שכונת כיסופים. צילום עזרא לוי
שכונת כיסופים. צילום עזרא לוי

תוכנית הפינוי בינוי בכיסופים תקועה בעירייה

דיון בוועדה המקומית כפר סבא, שהיה אמור להביא לקידום תוכנית הפינוי בינוי בשכונה, נדחה זו הפעם השלישית

פורסם בתאריך: 21.11.17 19:01

דיון בוועדה המקומית לתכנון ובנייה בכפר סבא, שהיה אמור להביא לקידום תוכנית הפינוי בינוי בשכונת כיסופים, ושהיה אמור להתקיים ביום חמישי (23 בנובמבר), נדחה זו הפעם השלישית. בדיון, היתה אמורה הוועדה המקומית לאשר את העברת הליך ההפקדה של התוכנית לוועדה המחוזית, לאחר שהתברר שאישרה אותה ללא סמכות, ובכך לקדם אותה, אך הנושא ירד מסדר היום.

העברת הליך ההפקדה לוועדה המחוזית נדרש לאחר שלוועדה המקומית התברר בסוף חודש פברואר, לאחר הפקדת התוכנית, כי היא טעונה אישור שר האוצר לפי סעיף בחוק התכנון והבנייה. בהמשך התברר כי לוועדה המקומית אין סמכות לאשר את התוכנית, ולכן ביכולתה לבקש מהועדה המחוזית אימוץ תהליכים, שבמסגרתם יישמעו ההתנגדויות לתוכנית בוועדת המשנה של הוועדה המחוזית, כתוכנית שהיא בידי הסמכות של הוועדה המחוזית. ההחלטה לבקש אימוץ תהליכים, כאמור, טרם התקבלה.

התוכנית, שאושרה לראשונה להפקדה על ידי ועדת המשנה המקומית בנובמבר 2016, היא תוכנית פינוי בינוי (תמ"א 38/2) של מבני רכבת שהקימה עמידר בשנות החמישים, מבנים בני שלוש או ארבע קומות שבהם 160 דירות. לפי התוכנית יוקמו במקום 385 דירות ב-13 בתי מגורים בני שמונה עד 15 קומות. כל אחד מהדיירים צפוי לזכות בתוספת של עד כ-20 מ"ר לדירות החדשות שייבנו.

דיירת רחוב יבנה בשכונה, נגה דביר: "הנושא שלנו נדחה כבר כמה פעמים. זה היה אמור להיות באוגוסט, ועכשיו זה נדחה שוב בנובמבר פעמיים, בתחילת החודש ועכשיו. בלי אישור של מליאת ועדת התכנון אי אפשר להתקדם. בשנתיים האחרונות הבענו, נציגי הבניינים, התנגדות לתוכנית והצבענו על בעיות בתוכנית והליך של העירייה מולנו. התוכנית הוצגה על ידי מהנדסת העיר ומעולם לא הוזמנו לישיבות. אנחנו אמורים להיות מוזמנים לישיבת המליאה לפני ההצבעה אבל זה כל הזמן נדחה או מתבטל. אנחנו מאוד מעוניינים בהתחדשות השכונה, אבל מתנגדים לתוכנית הנוכחית. אפשר להגיע להסכמות, שינויים והבנות לקידום הפרויקט, אבל אנחנו נתקלים בחוסר שיתוף פעולה מצד אגף ההנדסה בעירייה".

יו"ר האופוזיציה מסיעת תפו"ח, עו"ד יובל לוי אמר: "אני מקווה שהעירייה תנצל את הדחייה שלקחה לעצמה, ביטול הישיבה, לתיקון הפגיעות בציבור. קיבלתי אתמול מכתב שזה בוטל, זה מכתב שנשלח לכל חברי המועצה. מיד ביקשתי תשובות, כי הדיון נדחה אבל אין מועד".

תגובת העירייה: "ישיבת המליאה נדחתה בעקבות דרישות חברי מועצה שלא יכלו להשתתף. על מועד חדש, בדצמבר, יקבלו התושבים הודעה. החומרים יועברו לתושבים בתחילת דצמבר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר