, התגלה לאחרונה ברחבת קניון ערים בכפר סבא. אחד מתושבי העיר שהזדמן בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, הזדעזע למראה הגרפיטי, ושיתף מיד ברשת: "זה מה שמצאתי בערב היום הקדוש הזה ברחבת קניון ערים. כבן לניצולת שואה אני מבקש מהגורם המתאים בעירייה לא להשאיר זכר לזה, ובמיידי".
בתגובה לדברים, הגיבה העירייה ברשת: "צהריים טובים, עם קבלת הפנייה במוקד, מנהל מחלקת עבודות ציבוריות יצא מיידית לשטח לנקות את המפגע. כמו כן, הועברה פנייה למחלקות הרלוונטיות להגברת אכיפה במקום".

אותו תושב, המתגורר בסמוך לקניון, אמר ל-'צומת השרון': "הגעתי אחר הצהריים אתמול (חמישי), ולא נוקה האזור. צריך לראות שאכן טופל. זה דבר שצריך להטריד כל יהודי באשר הוא יהודי". יומיים לאחר מכן, ביום שישי בשעה 7:30 בבוקר הוא הגיע שוב למקום, לבדוק כי הגרפיטי הוסר, אך כלום לא השתנה. מאוחר יותר באותו בוקר, עם בירור 'צומת השרון', השיבה העירייה כי הכתובת הוסרה והגרפיטי נוקה.

 

תושבת נוספת ציינה, כי כשבועיים וחצי לפני חשיפת הגרפיטי והכיתוב הפוגעני, היא דיווחה פעמיים למוקד העירוני 106 של עיריית כפר סבא על כך, יום אחרי יום ברצף. על תגובת העירייה השבוע כי צוות יצא לנקות את המקום, השיבה: "לא מדויק. זה דווח בעבר והקריאות נסגרו ללא טיפול. קריאות נפתחו ב-12.4 וב-13.4 ונסגרו על ידי המוקד ללא טיפול".

אותה תושבת הציגה את דיווחיה למוקד העירוני, ואת תשובת המוקד ב-13.4 בשעה 6:06 בבוקר: "הטיפול בפנייתך בנושא מפגעים מוכר לנו ונמצא בטיפול הגורם המקצועי". היא מעלה טענות נוספות כלפי המוקד: "מהחוויה שלי, המוקד סוגר רבות מהקריאות ללא טיפול. צלב הקרס הוא פרובוקציה אחת מתוך רבות שנכתבו בכיכר העיר. הפוסט עלה ביום השואה, אבל הכתובת נכתבה כבר לפני יותר משבועיים. תפקיד העירייה הוא לנקות ולהעלים כתובות שהתוכן שלהם אלים ופוגע, ובמהירות האפשרית". לדעתה, אין מקום לחבר את הגרפיטי ליום השואה, על אף התזמון. "קרא את כל הכתובות שנכתבו שם. מדובר ברצון ליצור פרובוקציה אלימה, גסויות וצלבי קרס".

מעיריית כפר סבא נמסר: "כל הגרפיטי הוסר מיידית. התקבלה פנייה נוספת יום לאחר ההסרה על ציור בגודל עשרה סנטימטר, שהוסר גם הוא מיד עם פניית התושב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר