ליסה כהן. צילום ליאת קוטנר
ליסה כהן. צילום ליאת קוטנר

"אם היה לנו מידע, אמא שלי ואחותי היו יכולות לחיות"

ליסה כהן, מורה לאנגלית מכפר סבא, הקימה את עמותת ברכה בעקבות טרגדיה אישית. בחודש הבא היא תקבל משר הרווחה את מגן המתנדבת המצטיינת

פורסם בתאריך: 31.10.17 19:24

תושבת כפר סבא ליסה כהן, מורה לאנגלית בכפר סבא ובטירה, התבשרה בימים האחרונים על זכייתה במגן שר הרווחה למתנדבת מצטיינת, על פעילותה ההתנדבותית במסגרת עמותת ברכה שהקימה. את העמותה, שמטרתה להנגיש מידע בנושא סרטן תורשתי, הקימה כהן לפני שמונה שנים בעקבות טרגדיה אישית, לאחר שאיבדה את אמה ואחותה לסרטן. את הפרס תקבל כהן בכנסת, יחד עם עוד 11 מתנדבים מצטיינים שנבחרו מתוך 150 מועמדים, בטקס שיתקיים ב-28 בנובמבר.

"אמא שלי נפטרה מסרטן תורשתי, וגם אחותי נפטרה מסרטן תורשתי לפני עשר שנים", מספרת כהן (50), ילידת וויילס, שעלתה לארץ ב-1992, "לצערי, בתקופה שבה הן חלו, לא היה לנו מידע על המחלה הזו. אם היה לנו מידע, אמא שלי ואחותי היו יכולות לחיות. בעקבות המחלה שלהן, עשיתי בדיקה גנטית בעצמי וגיליתי שאני נמצאת בסיכון גבוה לחלות במחלה, פי 30 מאדם רגיל. פחדתי. הבנתי שאני רוצה לחיות, שאני לא רוצה לעבור טיפולים כימותרפיים, ולכן עברתי ניתוחים כדי להוריד את רמת הסיכון שלי. הבנתי שאחותי הולכת למות למרות שהידע שהיה יכול למנוע את הסרטן שלה קיים. אבל לצערי, אף אחד לא נתן לה אז את הידע הזה. לכן החלטתי שכל עוד אני חיה אנסה לתת את הידע הזה לכל אדם. הבנתי שזה יכול לקרות רק דרך עמותה, וזה פשוט גדל והפך למשהו ענק.

"המטרה שלנו היא להגדיל את המודעות כדי למנוע סרטן אצל צעירים, גברים ונשים. אנחנו מקיימים כנסים רפואיים רבים לכל המשפחה בנושא הזה, ובנוסף אנחנו גם מעודדים אנשים לעשות בדיקה גנטית כדי שידעו מהי רמת הסיכון שלהם לחלות בסרטן. אם אתה יודע מהי רמת הסיכון שלך אתה יכול למנוע את המחלה".

כהן אומרת שעמותת ברכה הצליחה להגיע להישגים רבים, אבל שיש עוד הרבה עבודה: "יש תרופות חדשות שהצלחנו להכניס אותן לתוך סל התרופות, וגם הצלחנו להגדיל את הבדיקה הגנטית משלוש מוטציות ל-14, אבל זה עדיין לא מספיק. לפחות זה כולל גנים של ספרדים, ערבים, מוסלמים, נוצרים מרוסיה ועוד. יש 14 אלף מוטציות ועדיין לנו, כעמותה, יש הרבה מה לעשות כדי להגדיל את מספר המוטציות בבדיקה הגנטית. ככה אפשר למנוע סרטן".

 

 

מי שהמליצה על כהן לקבלת הפרס היא מנהלת המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות בעירייה, אופירה מור מזרחי, שכתבה בהמלצה: "ליסה כהן, אישה אחת לעמותה אחת, מובילה ומנהיגה בתחום העלאת המודעות בנושא מחלת הסרטן, הן למטרת זיהוי מוקדם והן לטיפול. השפעתה היא רחבת היקף בנושא. פועלת ותורמת בענווה לתחום, מלווה באופן אישי נשים רבות, נוגעת בכל אחת באופן אישי, מובילה שינויים מבחינת סל התרופות ומשתפת פעולה עם גורמים מקצועיים רבים בישראל. אדם כליסה, הינו משמעותי לנו בחברה הישראלית, דואגת, מעורב, מוביל ומשפיעה מתוך תפיסה של אחריות חברתית. אלה ראויים לקבל הוקרה ובמה על מנת שרבים יסתכלו ויקבלו השראה. ליסה מעורכת מאוד בעיר כפר סבא ופועלה המשמעותי בתחום מוכר ברמה הארצית. אני גאה לסייע, לתמוך כגורם רשותי על מנת להמשיך ולאפשר לליסה להפיץ את פועלה למען הצלה ותמיכה בנשים נוספות . אין לי ספק כי ליסה כהן ראויה למגן שר הרווחה, פרס משמעותי וחשוב אשר יאפשר לנו בחברה הישראלית לשאוף להמשכת הרחבת האחריות החברתית שלנו".

ממלא מקום ראש העירייה צביקה צרפתי בירך את כהן ואמר כי "בפעילותה מעוררת ההשראה ליסה מהווה מודל לחיקוי ולאחריות חברתית. אני חש גאווה גדולה שליסה הינה חלק משמעותי בקהילה הכפר סבאית בפרט ובחברה הישראלית".

מרגש לקבל את הפרס?

"זה מרגש מאוד. אני מאמינה בהתנדבות, גם אם זה אומר שאני צריכה לעבוד בהרבה עבודות כדי לחיות, ואני צריכה".

הכנס הרפואי השנתי של עמותת "ברכה" יתקיים ביום חמישי, 23 בנובמבר, 2017 בשעות 17:00-9:00 במלון לאונרדו סיטי טאוור, רמת גן. הרשמה כאן.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר