תחרות הווירטוס הבינלאומית (המשחקים המיוחדים) מימין: אורן כהן, גיא מוזס, רפי סער, טל רוזנפלד, שאול מיטלברג
תחרות הווירטוס הבינלאומית (המשחקים המיוחדים) מימין: אורן כהן, גיא מוזס, רפי סער, טל רוזנפלד, שאול מיטלברג

ספורטאים מיוחדים: טל רוזנפלד וגיא מוזס מכפר סבא ייצגו את ישראל בתחרות ווירטוס

התחרות המתקיימת בפולין היא תחרות הספורט האירופאית המיועדת לבעלי מוגבלות שכלית, תסמונת דאון ואוטיזם. שני הכפר סבאים הם חלק משלחת ישראלית שמונה 15 ספורטאים

פורסם בתאריך: 18.7.22 08:54

ספורטאים מיוחדים. טל רוזנפלד וגיא מוזס מכפר סבא יצאו אתמול לפנות בוקר (א') בדרכם להשתתף באולימפיאדת המשחקים המיוחדים בפולין, שנקראת תחרות הווירטוס הבינ"ל, בקרקוב שבפולין, שהיא תחרות הספורט האירופאית המיועדת לבעלי מוגבלות שכלית, תסמונת דאון ואוטיזם, הנערכת בין התאריכים 16-24.7. הספורטאים הכפר סבאיים הם חלק משלחת ישראלית שמונה 15 ספורטאים סה"כ.

רוזנפלד המתחרה בענף רכיבת אופניים, ומוזס, המתחרה בענף האתלטיקה, הגיעו ביום חמישי ללשכת ראש העירייה, רפי סער, מלווים בהוריהם. כן נכחו סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הספורט, אורן כהן, ומנהל רשות הספורט העירונית שאול מיטלברג. במסגרת הביקור איחלו ראש העיר וסגנו בהצלחה לספורטאים הצעירים, ואלה הודו לעירייה על ההשתתפות במימון הוצאתם לתחרות, שעלותה מסתכמת ב-11,000 שקלים לאדם.

תחרות וירטוס באירופה היא אירוע בינ"ל של תחרויות ספורט רב ענפיות, אשר מתקיימת אחת לשנתיים, שקיומה נמנע לאורך כמה שנים עקב הקורונה. התחרויות נערכות על פי חלוקה לשלוש קטגוריות של מוגבלות: אוטיזם, מוגבלות שכלית ותסמונת דאון, במטרה לתת מענה לצרכים שונים שיתאימו לכל משתתף יחיד או קבוצת ספורט ובעיקר לטובת ההוגנות והשוויון במהלך התחרויות, כך שהספורטאים מתחרים מול השווים להם ברמת המוגבלות. עמותת וירטוס ישראל נוסדה בשנת 1987 ומונה כיום כ־3,500 ספורטאים וספורטאיות. העמותה חברה בארגון הספורט הבינלאומי Virtus, אשר מקדם את העיסוק בספורט תחרותי הישגי בקרב אנשים עם צרכים מיוחדים. מטרת העמותה היא להעצים אנשים עם מוגבלות שכלית, אוטיזם ותסמנות דאון ולסייע בידם להיות ספורטאים ואנשים יצרניים ומכובדים בחברה, לחוות אומץ, שמחה, שיתוף, חברות והישגיות באמצעות אימוני ספורט והשתתפות בתחרויות ספורט בארץ ובעולם.

 

רפי סער אמר: "אליפות וירטוס באירופה היא הוכחה לכך שכל אדם באשר הוא יכול להגיע להישגים מעוררי השראה. אחד הערכים שאנו מקדמים כל הזמן בעיריית כפר סבא הוא העצמת אנשים עם צרכים מיוחדים במגוון דרכים, בין היתר באמצעות ספורט. אני שמח שישראל מהווה חלק מקהילה גלובלית של אנשים אשר יוצרים ביחד עולם של שילוב והכלה. בהצלחה לטל וגיא המקסימים – לכפר סבא יש מזל אדיר, שזכינו לייצוג כה איכותי בתחרות האירופאית".

אורן כהן אמר: "הספורט הוא מטבעו דבר חשוב מאד עבור כולם, פיזית ורגשית, אבל כשאנו מדברים על אנשים עם מוגבלויות, הוא חשוב אף יותר. הוא מעניק למשתתפים תחושת ערך עצמי אדירה שמסייעת להם להתמודד עם האתגרים היום-יומיים, להגשים יכולות וחלומות, הן בתחרות והן בחיים עצמם".

חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק הנגישות, לירית שפיר שמש: "בגאווה רבה, אני מאחלת בהצלחה גדולה למתחרינו המוכשרים, גיא וטל. מרגש מאוד לראות אתכם מתחרים בחו"ל ומייצגים את עירנו כספורטאים שווים לכל דבר. כל הכבוד לעמותת וירטוס על עבודתם החשובה והבלתי מתפשרת להנגיש את תחום הספורט התחרותי לאוכלוסייה המיוחדת והנפלאה הזו".

מעמותת וירטוס נמסר: "חשוב לנו בעמותה לא לפספס הזדמנות חשובה זו אשר יכולה לפתוח צוהר להשתתפות במשחקי העולם שיתקיימו בשנה הבאה, כמו גם בתחרויות בינלאומיות אחרות אשר מקיים הארגון העולמי בו העמותה חברה מן המניין. העמותה שואפת ליצור עולם אשר תהיה בו יותר קבלה, יותר הכלה, יותר הבנה ויותר אהדה את האחר ואת השונה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר