נחל דישון. צילום ירון קמינסקי
נחל דישון. צילום ירון קמינסקי

תושבים ממליצים: המסלולים שאסור לכם לפספס

טיול רטוב בנחל דישון, טיול סובב כינרת וטיול בין מבשלות בירה בדרום: שלושה תושבים ממליצים לכם על מסלולים ברחבי הארץ

פורסם בתאריך: 4.10.17 13:53

טיול בתוך המים

מיטל יהודאי, תושבת כפר סבא, מדריכת TRX וכושר, ממליצה על טיול לנחל דישון

נחל דישון. צילום ירון קמינסקי

נחל דישון. צילום ירון קמינסקי

"אני ממליצה על טיול עם מים בסוכות, בשמורה מדהימה בגליל העליון, שמורת נחל דישון. זה מסלול ממש בתוך הנחל, עם הליכה במים, מסלול לא ארוך וכולו כרובו במים. עשיתי את המסלול הזה פעמיים, לפני שלוש שנים עם ג'יפ ולפני שנתיים עם אחי. בשני המקרים היה ממש מדהים כי חלק גדול מהטיול הוא בתוך המים, בתוך עצי חורש, באזור מאוד יפה.

"מתחילים את הטיול מנקודת המוצא בכביש 886 שממנו יוצאים שני מסלולים. מסלול קל שיורד מזרחה ומסלול קשה שהוא ארוך יותר. אנחנו בחרנו במסלול הקצר, דרך הר יחמור ובין עצים, בתוך צל ובתוך המים, תוך כדי צעידה על אבנים ומים רדודים שבחלק מהדרך מגיעים לגובה של מטר וקצת יותר. חלק מהמסלול הוא מחוץ למים, לפי סימון על האבנים. חשוב להיזהר לא להחליק. מדובר במסלול של עשרה קילומטר שלוקח בסביבות ארבע שעות, עם עצירות. הוא מסלול הלוך ושוב, עד החזרה לנקודה בה השארנו את הרכב.

מיטל יהודאי

מיטל יהודאי

"כדאי לקחת בגד ים ונעלים שאפשר להיכנס איתם למים. את הטלפון עדיף להכניס לתיק אטום למים וגם את המפתחות. למרות שזה טיול בתוך מים, עדיין חם וחשוב לקחת מים".

 

מסביב לכנרת עם כל המשפחה

שרה אהרוני, הסופרת הכפר סבאית, ממליצה על טיול "סובב כנרת"

הכנרת. צילום גיל אליהו

הכנרת. צילום גיל אליהו

"את הטיול עשיתי עם משפחתי והוא עובר בין המושב ארבל, הטיילת של טבריה, קיבוץ האון, קיבוץ עין נגב, נחל המג'רסה ומשם לקיבוץ גינוסר. המג'רסה הוא יובל מים קטן במורד נחל דליות בואכה הכנרת. המסלול עובר בתוך ערוץ זרימת המים וגובה המים אינו עובר לרוב את קו המותניים. מדובר במסלול בעל דרגת קושי קלה שמתאים לכל המשפחה. ישנה אפשרות גם לעשות מסלול יבש, אך הוא פחות מומלץ.

"במסלול הרטוב, הולכים במורד המים, בין חלוקי נחל גדולים, והמסלול מסתיים בבריכה רחבה ורדודה ובקצה חורשה של עצי אקליפטוס. המסלול היבש עובר בחלקו בתוך סככות עגולות, שמסתירות לפרקים את הנחל. אורך המסלול הוא שני קילומטרים ויכול לקחת בין שעה לשעתיים.

שרה אהרוני. צילום עמית מונבז

שרה אהרוני. צילום עמית מונבז

"את טיול סובב כנרת אימצה המשפחה שלנו מזה שנים, ואנחנו מוכנים לחזור עליו שוב ושוב. אנחנו נוסעים עד למושב ארבל בצפון, מגיעים לחוות החמורים, לאחר מכן עולים לפסגת הארבל לתצפית על צפון הכנרת ושם אנחנו צופים אל הנוף הקסום. משם אנחנו יורדים לטיילת של טבריה ועושים שיט בכנרת, ונכנסים לאחת המסעדות במקום. לאחר מכן אנחנו נוסעים לקיבוץ האון, שם אסור להחמיץ את חוות היענים, ומשם ממשיכים לנחל המג'רסה, שמאפשר טבילה והליכה במים. אנחנו משתכשכים שם בנחל והמים מחיים את הגוף והנפש. אנחנו נהנים שם גם מהנוף ומהירוק, וזה מסלול טוב ויפה לכל המשפחה, מהקטנטנים ועד הקשישים. לאחר מכן אנחנו נוסעים לקיבוץ גינוסר, פינת חמד קסומה השוכנת על שפת הכנרת, ומבקרים במוזיאון יגאל אלון. כל הטיול הזה לוקח לנו יום שלם, וככה אנחנו שבים הביתה עם מטען של חוויות".

 

 

שותים מערד ועד דקל

בני קריגר, הבעלים של בר benny's cask ale pub ממליץ על טיול בין מבשלות בירה בדרום הארץ

בני קריגר

בני קריגר

"בדרום הארץ יש לא מעט מבשלות בירה טובות, החל ממבשלת הערבה וכלה במבשלת אייסיס. מדובר במבשלות שחלקן החלו כמבשלות ביתיות וכיום הן מבשלות שמבקבקות אלפי בקבוקים ומשווקים לחנויות.

"את הסיור מבשלות מתחילים בעיר ערד, שם מחכה לכם מבשלת השיטה של נטע וג'אן, שבחרו ברובע האמנים בערד למקום משכנם מתוך רצון להעיר את חיי הבילוי והתיירות בעיר. השניים מבשלים במקום מבחר בירות, סטאוט, IPA ועוד שלל סוגי בירה בסגנונות שונים, כולל בירה בסגנון אירי ובווארי.

"לאחר שסיימתם עם הבירות המדהימות של הזוג הזה, כדאי שתמשיכו צפונה על מבשלת הערבה הנמצאת בצוקים, מרחק של שעה וחצי נסיעה בתוך נופי מדבר מרהיבים. במבשלה מחכים לכם הדס ואוהד הבעלים, שמייצרים במקום בירות פירותיות, בהירות ולאגרים.

"לאחר שסיימתם לטעום את כל הסוגים המדהימים של הבירות שמיוצרות במקום, תכינו את עצמכם לנסיעה ארוכה דרומה אל קיבוץ קטורה, שם מחכה לכם מבשלת בירצינות של ניל חורגין שבא למקום מסיבות אידיאולוגיות ומבשל במקום בירות מיוחדות החל מבירה קול מג'הול שזו בירה מעושנת עם תמרים שגדלין בקיבוץ וכלה בירה עם זני כשות.

"אם עדין יש לכם כוח לשתות, ויש נהג תורן אתם מוזמנים לסיים את טיול המבשלות במבשלת אייסיס (על שם אלת הדגן המצרית), אצל איציק לוי במושב דקל שם מבשלים מבחר בירות כהות ובהירות וגם מחוזקות בכשות צ'כי. אל תשכחו לשתות הרבה מים גם אחרי ערב השתייה כי הבירה גורמת להתייבשות.

"המלצה מיוחדת: רצוי להישאר ללון באזור הדרום מאחר וחלק מהמבשלות פתוחות רק אחר הצהריים. אל תוותרו על ההזדמנות לרכוש בירות במחיר שפוי אצל המבשלות כי בדרך כלל קשה להשיג אותן באזור המרכז. אל תשכחו לבדוק שעות פעילות ולתאם מראש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר