נבחרות גלילי כפר סבא באליפות העולם הכדורעף חופים בטהיטי
נבחרות גלילי כפר סבא באליפות העולם הכדורעף חופים בטהיטי

המסע של תיכון גלילי מאליפות העולם לאליפות המדינה

שחקניות תיכון גלילי שבו לישראל עמוסות בחוויות מאליפות העולם בכדורעף חופים שנערכה בטהיטי, כדי לזכות באליפות המדינה

פורסם בתאריך: 15.6.17 15:07

"זו היתה חוויה חד פעמית, מטורפת ובלתי נשכחת. גם היום קשה לי לעכל שהייתי חלק מאירוע כזה. מה שבטוח, את המסע הזה אני לא אשכח", למונולוג הזה אחראית אופיר דבי, שחקנית נבחרת כיתות י' של תיכון גלילי כפר סבא בכדורעף חופיים, כשהיא מסכמת את אליפות העולם לבתי ספר, שננעלה בראשית החודש באי טהיטי.

לאירוע הנוצץ, שלח התיכון מהשרון שתי נבחרות בנות, בשני חתכי גילאים: באליפות לגילאי 18 ייצגו את בית הספר שלוש תלמידות י"ב – רז סבר, שי פרידמן ועומר אפריאט, כשבאליפות לגילאי 16 כלל הסגל את שלוש תלמידות י' – אופיר דבי, גאיה מרקוביץ' ושחף מירון. בטורניר המקביל לבנים ייצגו את ישראל נבחרות מקריית החינוך מעיין השחר מהמועצה האזורית עמק חפק.

נבחרות גלילי כפר סבא באליפות העולם בכדורעף חופים בטהיטי

נבחרות גלילי כפר סבא טהיטי

את ההכנות לקראת הטורניר עשו שחקניות גלילי על מגרשי החול שבספורטק בכפר סבא ובחוף גורדון בתל אביב, כשהן מתמרנות בהצלחה בלוח זמנים צפוף, לצד לימודים בבית הספר ומשחקים במסגרת הקבוצות הצעירות של הפועל כפר סבא בכדורעף.

"הגענו לטהיטי אחרי מסע ארוך ומפרך, שכלל עצירות ביניים בפריז ובלוס אנג'לס", מרחיב אלעד שפגט, מאמן הנבחרות ומי שמדריך במקביל גם את קבוצת הנוער בנות של הפועל כפר סבא, אלופת המדינה הטרייה, "כשנחתנו בשדה התעופה בטהיטי קידמה אותנו קבלת פנים צבעונית, שמחה וססגונית עם ריקודים וחלוקת שרשראות, שהרימה לכולנו את מצב הרוח. מהר מאוד הבנו שאנחנו חלק מאירוע יוצא דופן".

לאחר שהתמקמה והתאוששה מעט מהג'ט לג, התבשרה נבחרת כיתות י"ב כי שובצה לבית אחד עם נבחרות מצ'ילה, טהיטי ומעצמת כדורעף החופים, ברזיל. לאחר שניצחה את טהיטי והפסידה לברזיל, התייצבה נבחרת גלילי למשחק מכריע מול נבחרת צ'ילה על הכרטיס האחרון לשלב חצי הגמר. על מגרש החול המטופח התפתח משחק שקול ומרתק, כשבסיומה של מערכה שלישית ומכרעת ניצחה הנבחרת מצ'ילה 13:15. את הטורניר סיימה נבחרת גלילי במקום השישי. "מבחינתנו, זה היה הפסד מתסכל מאוד", מדגישה רז סבר, "מבאס ששתי נקודות בסך הכל הפרידו בינינו ובין מקום ברביעייה הראשונה. יש תחושה של פספוס".

נבחרת כיתות י' הוגרלה לשחק מול נבחרות מפולין, הודו וגרמניה, כשאת שלב הבתים היא סיימה עם שלושה הפסדים ואת הטורניר כולו במקום השמיני. "כשאנחנו שעולים למגרש, אנחנו לא רואים בעיניים שום דבר מלבד ניצחון. באנו במטרה לעשות את המקסימום וחבל שזה לא הספיק לעלייה לשלבי ההכרעה", מציין שפגט, "צריך גם לקחת בחשבון שזו היתה אליפות עם נבחרות ושחקניות ברמה גבוהה מאוד. במבט קדימה אני בטוח שהיא תחשל ותשפשף את הבנות". "למרות שבמגרש עצמו פחות הלך לנו, היינו אחת הנבחרות היותר דומיננטיות באליפות. עם ההוויי והמורל, אי אפשר היה להתעלם מאיתנו", מציינת דבי, "בכל משחק של נבחרת ישראלית בטורניר היה עידוד מאסיבי, כשגם הקהילה היהודית בטהיטי הגיעה לתמוך ולפרגן".

אחד מרגעי השיא של האליפות היו טקסי הפתיחה – עם מצעד משלחות ודגלים חגיגי סטייל האולימפיאדה – והסיום, ששילבו אלמנטים מהתרבות המקומית. מעבר לענייני הכדורעף, השתתפה המשלחת של גלילי במגוון טיולים ופעילויות, ובהן גם ערב עמים. "מדובר באירוע במסגרתו כל מדינה הציגה מאכלים מקומיים ופולקלור", מפרטת סבר, "בדוכן שלנו הגשנו במבה, ביסלי, שקדי מרק, שוקולד פרה, ואפילו הכנו ריקוד מיוחד לצלילי 'הבה נגילה'".

עוד אירוע שנחרט עמוק בזיכרון היה הסיור לאי מוראה. "הגענו לאי מדהים", משחזרת דבי, "עם נוף עוצר נשימה ומים בצבע טורקיז. טיילנו לאורך החוף ושחינו עם כרישים וחתולי ים. אני יכולה גם לומר שבמהלך האליפות הזו יצרנו הרבה חברויות, כמו למשל עם השחקניות מצ'ילה ומברזיל, ואני מאמינה שנשמור איתן על קשר". סבר מוסיפה: "עברנו בטהיטי חוויות מדהימות, ברור לי שהזיכרונות מהטורניר הזה ילוו אותנו עוד הרבה מאוד שנים".

ביום רביעי שעבר, יומיים בלבד לאחר החזרה בישראל, כבר רשם תיכון גלילי נקודת ציון נוספת: זכייה באליפות ישראל לתיכונים שנערכה בנווה ים, לאחר ניצחון 0:2 במשחק הגמר על ליידי דיוויס. את הנבחרת הוביל המאמן שפגט, כשהפעם לסבר ואפריאט חברה בסגל זיו גולדשטיין.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר