סתיו שחם צילום עזרא לוי
סתיו שחם. צילום עזרא לוי

חצי מיליון שקל הלוואת בעלים: זה הסכום שתצטרך עמותת האוהדים לשלם לשחם

העניין עלה אתמול בפגישה בין נציגי הלב הירוק לשחם, שאומר: "אני מעוניין להעביר את מניותיי ללא תמורה, אין לי כוונה לחשוף את המו"מ"

פורסם בתאריך: 14.6.17 16:20

גורם המקורב למו"מ בין סתיו שחם לנציגי עמותת אוהדי הפועל כפר סבא, "הלב הירוק", טען היום כי בפגישה בין הצדדים אתמול, העלה שחם את עניין הלוואת הבעלים שנתן לקבוצה, ואותה, בסך של חצי מיליון שקלים, תצטרך העמותה להחזיר לו אם יעביר אליה את מניותיו בקבוצה. שחם אמר בתגובה: "כפי שכבר ציינתי השבוע, אני מעוניין להעביר את מניותיי לעמותה באופן מיידי וללא תמורה. מתוקף המשא ומתן, אין לי שום כוונה לחשוף דבר מהנאמר או הנעשה במסגרת המשא ומתן עם העמותה. צר לי שאותם גורמים חוטאים בחוסר תום לב המנסה לפגוע בניהול משא ומתן זה על ידי הפצת תוכנו לתקשורת".
אמש (שלישי) נערכה כידוע פגישה בין שחם ועורך דינו לבין חברי הוועד המנהל של עמותת "הלב הירוק". כפי שחזו האוהדים, יש צורך לערוך סדרת בדיקות מקיפה בטרם יוכלו הצדדים לברך על המוגמר, להעביר את המניות לידיהם ולהתחיל להכין את הקבוצה לעונה הבאה בליגה הלאומית. שחם אף הפתיע את האוהדים כשטען כי במידה והמו"מ לא יבשיל, ישנם שני גורמים נוספים המעוניינים לרכוש את הקבוצה.
"נערכה פגישה באווירה עניינית והשתכנענו שסתיו שחם גמר אומר באופן סופי ומוחלט לעזוב את עולם הכדורגל ולחזור לחיים פרטיים", נמסר מעמותת "הלב הירוק" לאחר הפגישה. "לטענתו ישנם שני גורמים נוספים שמעוניינים בקבוצה ואם המו"מ עם העמותה לא יבשיל יפנה אליהם. סוכם כי יועברו מאזני בוחן עדכניים, דו"חות חשבונאיים והתחייבויות עתידיות שייבחנו באספקטים המשפטיים והפיננסים".
במקביל, מתכוונים בעמותה לערוך בדיקה מול עיריית כפר סבא, הבקרה התקציבית ואנשי מפתח נוספים לבדיקת יכולתה להעמיד בלוח זמנים קצר וכמעט בלתי אפשרי, לדבריה, את הערבויות והסכומים הנדרשים לניהול מועדון במתכונת חרום בליגה הלאומית.
"בהתאם לתוצאות הבדיקות הרלוונטיות יגבש ועד העמותה החלטה האם לעבור לשלבים מעשיים ומחייבים במו"מ מול שחם", ציינו בעמותה. "כמובן שכל החלטה, אם תתקבל, תועבר לאשור סופי של חברי עמותת "הלב הירוק".
דובר העמותה וחבר הוועד המנהל, אלעד טבצ'ניק, הוסיף: "התחושה היא שלוח הזמנים קצר על גבול הבלתי אפשרי, אך עדיין חייבת להיעשות בדיקה מקצועית של מאזני בוחן והתחייבויות עתידיות כדי לגבש החלטה האם מניעים מהלך שכזה".
קודם לכן, ביום שני השבוע, פרסם שחם כזכור הודעת עזיבה בפוסט בפייסבוק. "לאחר ארבע שנות עשייה מאוד אינטנסיבית מהבחינה האישית שלי, אני מרגיש שהגיע הרגע בו אני צריך להמשיך הלאה ולחזור לחיי העסקיים והפרטיים", כתב הבעלים לאוהדים. לאחר מכן נקבעה הפגישה עם חברי הוועד המנהל של עמות הלב הירוק, במטרה לדון בהעברת המניות שבבעלות שחם לחזקת האוהדים. אחרי פרסום הפוסט ולפני הפגישה, אמר חבר הוועד המנהל ודובר עמותת הלב הירוק, אלעד טבצ'ניק: "אנחנו מגיעים לראות באיזה נייר ה"מתנה" הזו עטופה ומה מוצמד אליה".
חשוב לציין שגם אם המניות יועברו בצורה חלקה יחסית לעמותת האוהדים, מדובר באופרציה שלמה. לדברי שחם, ישנם במועדון כ-100 עובדים ועם עזיבתו יצטרכו להיבדק המחויבויות החוזיות והמשפטיות מולם. בעמותה יודעים שעליהם לשבת על הדו"חות השונים, בכלל זה הדו"ח השנתי לשנת 2016, שטרם הועבר לידיה. בנוסף, כדי להתקיים בלאומית תידרש העמותה להמציא ערבויות בסך כמה מאות אלפי שקלים, אך כרגע נראה כי זו הצרה הכי קטנה של ראשיה.
כל זה, למי ששכח, חייב להיעשות בלוח זמנים צפוף במיוחד. הליגה הלאומית תיפתח בתחילת אוגוסט ונכון לעכשיו, כלל לא ברור מי יופקד על מלאכת בניית הקבוצה.
"המוקש המרכזי הוא אכן לוח הזמנים הקצר", אמר טבצ'ניק. "אם סתיו היה הגון הוא היה עושה את הצעד הזה לפני חודש וחצי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר