אילוסטרציה תחנת כוח. צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
אילוסטרציה תחנת כוח. צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

הקמת תחנת הכוח מזרחית לכפר סבא: העירייה דורשת לחשוף מידע

עיריית כפר סבא דורשת מהוועדה לתשתיות לאומיות לחשוף את כלל המידע הנושע להתקשרות הוועדה עם חברת ריינדיר אנרגיה

פורסם בתאריך: 18.12.17 09:14

 

עיריית כפר סבא פנתה לוועדה לתשתיות לאומיות במינהל התכנון בבקשה לקבל את כלל המידע והפרטים על התקשרות הוועדה לתשתיות לאומיות עם חברת ריינדיר אנרגיה בע"מ ובעלי המניות בה בשלוש השנים האחרונות. חברת ריינדיר נבחרה להקים תחנת כוח שאמורה לספק חשמל בהיקף של 1,300 מגה וואט בתא השטח "מפגש השלום", שני קילומטר מזרחית לכפר סבא.

בהודעת העירייה נמסר כי היא דורשת לקבל פרוטוקולים של דיונים, תכניות שהוגשו, התכתבויות, חוות דעה וכל מידע אחר מצולם, כתוב וממוחשב. העירייה טוענת כי בחירת תא השטח במפגש השלום להקמת תחנת הכוח היא "תמוהה ומעלה תהיות רבות", כלשונה.  "ראשית, מדובר בתא שטח בעל ייעוד חקלאי. כמו כן, סקירת החלופות לבחירת השטח של חברת ריינדיר חסרה ולא ממצה", והעירייה טוענת כי "חלופות ראויות שנסקרו נזנחו במסגרת טענה שטחית של 'ישימות קניינית', הפוסלת קרקעות אחרות מתוקף עלותן. על פניו נראה כי משמעותו של סעיף זה, הלכה למעשה, הוא הגדלת הרווחיות לחברה הפרטית על חשבון אינטרסים ציבוריים ראשונים במעלה".

הדמיית תחנת הכוח של חברת ריינדיר אנרגיה

הדמיית תחנת הכוח של חברת ריינדיר אנרגיה

 

עוד טוענת העירייה כי "גם מעורבותה העקיפה והסמויה של חברת סימנס דרך חברת 'ריינדיר אנרגיה בע"מ', שהינה חברה חדשה יחסית הממקדת את פעילותה בהקמת תחנת הכוח במפגש השלום, אינה מניחה את הדעת ומעלה מספר סימני שאלה".

העירייה מתנגדת להקמת תחנת הכוח, בין השאר בשל סיכון ביטחוני בשל סמיכות של ממש לקו הירוק, בחירה באזור רווי תשתיות ומפגעי זיהום אוויר מצד אחד וריכוז אוכלוסין מצד שני ואי שקיפות ההליך של הוועדה לתשתיות לאומיות אל מול הרשויות באזור.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר