האמן יעקב פאפו ז"ל צילום יאיר דגן
האמן יעקב פאפו ז"ל צילום יאיר דגן

הלך לעולמו האמן הכפר סבאי יעקב פאפו ז"ל

בעוד כחודש תיפתח בבית האמנים בכפר סבא תערוכה עם ציוריו של פאפו ז"ל, שהתמחה בעיצוב גרפי, בעיצוב תעשייתי ובעיצוב תערוכות

פורסם בתאריך: 22.6.22 08:34

המכחול נשמט. האמן הידוע יעקב פאפו מכפר סבא, הלך לעולמו בשבוע שעבר. בן 90 היה במותו. הלווייתו התקיימה ביום שישי בבית העלמין פרדס חיים בכפר סבא. אחד משני בניו של פאפו ז"ל, שלמה, סיפר על איש מיוחד: "הוא היה 'טיפוס', קצת 'משוגע' עם לב זהב, היה בו מן הנוקשות, היה נוהג להגיד לאנשים מה שהוא חושב בישירות ללא פילטרים, כנראה זה משהו שנשאר לו עוד מימי הקיבוץ. יש עליו לא מעט סיפורים, אחד מהם למשל ב-1956, כאשר הוא הגיע לשארם א-שייח, התגנב לספינת חיל הים. לקראת סוף ימיו הוא חלה, היה לו גידול סרטני, אבל עוד הספיק לחגוג יום הולדת 90 עשרה ימים לפני מותו".
שלמה גילה, כי בעוד חודש, ב-20.7, תיפתח תערוכת רטרוספקטיבה בבית האומנים בכפר סבא עם ציוריו של יעקב פאפו עוד משנות ה-50 כשלמד בבצלאל והלאה, כאשר אוצרת התערוכה היא אביה ממון.

יעקב ז"ל, יליד יוגוסלביה, נודע כמעצב גרפי ואומן. כשהיה בן 8, פרצה מלחמת העולם השנייה. הוא ומשפחתו ברחו מיוגוסלביה לשטח הכיבוש האיטלקי ונשלחו למחנה באי קורצולה. לאחר מכן, ברחו לאיטליה, ולאחר תלאות רבות עלו יעקב ואחיו ארצה באוניית מעפילים בשנת 1944. הוא הגיע לקיבוץ מרחביה, שם למד וצייר.

 

 

בהמשך למד אומנות ועיצוב באקדמיה לאומנות בצלאל וסיים בהצטיינות. בסוף שנות ה־50 של המאה הקודמת, שימש כמנהל האומנותי של משרד הפרסום "גרפיס" בחיפה ובשנת 1961 פתח סטודיו עצמאי בתל אביב. הסטודיו התמחה בעיצוב גרפי, בעיצוב תעשייתי ובעיצוב תערוכות. פאפו עיצב לוגואים, סמלים, כרזות, מודעות, לוחות שנה, אריזות, בולים ועוד. בין עבודותיו החשובות כמעצב גרפי: סמל יריד הפרחים הבינלאומי בחיפה (1959), סדרת מודעות בעבור עיתון מעריב (1962) וכרזת תיירות בנושא עכו (1968). במסגרת עבודתו כאומן, צייר פאפו ז"ל ציורים העוסקים בחוויותיו האישיות, בטכניקה ייחודית שפיתח. יצירותיו מתפרשות על זוג קנבסים גדולי ממדים, על גבי אחד מופיע ציור ריאליסטי, ועל גבי השני ציור אבסטרקטי הנוצר מהטבעת הציור הריאליסטי כתמונת מראה. הוא הושפע רבות ממורו בבצלאל, מרדכי ארדון, מגדולי הציירים בישראל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר