ילדים ג' של הפועל כפר סבא מול טוברוק. צילום: אורן סרוגטי

צפו: ילדים ג' של הפועל כפר סבא מוכיחים שאפשר גם אחרת

ביוזמת מנהל הקבוצה, החלו הילדים בקיום טקס בו השחקנים מתחייבים לשמירה על כבוד הדדי ורוח ספורטיבית. ההתאחדות כבר מתעניינת ובקבוצה מתמוגגים

פורסם בתאריך: 2.11.17 09:45

מעבר לפן המקצועי והקניית יסודות הכדורגל, עבודה עם ילדים כוללת במידה רבה גם חינוך לערכים וספורטיביות. בקבוצת ילדים ג' של הפועל כפר סבא החליטו לקחת את העניין צעד קדימה, כאשר החלו בשבוע שעבר במסורת מבורכת של קיום טקס בו הילדים מתחייבים לשמור על רוח ספורטיבית וכבוד הדדי, לפני כל משחק ליגה. היוזמה תפסה תאוצה בימים האחרונים ובהתאחדות לכדורגל שוקלים לאמץ אותה בכל משחקי מחלקות הנוער בארץ.

האיש שעומד מאחוריי הרעיון הוא מנהל הקבוצה אבי בן שטרית, שבנו דן משחק בקבוצה. ביום שבת האחרון, מספר דקות לפני תחילת המשחק, עמדו נציגי שתי הקבוצות והקריאו את הטקסט הבא: "צופים יקרים, משפחה וחברים, תודה שבאתם לצפות בנו. אנחנו שמחים לארח את קבוצת בית"ר טוברוק. התאמנו קשה כל השבוע ואנחנו מרגישים מוכנים למשחק היום. חשוב לנו שתעודדו אותנו בשפה חיובית, תתמכו ותדעו שאנחנו עושים הכי טוב שאנחנו יכולים. תזכרו שאנחנו מאוד אוהבים את המשחק ורוצים להנות, ושגם אתם תהנו. אל תשכחו שהשופט הוא בן אדם וגם הוא יכול לטעות, גם אנחנו". בסיום הקריאו נציגי שתי הקבוצות יחד: "מאחלים לכם ולנו הנאה רבה מהמשחק. עכשיו בואו נבלה יחד במשחק הוגן, ספורטיבי ותחרותי. בהצלחה לכולנו. תרגישו בבית".

צפו בטקס:

בקבוצה מציינים כי המשחק, שהסתיים אגב בניצחון 8:10 לטוברוק, התנהל ברוח ספורטיבית ובאווירה נעימה חיובית, והילדים משתי הקבוצות ציינו כי זאת הייתה חוויה נהדרת עבורם. "כל הרעיון הוא להוציא את העוקץ מהאווירה שאנחנו רואים לפעמים במשחקים וללמד את הילדים שאפשר גם אחרת". בסוף המשחק ההורים הביאו עוגות ושתיה, ושתי הקבוצות ישבו מסביב לשולחן ודיברו על המשחק.

המיזם הזה כבר קיבל שם, "תרגישו בבית", והוא צפוי לחזור בכל משחק של הקבוצה עד לסיום העונה. "אני מאוד מאמין בלהראות שאפשר גם אחרת. אנחנו רוצים שהילדים יבינו שהם צריכים לעשות כמיטב יכולתם, אבל זה ספורט וזה בסדר גם לא לנצח", הוסיף בן שטרית. "מאוד חשוב שגם הקבוצה היריבה תתחבר לזה. כשיצרתי קשר עם אנשי טוברוק העניין התקבל בשמחה רבה". בקבוצה מציינים כי כל הפעילויות נעשות בשיתוף פעולה מלא ובעידוד של המנהל המקצועי עמית רוקמן, הבעלים החדש יצחק שום והמנכ"ל יובל קדוש, כמו גם מעידן שום ואורי שרף. עוד בתכנון גם פינת אירוח לאחים ואחיות של שחקני הקבוצה האורחת.

ילדים ג' של הפועל כפר סבא. צילום: אורן סרוגטי

מבחינה מקצועית, מדובר בעונה האחרונה שבה הילדים משחקים במתכונת של שמיניות. "בגילאים האלה אנחנו עובדים הרבה על יסודות – מסירה ובעיטה וכל הדברים הבסיסיים", מציין המאמן דור מרקוביץ'. "כל אימון מסתיים בפרק של אימון כוח ואנחנו עובדים מאוד קשה בקטע הזה כדי להכין אותם לקראת המעבר ל-11 על 11".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר