מערת המכפלה צילום גיל כהן מגן
מערת המכפלה צילום גיל כהן מגן

"כמה שאונסק"ו נגד ישראל, עדיף שנהיה בפנים ונלחם"

הפרלמנט הכפר סבאי עונה: האם על ישראל לפרוש מאונסקו בעקבות הכרזת חברון כאתר מורשת פלסטיני עולמי?

פורסם בתאריך: 21.10.17 19:00

 

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

דב עילם. צילום עזרא לוי

אני נגד פרישת ישראל מאונסקו. ראשית, מה תועיל הפרישה של ישראל ולמי הפרישה תזיק חוץ מאולי לישראל? מדינות רבות החברות באונסקו יברכו על פרישת ישראל לא ירגישו בחסרון ישראל ולא יתגעגעו לישראל. ישראל לא הייתה חושבת על פרישה מאונסקו אילולא נשיא ארה"ב, שממנו לומד ראש ממשלת ישראל נתניהו איך להזיק יותר למדינה ואיך לסכן יותר את שלום העולם. זה רק עניין של זמן עד שנשיא ארה"ב ישנה את דעתו וישאיר את ישראל לנפשה. (עילם הוא אמרגן).

 

אורי נגר

אורי נגר

אורי נגר

לדעתי, ישראל הייתה צריכה לפרוש כבר מזמן. לא מהכבוד של מדינה להיות במקום שבו קבוצה גדולה של נציגים מהעולם  לא מאמינים בעצם קיומה, ואני לא מדבר כבר על מקומות קדושים או היסטוריים. עצם הישארותנו בקבוצה כזו היא מתן לגיטימציה להמשיך ולזרוע חול בעיני העולם בכל הקשור למדינת ישראל, אתריה ועצם קיומה. אין לי ספק שהמהלך האחרון של ארה"ב וישראל ישנה מקצה לקצה את היחס של אונסקו למדינת ישראל ויאותתו, בצורה רצינית ולא מתפשרת, לארגון שקרי נוסף בשם ״המועצה לזכיות האדם באו״ם, ש־99 אחוז מהמלצותיה השנתיות הם כנגד מדינת ישראל. (נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה).

 

הלן שי

הלן שי

הלן שי

אחרי שהנשיא טראמפ החליט לפרוש מאונסקו, לדעתי יש לנתק את הקשרים עם הארגון, שבשנים האחרונות נוקט עמדה פרו-פלסטינית מובהקת, שלא לדבר על ההחלטות בנושא חברון, ירושלים והר הבית. הארגון מתנער מהזיקה ההיסטורית של עם ישראל למקומות הקדושים בירושלים ולחברון, שכידוע יהודים התיישבו בה עוד לפני אלפי שנים. מוטב שהארגון יישם את ייעודו כשהוקם: קידום קשרים בינלאומיים בין מדינות בנושאי תרבות חינוך ומדע, ולא ינקוט בעמדות פוליטיות שנויות במחלוקת. אם ארצות הברית החליטה לפרוש, אין ספק שישראל צריכה ללכת בעקבותיה. (שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה בהתנדבות במועצות נשים כפר סבא ורעננה).

 

 

 

אמיר כהנא

אמיר כהנא רק שאלה

אמיר כהנא רק שאלה

אני נגד פרישה ממוסדות האו"ם. כמה שאונסקו נגד ישראל, עדיף שנהיה בפנים ונלחם. טוב שארה"ב מפעילה סוף סוף לחץ, ויחד עם בחירתה של אודרי אזולאי לתפקיד הבכיר בארגון החינוך, התרבות והמדע של האו"ם, אני מאמין שיש סיכוי שהארגון ישנה קצת כיוון בגישה שלו. (כהנא הוא הבעלים של חוגי הכדורסל לילדים ומבוגרים "כדורסל באהבה").

 

גיא בורדה

גיא בורדה

גיא בורדה

בשום פנים לא. זו לא ההכרזה הזו בלבד. לאורך כל השנים היו החלטות אנטי ישראליות. צריך פשוט לאיים עליהם ושישנו את המהלכים הבאים לטובת ישראל. הכל פוליטיקה. (בורדה הוא נהג וחובש במד"א ומנהל קבוצת הפייסבוק פאפות כפר סבא).

 

אירית מרק

אירית מרק

אירית מרק

הארגון הפך להיות בשנים האחרונות לכלי שרת וזרוע מבצעת של הערבים. כל החלטה שהערבים הגישו, אושרה באופן אוטומטי. ההחלטה האחרונה בקשר לחברון ומערת המכפלה היתה הקש ששבר את גב הגמל. החלטה כל כך מעוותת וכל כך מקוממת, שמסלפת את ההיסטוריה של עם ישראל. מעולם לא נטען כי לעם ישראל אין זכות היסטורית בחברון. אם המטרה של הארגון לדאוג להיסטוריה, לא יעלה על הדעת שישראל תהיה חברה בארגון שכל כולו שנאה תהומית נגדנו. לא יעלה על הדעת שאנו נממן ונשתתף בארגון הפוגע בנו בצורה שיטתית. (מרק היא עיתונאית ופעילה חברתית בכפר סבא).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר