רחוב רוטשילד בכפר סבא בסופה לפני שנתיים
רחוב רוטשילד בכפר סבא בסופה לפני שנתיים

זוכרים את ההצפות הגדולות? איך אתם חושבים שצריך להיערך לחורף?

לנקות קולטנים, לגזום עצים, ולהכין את התושבים למצב חירום: הפרלמנט של כפר סבא עוזר לעירייה להיערך לחורף

פורסם בתאריך: 26.10.17 08:37

אמיר כהנא

אמיר כהנא רק שאלה

אמיר כהנא

כמו בכל שנה, החורף מגיע ואיתו עונת הגשם בישראל, שמנקה את הרחובות מכל הלכלוך שהצטבר מאז הגשם האחרון, אי שם באפריל-מאי. ניתן ורצוי להתכונן כראוי. בדרך כלל יש שתי בעיות עיקריות: חוטי החשמל שנקרעים בגלל עצים שנופלים, ובעיית הניקוז שנסתם מכל הלכלוך שמגיע אליו עם הגשם הראשון ומציף את הרחובות. הדרכים להתכונן ידועות לכולם. גיזום העצים, ניקוי הרחובות. צריך שיהיה סדר וארגון ואז לא צריכה להיות שום בעיה, זה לא שאנחנו חוטפים פה הוריקנים וסופות למיניהן כמו בשאר העולם. (כהנא הוא הבעלים של חוגי הכדורסל לילדים ומבוגרים "כדורסל באהבה").

 

 

הסופה לפני שנתיים בכפר סבא

הסופה לפני שנתיים בכפר סבא

 

הלן שי

הלן שי

הלן שי

העירייה נערכת כל שנה, ולא רק השנה לקראת החורף. אמנם לפני שנתיים ירד בכפר סבא מבול חריג, שכתוצאה ממנו נגרמו הצפות ושובשו כבישים, אבל זה היה בגדר כוח עליון והתקשורת עסקה בכך רבות.
המחלקות בעירייה המטפלות בתשתיות ובגיזום צמרות עצים, בודאי עובדות שעות נוספות בשיתוף פעולה מלא ובתיאום עם חברת החשמל, ונערכות לקראת החורף הקרב. אני מתפללת שיהיה חורף מבורך עם גשם במידה ובעתו, ולא סערות ומבול שחווינו שגורמים למפגעים. מזל שאנחנו לא באזור של סופות וטייקונים. שיהיה חורף חמים ונעים והכי חשוב בלי הפסקות חשמל. (שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה בהתנדבות במועצות נשים כפר סבא ורעננה).

קניון ג'י בסערה לפני שנתיים. צילום רוני סודאי

קניון ג'י בסערה לפני שנתיים. צילום רוני סודאי

אורי נגר

אורי נגר

אורי נגר

כמדי שנה, כשהחורף מגיע, תושבי כפר סבא נתקלים באותן בעיות: הצפות והפסקות חשמל. לגבי הפסקות החשמל, לדעתי מישהו בחברת החשמל כבר היה צריך לתת את הדין למה זה קורה בתכיפות גבוהה כל כך בכפר סבא. לגבי ההצפות, עיריית כפר סבא צריכה כבר עכשיו להיערך ולטפל בכל תשתית הניקוז, ולגזום עצים בעייתיים שיכולים להוות סכנה או מכשול. אין לי ספק שהדברים מיושמים כבר בפועל. השאלה אם 100 אחוז מהתובנות של החורפים הקודמים יושמו כהכנה לחורף זה. (נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה).

 

 

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

דב עילם. צילום עזרא לוי

"למרות שצפוי לנו חורף שחון (כך בכל אופן התחזיות של השרות המטאורולוגי) יש להיערך גם למקרה שהמציאות תהיה שונה מהתחזית. שוב ושוב פוקדים אותנו הפסקות חשמל אחרי כמה טיפות גשם. לעירייה וגם לחברת חשמל אחריות משותפת להפסקות חשמל שנוצרו ב'אשמת' ענפי עצים שהיו אמורים להיגזם ובכך לצמצם ואולי למנוע הפסקות חשמל. אנחנו עדים לצוותי עובדים המטפלים בביוב העירוני והשאלה המעניינת אם העבודה במערכת הביוב נעשית בצורה ראויה. (עילם הוא אמרגן).

רחוב רוטשילד בכפר סבא בסופה לפני שנתיים

רחוב רוטשילד בכפר סבא בסופה לפני שנתיים

גיא בורדה

גיא בורדה

גיא בורדה

"לפני שנתיים הייתה סופה מטורפת שעשתה הרבה נזקים בעיר. בעקבות אותה סופה הקמנו את צוות הסיוע וחילוץ בחירום של הפאפות, שיעזור במידת הצורך להתמודד עם המצב. קודם כל צריך לנקות את הקולטנים של הביוב. בנוסף צריך לגזום את הענפים שקרובים לחוטי חשמל ולטפל בעיקר בעצי האקליפטוסים העתיקים שברוח חזקה יכולים ליפול, כמו שקרה לא מזמן ולצערנו הסתיים במותה הטראגי של תושבת העיר. לדעתי צריך גם לתת לתושבים יותר הנחיות מה לעשות במקרה חירום, איך להתמודד עם הפסקות חשמל, הצפות ועוד, ולאן להתקשר במקרה חירום. שיהיה לכולנו חורף עם הרבה גשם, שלג בחרמון ומינימום נזקים. (בורדה הוא נהג וחובש במד"א ומנהל קבוצת הפייסבוק פאפות כפר סבא).

אירית מרק

אירית מרק

אירית מרק

על העירייה כמובן להיערך עם ניקוי הניקוזים המרכזיים. בכפר סבא יש מקומות רבים בהם נוצרות שלוליות ענק בשל מחסור בניקוז או במערכות ניקוז סתומות. לא פחות חשוב להגביר את המודעות לנושא כך שכל אזרח ינקה את הסביבה שלו, בעיקר בבתים פרטיים. כמובן שיש לדאוג לגיזום וכריתת עצים המועדים לסכנת קריסה. חשוב לא פחות הוא נושא התאורה. רחוב ויצמן חייב להיות מואר יותר. בחורף בשעה שש בערב, הרחוב נראה חסר חיים בשל היעדר תאורה מספקת. חורף חמים ונעים לכולם. (מרק היא עיתונאית ופעילה חברתית בכפר סבא).

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר