טראמפ בנאום ההכרה בירושלים. צילום AP Photo
טראמפ בנאום ההכרה בירושלים. צילום AP Photo

"זו עיר הבירה של ישראל, מלכתחילה השגרירות הייתה צריכה להיות שם"

הפרלמנט הכפר סבאי מנסה להכריע מי צודק: המתנגדים להעברת השגרירות האמריקאית לירושלים או התומכים

פורסם בתאריך: 16.12.17 18:22

 

אורי נגר

אורי נגר

אורי נגר

את העברת השגרירות האמריקאית לירושלים היה צריך לעשות מזמן. הצחיק אותי שההודעה של הנשיא טראמפ גרמה להתלהטות בקרב הפלסטינים ובקרב ערביי מזרח ירושלים, שהכריזו על "יום זעם״. כאילו שבשאר השנה הם עושים מדיטציה וחוגי מקרמה. לא משנה מה נעשה, הם תמיד יהיו בזעם ובניסיונות לפגוע בנו, אז על מי אנחנו עובדים? מדינת ישראל היא מדינה ריבונית והדמוקרטיה היחידה באזור, וזה אך טבעי שבירת העם היהודי בארץ ישראל היא ירושלים. לכן אני ממליץ לא להתרגש. גם זה יעבור. חג חנוכה שמח לכולם. (נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

 

אירית מרק

אירית מרק

אירית מרק

אני בעד העברת השגרירות לירושלים, חד משמעית. זו עיר הבירה של מדינת ישראל, ומלכתחילה השגרירות הייתה צריכה להיות בירושלים. כל שגרירות של כל מדינה נמצאת בעיר הבירה, ואך טבעי שגם אצלנו יהיה כך. על המדינות שמקיימות קשרים דיפלומטיים עם ישראל לכבד החלטה זו. לפי כל הכללים הדיפלומטיים על כל מדינה למקם את שגרירותה בעיר הבירה של ישראל, דהיינו ירושלים. כל טענות הפלסתינים כי ירושלים היא עיר הבירה שלהם הינן בגדר עורבא פרח. ירושלים נזכרת למעלה מ־700 פעם בתנ"ך כעיר הבירה ומקום המקדש. לעומת זאת, ירושלים נזכרת בכתבי הקודש של המוסלמים אולי פעם אחת. הדרישה לבעלות על ירושלים היא המצאה של השנים האחרונות של הפלסטינים. חובה להעביר את השגרירות מאחר והריבונות על ירושלים היא של ישראל בלבד. הן מבחינה היסטורית והן מבחינת הדין הבינלאומי, למקום שנכבש במלחמה שכפתה עלינו ירדן". (מרק היא עיתונאית ופעילה חברתית)

 

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

דב עילם. צילום עזרא לוי

אין שום משמעות מעשית לדבריו של נשיא ארצות הברית טראמפ על החלטתו להעביר את השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים. בעיקר לאור זאת שיעברו שנים עד אשר תעבור השגרירות לירושלים, אם בכלל. דבריו של טראמפ עזרו לכל היותר לנתניהו לזכות בקצת שקט ולנוח מעט מחקירות משטרת ישראל, ולתת קצת נחת לליכודניקים שעדיין נותרו תומכים בנתניהו, למרות כל החשדות הכבדים הפליליים לכאורה. יש אומרים שנתניהו אינו מסתפק במתנות ממילצ'ן ואינו מוותר גם על מתנות הדוד מאמריקה מחברו דונלד טראמפ. דבריו של טראמפ יקרי ערך עבור נתניהו וביטן, וחשודים לכאורה נוספים, מקורבי ממשלת נתניהו. עד היום, כל הפגישות בין נציגי ארצות הברית בדרגותיה השונות לבין נציגי ישראל נערכות בירושלים, עוד לפני שנתניהו נולד. יש בתל-אביב יותר משרדים מממשלת ישראל ומוסדות ציבור מאשר בירושלים. האם בדעתם של נתניהו וביטן לארגן חגיגה תקשורתית כאשר משרדי ממשלת ישראל יעברו לירושלים? גם הערבים באזור הבינו שההכרזה של טראמפ הייתה רק הצגה שנועדה לסייע לנתניהו וחבריו המתמודדים מול הפרסומים הקשים מתוצאות החקירות של חוקרי המשטרה. כמעט כל תושבי ישראל מרוצים מירושלים כפי שהיא כיום גם בלי השגרירות האמריקאית בירושלים ובוודאי זה עדיף אם נחסוך בשפיכות דמים ביננו לבין הפלסטינים ומדינות ערב נוספות". (עילם הוא אמרגן)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר