צילום אילוסטרציה: מישל גבינט
צילום אילוסטרציה: מישל גבינט

יומיים לפני הרישום לגני היול"א, להורים יש יותר שאלות מתשובות

מהו הסכום שיידרשו לשלם, מי יפעיל את הצהרונים, אילו ארוחות יסופקו והאם הפיילוט העירוני אמור להתרחב? העירייה: "גני היול"א יפעלו באופן דומה לפעילותם השנה"

פורסם בתאריך: 15.1.18 08:52

יומיים לפני הרישום לגני הילדים בכפר סבא, הורים לילדים שאמורים להתחיל בשנה הבאה את הלימודים בגני היול"א (יום לימודים ארוך) טוענים כי שאלות רבות לגבי אופן הפעלת הגנים טרם נענו על ידי העירייה. בין השאר, טוענים ההורים כי אינם יודעים מהו הסכום שיידרשו לשלם עבור הצהרונים בגנים, מי יפעיל אותם, אילו ארוחות יסופקו בהם והאם יהיה רצף חינוכי בין הפעילות בגנים בבקרים לבין הפעילות בצהרון.

ההרשמה לגני היול"א נפתחת ביום רביעי (17 בינואר) ונסגרת בשבוע הראשון של פברואר. מחלקת גני הילדים בעיריית כפר סבא אמורה לקיים מחר (שלישי), באודיטוריום קריית ספר, ברישום מראש, ערב היכרות להורים עם מערכת החינוך לגיל הרך. ההורים מקווים כי יצליחו לקבל שם תשובות לשאלות.

ילדיה של תושבת כפר סבא טליה קליין-פרז, תאומים בני שלוש וחצי, לומדים בגן טרום טרום חובה עין התכלת. היא מעידה שהיא מרוצה מאוד מהגן עצמו, אבל לא מצליחה להבין מדוע העירייה אינה מספקת תשובות לשאלותיה. בפוסט שהעלתה לאחרונה, ושגרר תגובות רבות בפייסבוק כתבה כך: "אין לנו שמץ של מושג למה אנחנו רושמים את הילדים שלנו בשנה הבאה ועיריית כפר סבא מסרבת לספר לנו, להורים, דברים בסיסיים כמו: עד איזו שעה הולכים להיות הגנים שלנו? כמה יעלה לנו? על מה הוסיפו עוד 78 שקלים לתשלומי ההורים? האם הפעימה הראשונה של תוכנית הצהרונים החדשה של העירייה, שככל הנראה נכשלה, הולכת להתרחב לפעימה שנייה? האם אנחנו מצטרפים לתוכנית ניצנים? לתוכנית של כחלון? מתי ומה יאכלו הילדים שלנו והאם לא תהיה יותר חפיפה של צוותים?".

נציין שלפני כמה ימים פרסמה העירייה חוברת עירונית בנושא הרישום לגנים, שם נכתב כי הגנים יפעלו עד השעה 17:00 (במקום עד 16:00 עד כה), אבל לא ניתנו תשובות לרוב השאלות העקרוניות. למשל, ידוע כי מחיר הצהרון יעלה 1,100 שקל לחודש, אבל להורים לא ברור אם זה הסכום שיידרשו לשלם שכן תוכנית ניצנים של שר האוצר משה כחלון אמורה להוזיל את המחיר. יחד עם זאת, העירייה החלה להפעיל בשנת הלימודים הנוכחית, באמצעות החברה העירונית לתרבות ופנאי, את הצהרונים בחלק מהגנים, וההורים לא יודעים אם תוכנית הצהרונים של העירייה תתרחב בשנה הבאה לגנים נוספים. שאלות נוספות שעלו היו למשל "האם יתחלפו הצוותים שלנו במידה והשיטה מתחלפת?", "איזו מין הכשרה תהיה לצוות הצהריים החדש?", או "האם יהיה רצף חינוכי בין צוות הבוקר לצהריים?".

"העירייה שמה פס על ההורים", אמרה השבוע קליין-פרז לצומת השרון, "לא מפריע לי להיכנס לפעימה השנייה, אבל אני רוצה לדעת מה זה אומר. כרגע, למשל, הילדים אוכלים ב-12 וחצי והולכים לישון צהריים, אז יש חפיפה של צוות. אם זה יקרה מאוחר יותר, אולי עדיף לי להביא בייביסיטר שתעלה חצי מחיר. רק לפני כמה ימים, כשהעירייה הוציאה את חוברת ההסבר, גילינו שהיול"א עד השעה חמש. הגננת גילתה ממני שכל שבוע העבודה שלה הולכת להשתנות".

אם אחרת כתבה: "אנחנו נמצאים כמה ימים מתחילת הרישום לגני העירייה ואני לפחות לא קיבלתי תשובה על אף שאלה שהעלתי כאן – ולכן, מעלה שוב פוסט עם שלל שאלות שמחכות לתשובה שלדעתי ללא תשובות אלו אסור לנו להתחיל ברישום לגנים ב-17 בינואר".

 

יושבי הראש המשותפים של ועד הגנים העירוני, ערן ורנר ואורה דוד מרגלית מסרו בתגובה: "אנו פועלים לשימור מודל יום הלימודים הארוך, מודל בו מתקיים רצף חינוכי לאורך כל היום, עם חפיפה של צוותים וארוחת צהריים מזינה המוגשת עד השעה 13:00 ובנוכחות הגננת. אנו סבורים שאין כל מניעה לקיים את המתווה הזה גם תחת התקנות לפיקוח על מחירי הצהרונים שעתידות לצאת, זאת נוכח כמות הילדים הגבוהה שלומדים בכל מסגרות היול"א בכפר-סבא, בייחוד לאור העובדה שכבר דנו והגענו לסיכומים עם הרשות לגבי עקרונות אלו עוד בשנה שעברה. לגבי חששות ההורים, נכון, חלק מהמרכיבים עדיין לא ברורים ותשארנה כמה שאלות פתוחות גם בפתיחת תקופת הרישום, בעיקר בשל המועדים הצפויים לעדכון החקיקה, ולכן ביקשנו שיתאפשר להורים לבטל הרישום ללא עלות עד שיתבהרו כל הפרטים. אנו נמשיך לפעול בשיתוף עם הרשות על-מנת להבטיח שמירת מודל היול"א בגני הילדים בכפר-סבא, מודל אשר שם את טובת הילדים במרכז".

תגובת העירייה: "עיריית כפר סבא תפעיל בשנת הלימודים הבאה את גני היול"א באופן דומה לפעילותם השנה, וזאת כמפורט בחוברת המידע שהתפרסמה באתר העירוני ובהמשך להנחיית משרד החינוך. בהתייחס לתכנית ניצנים, אנו ממתינים להנחיותיו ולהוראותיו של משרד החינוך, שבהתאם להן ניידע את ההורים. חשוב לציין כי אגף החינוך נמצא בקשר קבוע עם ועד הורי גני הילדים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר