יהודה בן חמו. צילום עזרא לוי
יהודה בן חמו. צילום עזרא לוי

מה חושב הפרלמנט של כפר סבא על הקדנציה הבאה בראשות העירייה?

שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם יש להגביל את מספר הכהונות של ראש עירייה?

פורסם בתאריך: 12.6.17 09:32

הלן שי

הלן שי

הלן שי

"אנשי ציבור שמכהנים במשרה במשך שנים רבות מביאים איתם כישורים לא מעטים, לצד ניסיון ואפשרויות לממש את חזונם. מאידך, רבים הם החסרונות של חלק מאנשי ציבור ובכללם ראשי עירייה, המתפקדים תקופה ארוכה ו'מתרגלים' לתפקידם הרם. לכן קיימות הבחירות המוניציפליות, שתכליתן לשאול את הציבור אם לבחור בראש העירייה לקדנציה נוספת או להחליפו. אני מאמינה בגישה הדמוקרטית שבה לכל אחד מאתנו הזכות להחליט אם נבחר הציבור או ראש עירייה טוב ויכול להמשיך בקדנציה נוספת, או שצריך להחליפו בנבחר ציבור אחר". (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה בהתנדבות במועצות נשים כפר סבא ורעננה).

 

גולדי אלבז

גולדי אלבז

גולדי אלבז

"שמעתי הרבה את הטענה שריבוי קדנציות מביא את המנהיגים לשחיתות. אולי אני תמימה, אך לדעתי בן אדם מושחת לא צריך הרבה זמן כדי ליהנות מתפקידו לרווח האישי. בסופו של דבר, כדאי לסמוך על תושבי העיר שיידעו לבחור בכל קדנציה את מי שמוכיח את יכולתו בהנהגת העיר, בכישרון וביושר. אפשר גם לסמוך על המערכת המשפטית שלנו שלא ויתרה לשרים, ראשי ממשלה ואפילו לנשיא מדינה ושמרה על האוכלוסייה מפני שחיתות ועבירות חמורות אחרות". (גולדי אלבז עוסקת בהנחיית קבוצות הורים ובהדרכה פרטנית).
דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

דב עילם. צילום עזרא לוי

"לא פחות מ-60 ראשי רשויות מקוממיות, או סגנים, בישראל נגועים בשחיתות או בשחיתות לכאורה. מספרים אלו לא כוללים ראשי רשויות שטרם נתפסו. בשנים האחרונות זינק מדד השחיתות בשלטון המקומי ובעקבותיו נרשם גידול ניכר בשחיתות בכלל המערכת הציבורית. רבים מתושבי ישראל איבדו אמון בראש העיר (שלהם) או ראש המועצה. אין ספק שרבים מראשי הרשויות המקומיות "הרוויחו ביושר" את סלידת הציבור מהתנהגותם והתנהלותם. אם ראש רשות מקומית יוחלף מדי חמש שנים, תקטן כדאיות ה'השקעה' בראשי הרשויות, אם כי לא תעלם לחלוטין. ניקוי יסודי הכרחי של מערכת השלטון המקומי, יקרב אנשים מוכשרים וישרי דרך לפעילות בשלטון המקומי". (דב עילם הוא אמרגן).

 

אירית מרק

אירית מרק

אירית מרק

"בוודאי וללא כל ספק. ראשי ערים הנדבקים לכיסא, נדבק ברבים מהם גם הרבב, וראינו זאת אצל מספר רב של ראשי ערים שסרחו. אותם אלו הנדבקים לכסא, שיכורים בעמדת הכוח שצברו וקשה עד בלתי ניתן לסלקם. הם צוברים לא רק כוח, גם חיילים, גם בעלי חוב, בשיטת תן לי ואשמור לך. הם מתייעלים ברמת השחיתות, או ברמת הסתרת השחיתות. קשה מאוד לעלות על הקומבינות, במיוחד בקרב המתוחכמים המחליפים את כל שדרת הניהול הקרובה בעובדי עירייה חדשים שכבר לא מהווים איום עם מידע מרשיע שאספו במהלך השנים. הכי גרועים הם אותם ראשי ערים שמבטיחים בתקופת בחירות כי יכהנו רק שתי קדנציות. כשהם מסיימים את התקופה מתגלה השקר הגדול, המתוכנן מלכתחילה, שאין לו לאותו ראש עירייה שום כוונה להיפרד מכל הטוב הזה". (אירית מרק היא עיתונאית ופעילה חברתית).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר