מחאת האוהלים בכפר סבא, צילום יונתן בן יעקב
מחאת האוהלים בכפר סבא, צילום יונתן בן יעקב

מחאת אוהלים בכפר סבא: "יש אנשים שבעל הבית מוציא אותם מהדירות"

שחר זכאי בן ה-30, שמתגורר בשכירות בעיר, מוביל כאן את המחאה. "יש כדור שלג שלא עוצר, וצריך לשים לזה סוף", הוא אומר ומספר מה מתוכנן בהמשך, אחרי הצבת האוהלים בקרית ספיר

פורסם בתאריך: 24.6.22 08:44

מחאת האוהלים גרסת כפר סבא. מחאת הדיור, שניצניה נראו כבר בשבוע שעבר בתל אביב ופרדס חנה, ממשיכה לצבור תאוצה והגיעה גם לכפר סבא, כאשר בקריית ספיר הוצבו מתחילת השבוע אוהלי מחאה, וכן נפתחה קבוצת וואטסאפ מקומית עם מעל למאה איש. בנוסף, קבוצות וואטסאפ הוקמו גם בהוד השרון והרצליה הסמוכות, וגם בבאר שבע נשמע קול זעקה. המחאה מתמקדת במחירי הדירות שקפצו בעשרות אחוזים בפרק זמן קצר, ובעיקר אלו של דירות להשכרה. לטענת המארגנים, במוצאי שבת צפויה בעיר מחאה גדולה.

מי שמוביל את המחאה המקומית הוא שחר זכאי (30), שמתגורר בשכירות בכפר סבא מזה שש שנים עם רעייתו. הוא מספר כיצד נרתם למשימה ועל האמונה שלו בצדקת הדרך: "לקחתי על עצמי להוביל את המחאה המקומית, כי מי ינהל את המאבק אם לא הצעירים?", אומר שחר. "נכון שיוקר המחייה משתולל, אבל יותר מהכל מה שמשתולל זה מחירי הדיור שהפכו לא הגיוניים לצעירים ובכלל. מזה שנה שאני מחפש דירה, היה לי חלום שזה יהיה קרוב לבית בכפר סבא או הוד השרון, היכן שגדלתי. מהר מאוד הבנתי שזה לא ישים. ניסינו למצוא בנתניה וחדרה וגם שם דירה של 4 חדרים עולה קרוב ל-2 מיליון שקלים. ואם זה לא מספיק, אז בחודשים האחרונים החלו לעלות ולהשתולל מחירי השכירות. פה בכפר סבא דירת 3 חדרים, ישנה, בלי מעלית ב-5,000 שקלים, וזה הפך לנורמה. זה לא הגיוני! והמחירים רק עולים. יש חשש גדול בקרב תושבים בכפ"ס ובמדינה בכלל שהולך להיות פה סיוט".

שחר זכאי, מחאת האוהלים בכפר סבא, צילום פרטי

שחר זכאי, מחאת האוהלים בכפר סבא, צילום פרטי

מה השתנה עכשיו שהוביל למחאה?
"עד עכשיו שוק הנדל"ן היה בהתפוצצות לגבי מחירי דירות לקנייה, אבל זה לא נגע לכל אחד, כי לא כל אחד יכול להרשות לעצמו לקנות דירה. עם העליות בשכר הדירה של למעלה מ-10%, זה כבר לא הגיוני, וזה נוגע כמעט בכולם. למזלי, יש לי בעל בית שבחר לא להעלות את שכ"ד, אבל מסביבי יש אנשים שמוציאים אותם מהבתים, חברים ששכר הדירה אצלם עולה בין 10-20%, זה לא נתפס! זו עלייה של בין 500 ל-1500 שקלים בחודש אחד. איך אפשר לעמוד בזה?! יש כאן כדור שלג שלא עוצר, וצריך לשים לזה סוף".

מוביל המחאה בכפ"ס מפרט לגבי הפעולות שנעשות: "ביום ראשון הקמנו קבוצת וואטסאפ מקומית ופרסמנו ברשתות החברתיות. כעת, הקבוצה מונה כ-120 איש וצוברת תאוצה. עוזרת לנו עם פרסומים מירה מוטאי שמנהלת את קבוצת 'כיף בכפר סבא/ויצמנים'. אנחנו מקווים לבצע עוד שיתופי פעולה לקראת מחאה גדולה במוצאי שבת. כרגע מוצבים אוהלים כאקט סמלי בקריית ספיר, ונערכים ל-10 אוהלים בשבת".

 

מדוע נבחר המיקום הנוכחי?
"המקום נגיש, עוברים שם הרבה אנשים ויש דשא שאפשר לפתוח עליו אוהלים. אם המצב יימשך ככה, אתה תראה גם אנשים ישנים באוהלים. אתמול הגיעו כ-20 איש וזה ימשיך לגדול. אני מקווה שבשבת יגיעו כבר מאות אנשים. המיקום עדיין לא נקבע, יש התלבטות כרגע לגבי המיקום הסופי. אולי בהמשך המחאה תעבור גם לאזור העירייה".

שחר נזכר במחאה הקודמת ב-2011 וטוען כי הופקו הלקחים: "אני בהחלט זוכר את המחאה, שירתתי כקצין בצבא ורוב הזמן הייתי בבסיס. לדעתי למדו מהמחאה ההיא, ומנסים לעשות היום משהו יותר מסודר עם עמדה מאוחדת ולמקד את זה במאבק למען דיור הוגן לכל אחד. אנחנו נמצאים בקשר עם מארגני המחאה הארצית, שמקיימים משבת קבוצת חשיבה עם אנשי מקצוע מתחום הנדל"ן, עורכי דין, כלכלנים, כדי ליצור הצעה שתוגש לכנסת, על אף המצב הפוליטי המורכב. לדעתי, מפלגות עכשיו יילחמו על קולות האזרחים וזה יכול לבוא לטובתנו. זה כבר קורה בכל מקום, ולא רק בלב ת"א. אי אפשר לצאת מזה. חבר שלי שגדל בקיבוץ עין דור לא רחוק מעפולה, סיפר שהעלו לו את שכר הדירה לכמעט 4,000 שקלים לדירת 2 חדרים בקיבוץ שהוא חי בו כל חייו, הבעיה לא פוסחת על אף אזור בארץ".

התנאים מסביב אולי לא אידיאליים, מבחינה פוליטית הכנסת מתפזרת ומזג האוויר החם.
"נכון, אבל זה קורה עכשיו, בקיץ, ואין לנו יכולת להתחמק מזה. כרגע אנו מתמקדים בפעילות בשעות הערב, גם מבחינת מזג האוויר וגם אחרי שאנשים מסיימים לעבוד. המחאה צוברת תאוצה כמו אש בשדה קוצים ואי אפשר יהיה להתעלם מהבעיה לעוד הרבה זמן".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר