רפי סער עם טובה גלר , צילום אורית גז ברוקנטל

טובה גלר, אשתו של ראש העירייה המיתולוגי ויקירת העיר, נפטרה בגיל 95

טובה גלר ז"ל, אשתו של ראש העירייה מיתולוגי של כפר סבא, זאב גלר ז"ל, הייתה פעילה לאורך שנים בתחום ההתנדבותי בכפר סבא. "הייתה דמות מופת", אמר רפי סער

פורסם בתאריך: 31.5.22 17:15

טובה גלר, אלמנתו של ראש העירייה המיתולוגי של כפר סבא, זאב גלר ז"ל, הלכה הלילה לעולמה בשיבה טובה בגיל 95. טובה גלר ז"ל הייתה פעילה לאורך שנים בתחום ההתנדבותי במישור הקהילתי-סוציאלי, וכיהנה כיו"ר איל"ן.

היא נולדה בשנת 1927, עלתה ארצה בילדותה מסלונים שבפולין, ולמדה בגימנסיה "הרצליה" ובסמינר "תלפיות". יחד עם בעלה, זאב גלר ז"ל, שלימים כיהן כראש עיריית כפר סבא, קבעו את ביתם בעיר, כאשר טובה ז"ל פעלה וביססה בכפר סבא פעילות ענפה בתחום החינוך: תחילה שימשה כגננת, עסקה בהוראת נערים עובדים ובחינוך מבוגרים במסגרת "הנחלת הלשון" וב"בעור הבערות", כשהוראת השפה והסיוע בקליטתם היוו רק חלק פעוט מקשרה האישי עם האנשים, להם שימשה ככתובת.

גלר ז"ל ניהלה יחד עם בעלה בית פתוח, בו נמצאה אוזן קשבת ולב חם לכל אדם במצוקה, בית ששקק פעילות ציבורית ושימש בסיס מוצק ותומך לפעילות הציבורית של השניים, למען העיר כפר סבא ותושביה. במרכז פעילותה ההתנדבותית עמדו מועדוני הקשישים, להם העניקה מזמנה וממרצה באופן אישי, במסירות ובהתמדה לאורך שנים רבות. על פעילותה זו קיבלה את התואר "אם המועדונים". בנוסף, קיבלה על פעילותה הקהילתית והאנושית את תואר יקירת העיר כפר סבא.

 

ראש העירייה רפי סער אמר: "בצער גדול ובכאב עמוק אני נפרד היום מחברתי היקרה טובה גלר ז"ל, שהלכה לעולמה הלילה בגיל 95 אחרי חיים שלמים של פעילות ציבורית בלתי פוסקת, התנדבות ועזרה לזולת. טובה הייתה דמות מופת, אחת מהדמויות המיתולוגיות של העיר. ימיה של טובה הוקדשו לעבודה ופעילות למען תושבי ותושבות כפר סבא: מעבודתה בהוראת מבוגרים בצעירותה, הפרויקט המפואר של טיפוח מועדוני הקשישים בעיר בהם ועד פרס גלר להתנדבות אותו ייסדה לזכר בעלה זאב גלר ז"ל, ראש העיר לשעבר. גם כשנאבקה בשנים האחרונות במחלה קשה, לא חדלה לעשות ככל יכולתה למען העיר שלנו ותושביה, אותם אהבה כל כך. אני שולח תנחומים וחיבוק גדול למשפחת גלר בשמי ובשם כל מועצת העיר, עיריית כפר סבא ותושבי העיר. יהי זכרה ברוך".

הלווייתה של טובה גלר ז"ל מתקיימת היום, שלישי ה-31.5, בבית העלמין נורדאו, בשעה 17:00.

יהי זכרה ברוך

מערכת צומת השרון משתתפת בצער המשפחה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר