צופרי אזעקה, צילום דובר צהל

שימו לב: אזעקה תושמע הבוקר בגן חיים במסגרת תרגיל של פיקוד העורף

במקרה של תרחיש אמת, תופעל התרעה נוספת וידווח על אירוע אמת ביישומון פיקוד העורף. בסוף החודש תושמע אזעקה בהרצליה

פורסם בתאריך: 15.5.22 09:01

תהיו מוכנים. תרגילי מוכנות של פיקוד העורף צפויים ברחבי הארץ, במסגרתם תופעל אזעקה כחלק מתרגול המרחב האזרחי לשעת חירום, בין היתר תופעל התרעה גם באיזורים מסוימים בשרון. היום, יום ראשון ה-15.5 בשעה 10:15, תופעל ההתרעה במושב גן חיים (מועצה אזורית דרום השרון), הסמוך לכפר סבא. בסוף החודש, ביום שלישי ה-31.5, תופעל ההתרעה בהרצליה. העיר תפוצל לשני אזורי התרעה על מנת לצמצם את  כמות ההתרעות לתושבים בשעת חירום. זמני הפעלת ההתרעות: בשעה 10:05 הרצליה מערב, בשעה 10:15 הרצליה מרכז וגליל ים.

ההתרעות יישמעו במסגרת תרגול מערך החירום ביישובים ותרגול הנחיות ההתנהגות. במקרה של תרחיש אמת, תופעל התרעה נוספת וידווח על אירוע אמת ביישומון פיקוד העורף. בפיקוד העורף ציינו: "עורף מדינת ישראל מאוים באופן תדיר על ידי רקטות וטילים. במקרה שנשקפת סכנה לאזרחים, פיקוד העורף מפעיל מערך התרעה, שמספק אזהרה מקדימה בדבר האיום הצפוי. זאת במטרה להבטיח שהתושבים יוכלו להתגונן ולנקוט פעולות שיגנו על חייהם ועל חיי יקיריהם"

 

כמו כן, ניתן הסבר על אופן חלוקת ההתרעות: "התרעות פיקוד העורף ניתנות באופן ממוקד לכל יישוב בנפרד ומופעלות רק באזורים שנשקפת בהם סכנה לאוכלוסייה כתוצאה מנפילת רקטות וטילים, וכן נפילת שברי יירוט, זאת במטרה לצמצם את כמות ההתרעות שיחוו האזרחים במערכה, כדי לאפשר להם להמשיך בשגרת החיים גם במצב החירום ולחסוך במציאות מורכבת זו פעולות כניסה למרחב המוגן".

על מנת לדעת מהו אזור ההתרעה שאליו אתם שייכים היכנסו והזינו את שם היישוב https://bit.ly/37yIpMn. בישראל קיימים כיום סך הכל כ-1,700 אזורי התרעה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר