מאירה ברנע גולדברג
מאירה ברנע גולדברג

מה קוראים בסופש: שתי המלצות

ציטוטים מספרים ומר פלפל. שתי המלצות של מאירה ברנע גולדברג

פורסם בתאריך: 23.6.17 10:12

קלאסיקה ברגע - נשים קטנות הוצאת כתר

קלאסיקה ברגע – נשים קטנות הוצאת כתר

קלאסיקה בשבוע: עמוד פייסבוק ספרותי מומלץ

אם אתם חובבי ספרות אני ממליצה לכם בחום לעקוב אחרי עמוד הפייסבוק "קלאסיקה בשבוע" אליו התוודעתי ממש במקרה. בעמוד מתנהל מגזין ספרותי בו בלה קורן המייסדת והמנהלת מעלה לדיון נושאים הקשורים ליצירות ספרותיות קלאסיות החל מרקע היסטורי, עובדות מעניינות הקשורות לספר, ציטוטים מתוך היצירה , הסיפור שמאחורי התרגום של היצירה לשפות שונות ושלל הפתעות מרתקות ומעניינות המקימות לתחיה גם את אחרונת הקלאסיקות הנשכחות. דף הפייסבוק כל כך מסקרן עד שהפכתי למכורה אמתית. הכל מתחיל ברמז המועלה ביום שישי ומעודד את העוקבים לנחש מהי היצירה בה ידונו בשבוע הבא. בימי חמישי ישנו סרטון קצרצר המסכם ומציג את כל מה שחשוב לדעת על כל אחת מהיצירות הספרותיות. זה התחיל מ"נשים קטנות", עבר ל"פרנהייט 451", "הזר" של אלבר קאמי, "האמן והמרגריטה" וגם קלאסיקות נוער מופלאות כדוגמת "הסיפור שאינו נגמר", "סוד הגן הנעלם" ועוד.
העמוד מנוהל בהתנדבות מלאה ומטרתו לקרב אנשים לספרות קלאסית ולנפץ את הסטיגמה האליטיסטית שדבקה בה.
"חפשו את עמוד הפייסבוק "קלאסיקה בשבוע"
קישור לעמוד: https://www.facebook.com/OneClassicPerWeek/

הסוד של מר פלפל הוצאת מודן

הסוד של מר פלפל הוצאת מודן

הסוד של מר פלפל / ציון זכאי, הוצאת מודן, איורים נועם נדב

אור לומדת בכתה ה' בבית ספר רבין. אחיה הקטן בכתה ג' ושניהם מכירים את המורה פלפל. מסתבר שלמורה פלפל יש סוד גדול מאד. פעם הוא בכלל היה מורה לכימיה וכשהוא ניסה להדגים מה קורה כשמערבבים חומצה עם סודה וקצת תותים לשיפור הטעם, הוא השתמש במבחנה הלא נכונה, הכל התפוצץ והחומר ניתז עליו. ככל שהזמן עבר הוא גילה שמשהו מוזר התרחש, מר פלפל לא מזדקן כלל. מר פלפל בן אלף מאתים חמישים ושלוש, אולי יותר קשה לו לזכור. אז עם כזה מורה בטוח שההרפתקאות והסיפורים המצחיקים והמופלאים לא יאחרו להגיע, נכון?
הספר מנוקד ומרווח, מתאים לתלמידים בבית ספר יסודי שקוראים עם ניקוד ואם השם של הסופר נשמע לכם מוכר זה כנראה מפני שהספר הראשון שלו "הנסיך האמיץ" כיכב ברשימת מצעד הספרים לילדים של משרד החינוך. ספר מצחיק שהילדים יאהבו לקרוא. לפי השורה האחרונה בספר, ההמשך יבוא.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר