דושאן מאטוביץ'. צילום עזרא לוי
דושאן מאטוביץ'. צילום עזרא לוי

מאטוביץ' מבטיח: "יש לנו מספיק כישרון כדי לסיים במקום הראשון או השני"

ראיון מיוחד עם דושאן מאטוביץ', שהחליט להשתקע כאן וכבר חושב על קריירה שנייה: "אני לומד ממסאי דגו לאמן, הוא יהיה מאמן גדול"

פורסם בתאריך: 5.10.17 18:12

קשה לקרוא לדושאן מאטוביץ' שחקן זר. אחרי שבע שנים בארץ, המגן הסרבי של הפועל כפר סבא מרגיש ישראלי לכל דבר וגם את עתידו – האישי והמקצועי – הוא רואה כאן. את עונתו השמינית הוא פתח נהדר וכשכפר סבא לבד בפסגת הליגה הלאומית, מאטוביץ' מתכוון לסחוף אותה בחזרה לליגת העל. "אני רוצה להישאר בישראל לתמיד", הוא מספר בראיון חגיגי, "סיימתי גם קורס מאמנים בשנה שעברה ואני רוצה לאמן כאן".

מה המטרות שלך לעונה הקרובה?
"הקבוצה כל הזמן בראש סדר העדיפויות מבחינתי, אני לא מציב מטרות אישיות. המטרה היא אחת – לעבוד ולעשות הכל כדי שהקבוצה תנצח בכל משחק. זו ליגה ארוכה וקשה מאוד, אנחנו צריכים להמשיך ככה".

מה הצוות המקצועי מצפה ממך?
"להביא את הניסיון שלי, לדבר עם השחקנים הצעירים. אני צריך כל הזמן לנסות להשתפר, יש משחקים פחות טובים שלי ויש משחקים יותר טובים".

מאטוביץ' בן ה-34, נשוי ואב לשניים, עבר לא מעט בכדורגל. אחרי שהתחנך בדורסול הסרבית, הוא עזב את המולדת ושיחק בפראסוב, פדראזובה ואינטר ברטיסלבה הסלובקיות, וכן באקרנאס הליטאית, לפני שנחת בישראל. בליגת העל הוא ראה בעיקר צמרת, כולל אליפות היסטורית עם הפועל קרית שמונה. אחרי שבילה גם שנתיים וחצי בבית"ר ירושלים, הוא עבר ללבוש את הירוק של כפר סבא. ירידת ליגה היתה בגדר הפתעה עבורו, אבל גם נתנה לו מוטיבציה להישאר ולתקן.

מה אתה אוהב בעיר כפר סבא?
"יש לי פה שקט. בית הספר של הילדים קרוב לבית, האיצטדיון קרוב לבית ואני לא מבזבז זמן בפקקים. הילד הגדול שלי משחק טניס וגם המועדון שלו קרוב. אני כל הזמן בחוץ איתם ויש מזג אוויר מצוין כל השנה".

בקיץ דרש מאטוביץ' שדרוג בשכר ואחרי מו"מ עם הבעלים הקודם, סתיו שחם, הושג לבסוף סיכום. "חיכיתי בקיץ בסבלנות שתגיע ההצעה מכפר סבא, אני שמח שהגענו לסיכום כי לא רציתי לעזוב את הארץ", הוא מודה, "אני אוהב את המועדון ושמח שלא שיניתי את עיר מגוריי ואת בתי הספר של הילדים. לא הכל זה כסף בחיים ,צריך להסתכל על העתיד".

איך הקשר עם המאמן החדש שלך מסאי דגו?
"אנחנו מדברים כל הזמן, גם בגלל שאני רוצה להיות מאמן. מסאי הוא מאמן מצוין ומבין כדורגל ברמה גבוהה מאוד. הוא מעביר אימונים טובים, כל השחקנים אוהבים את האימונים שלו. הוא צעיר אבל אם ימשיך ככה, הוא יכול להיות מאמן גדול. אני לומד ממנו לאמן".

מה סוד ההצלחה של הפועל כפר סבא?
"יש פה חדר הלבשה מצויין עם אווירה מדהימה. הרבה צעירים, כולם מרגישים טוב. בכל אימון מגיעים במצב רוח טוב ואני מקווה שנמשיך ככה ברגעים היפים וגם ברגעים הקשים, כי זה אחד הדברים הכי חשובים".

מה השתנה העונה?
"בעונה שעברה היה לנו חוסר מזל גדול כי בהרבה משחקים היינו טובים ולא הבקענו. בסיטואציה כזו אתה צריך לעשות סוויץ' כדי לשנות את המזל, עשינו את זה מאוחר וזה לא הספיק להישאר כדי בליגה. העונה הגיע מאמן חדש, נשיא חדש ויש אנרגיה חדשה".

כפר סבא תעלה לליגת העל?
"מבחינת כישרון, זאת קבוצה למקום הראשון או השני".

כאמור, מאטוביץ' כבר חווה פסגות גדולות בכדורגל הישראלי, עם אליפות במדי קרית שמונה, איתה גם זכה בגביע הטוטו והפסיד את גביע המדינה רק בדו קרב פנדלים בגמר מול הפועל רמת גן. עם קרית שמונה הוא הגיע לשלב הבתים של הליגה האירופית, ועם בית"ר ירושלים נעצר פעמיים בסיבוב השלישי של מוקדמות המפעל.

מה הפספוס הכי גדול בקריירה שלך?
"כששיחקתי בקרית שמונה היינו רחוקים סיבוב אחד משלב הבתים של ליגת האלופות, סיימנו ב-1:1 מול באטה בוריסוב ולא העפלנו. כמובן שגם ירידת הליגה עם כפר סבא, כי זו היתה פעם ראשונה שזה קורה לי".

שיחקת תקופה לא קצרה בבית"ר. מה אתה חושב על אלי טביב?
"הייתי שלוש שנים בבית"ר ירושלים והיתה לנו מערכת יחסים טובה. לא היתה לי שום בעיה, וגם עניין הכסף שהם היו חייבים לי נפתר בסוף. הם עזרו לי בכל דבר"

בית"ר תיקח אליפות?
"יש סיכוי. הפועל באר שבע ומכבי תל אביב לא בכושר טוב, ולבית"ר יש קבוצה טובה. דיברתי עם איתי שכטר והוא אמר שאם הם ימשיכו ככה אז זה יכול לקרות".

מאטוביץ' כבר לא ילד והראש כבר חושב על היום שאחרי הפרישה. "אני רוצה לשחק עוד כמה שנים", הוא דואג להבהיר שעוד רחוק היום שבו יתלה את הנעליים, אבל כבר העונה הוא מאמן במתחם גול-טיים את תלמידי כיתות א' ו-ב' בבית הספר לכדורגל של הפועל כפר סבא, כאשר אחד השחקנים בקבוצה הוא בנו בן ה-7. הבן הגדול חולם לשחק יום אחד טניס מקצועני, ומתאמן בכל יום במועדון הפועל כפר סבא.

חוץ מכדורגל, מה התחביבים שלך?
"מוזיקה, טניס, להיות עם הילדים ועם החברים, כי זה חשוב מאוד. אני משחק טניס עם הילדים ברמה גבוהה מאוד, הבן שלי בן 9 והוא כבר יותר טוב מרז כהן".

מה לגבי אזרחות?
"ייקח קצת זמן, אני עדיין עובד על זה. יש לי עורך דין שמטפל בנושא ואני מקווה שאקבל תשובה עד סוף העונה. אני צריך להגיש עוד מסמכים למשרד הפנים".

מה דעתך על ישראל?
"זו מדינה מדהימה, בשבע השנים האחרונות אני נמצא פה יותר מאשר בסרביה. המשפחה שלי מרגישה מצוין, אני אוהב לחיות פה, יש לי חברים טובים גם מחוץ לכדורגל ואני מרגיש פה נהדר. אני יכול לחיות בישראל כל החיים".

אין מחשבות לחזור לסרביה?
"לא, לא, לא. אנחנו פה, יש לי בישראל הרבה חברים, אני בקשר עם הרבה שחקנים מהקבוצות ששיחקתי בהן – אופיר קריאף, איתי שכטר, חן דלמוני, רז כהן, עומר פדידה, איציק כהן ועוד הרבה. כשאתה עם שחקנים שלוש שנים הם חברים שלך לכל החיים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר