ריטה. צילום עופר וקנין
ריטה. צילום עופר וקנין

והרי התוצאות: מה התושבים היו רוצים בחגיגות 70 לישראל ו-115 לכפר סבא

1,148 תושבים ענו על שאלה פתוחה ואלגוריתם עיבד את התשובות לכדי ארבע תובנות מרכזיות. ואיך ריטה קשורה לכל זה

פורסם בתאריך: 29.11.17 15:10

שמה של הזמרת ריטה חזר ועלה בתשובות של תושבים, שהוזמנו על ידי עיריית כפר סבא לענות כיצד היו רוצים לחגוג את אירועי 70 שנה לישראל ו-115 שנים לכפר סבא. התושבים, לפי התוצאות, היו מעדיפים לראות בחגיגות אמנים מקומיים, שהחגיגות והפעילויות יתפזרו ברחבי העיר, שהעירייה תקיים במהלך השנה פעילויות התנדבותיות שונות או כאלה שיפגישו בין התושבים, וכן שאירועים הקשורים לחגיגות 115 השנים לכפר סבא יתקיימו במבנים ההיסטוריים של העיר, ככל האפשר.

1,148 אנשים נענו לקריאת העירייה, שהזמינה לפני כחודש את התושבים לענות על השאלה הפתוחה. התושבים ענו על השאלה באתר אינטרנט ייעודי שהקימה חברת תובנות, ותוכנה שפיתחה את החברה שיקללה את התשובות לכדי ארבע התובנות המרכזיות.

"מדובר ביוזמה של הנהלת העירייה, ולא מדובר בסקר אלא בהליך היוועצות שנעשה בתמיכת חברת 'תובנות'", מסביר מנהל אגף התרבות ומנכ"ל החברה העירונית לתרבות ופנאי בכפר סבא, יאיר משיח, "אנחנו החלוצים בתחום ועשינו את זה לראשונה לפני שש שנים, כששאלנו את התושבים כיצד ניתן לחזק את חיי הפנאי בעיר. בעקבות התהליך ההוא עשינו מהפכה בכל נושא תרבות הפנאי והאירועים בעיר. הפעם, בהליך שנמשך שבועיים, שאלנו את התושבים שאלה פתוחה – כיצד הייתם רוצים לסיים את אירועי 70 שנה למדינה ו – 115 לעיר".

יאיר משיח

יאיר משיח

 

ואיך קשורה חברת תובנות?

"פתחנו פלטפורמה אינטרנטית, והאלוגריתמים בתוכנה ידע לזהות, מתוך מאות התגובות לשאלה הפתוחה, מילות מפתח, לחברם לכדי משפטים ותובנות, ומהם ניתן לחבר תוכנית עבודה. בסוף זיקקנו את זה לכדי ארבע תובנות עיקריות, שלשמחתי הולמות את תכנית העבודה שלנו ואת מה שנעשה בעיר. התהליך לקח כשבועיים מפתיחת הזירה ועד תאריך הסגירה. בזמן הזה קיבלנו 1148 מבקרים, ומתוך התשובות שלהם ליקטנו את הדברים שחוזרים על עצמם ואת התשובות האיכותיות מהן ניתן לנתח את הנתונים. מדובר בתהליך ידני וטכנולוגי שמזהה מגמות שחוזרות".

ואיך אתם הולכים ליישם את התוצאות?

"אנחנו מתרגמים את התוצאות לתוך תוכניות העבודה. לשמחתי כבר כיום, יש בעיר פסטיבלים כמו טנגו כפר סבא, פסטיבל שירי משוררים, פסטיבל התזמורות ועוד, אליהם ניתן להוסיף את התוצאות שקיבלנו וייווצר תמהיל של עשייה. אנחנו משלבים למשל אמנים מקומיים בשוטף, ולמשל בפסטיבל התזמורות אנחנו משלבים אומנים מקומיים וגם את הראל סקעת שפותח את העונה באירועי ההיכל ביום חמישי הקרוב. אגב, בהקשר הזה צריך לציין שהזמרת ריטה היא האמנית היחידה ששמה חזר. בשכונות הירוקות יש אינדיקציה לעשות אירועים קהילתיים, וזה משהו אליו אנחנו מכוונים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר